موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

از دیگر کاربردهای این نوع موتورها ی توان به ماشین آلات ساختمان سازی , راه سازی و معادن نیز اشاره کرد. قدرت بالا و مصرف سوخت پایین و هزینه کم از شاخصه های مهم در استفاده از موتورهای دیزلی برای کارهای سنگین است . در این مقاله شما را با بخش ها و اجزای موتور دیزل آشنا خواهیم کرد. دیزل ژنراتور در اغلب بخش‌های صنعتی، به خاطر ارائه توان بر واحد سوخت بیشتر و نوسان کمتر و ایمنی بیشتر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش برای تامین برق اضطراری | سوالات رایج

لذا این مجله خبری دیزل کمیته با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت.

موتور تک دیزلی ETQ 192 | پیشرانه گازوئیلی استارتی با توان ۱۸ اسب بخار

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، موتورهای دیزلی و قطعات مربوط به آن‌ها گران هستند. از طرف دیگر این موتورها با لرزش و کوبیدن بیشتری‌ همراه هستند. البته مواردی که ذکر کردیم در نمونه‌های جدید موتورهای دیزلی تا حد قابل توجهی کمتر دیده می‌شوند. به همین جهت هم تعمیر موتورهای دیزلی به سادگی امکان پذیر نیست. هزینه‌های نگهداری از موتورهای دیزلی با توجه به سنگینی قطعات، اصطکاک آن‌ها و نیاز به نیروی کار متعدد نسبت به سایر موتورها بیشتر است.

در واقع موتور های دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافته ی مفهوم اصلی رودولف دیزل است.که از آن ها اغلب در زیردریایی ها، کشتی ها، لوکوموتیو، و کامیون های بزرگ و مولد برق ( دیزل ژنراتور ) استفاده می شوند. امروزه موتورهای تک دیزل وارد صنعت خودروهای سواری نیز شده است و با کارکردی متفاوت از ماشین آلات سنگین شاید گفت خیلی از ماشین های لوکس و تراز اول دنیا سوخت خود را تبدیل به دیزلی کرده اند و از موتورهای دیزلی پر قدرت استفاده می کنند. موتور دیزل موتورسازان در سه نوع سه , چهار و شش سیلندر به بازار عرضه می شود . همچنین این موضوع باعث می‌شود تا جنس قطعات استفاده شده در آن بسیار مقاوم‌تر باشد به طوری که در برابر ضربه‌ها به آن آسیب جدی وارد نشود. اما موتورهای بنزینی در ایجاد فرآیندهای احتراق به ضربه و فشار کمتری نیاز دارند؛ بنابراین طراحی آن‌ها کوچک‌تر است و مسلما وزن آن‌ها از موتورهای دیزلی کمتر است. البته بخش اعظم آن به دلیل قدرت و ساخت ویژه آن، امری طبیعی است.

  • بر اساس تخمین‌های انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است.
  • سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.
  • درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید.
  • در این مقاله قصد داریم شما را با موتور دیزلی آشنا کنیم و تاریخچه این دستاورد مهم بشری را بازگو کنیم.

سوخت مورد نیاز موتور در مرحله بعد به بخش پمپ تغذیه، جهت هدایت سوخت منتقل میشود. البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود . قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند . که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . در ادامه اجزای تشکیل‌دهنده موتور دیزل را در دسته‌بندی‌های کلی مشاهده می‌کنید.

http://boostercctv.ir