موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

موتور هایی دیزلی که تک سیلندر هستند می توانند با باز شدن سوپاپ بالای خود هوای تمیزی را به درون خود بکشند و پیستون متحرک را به سمت بالا و پایین حرکت بدهند. این هوا به صورتی جا به جا می شود که از احتراق جلوگیری شود و تنها تا دمای بالا افزایش امکان مکش هوا را بدهد. وقتی هوا خارج می شود و پیستون به سمت پایین حرکت می کند می تواند دوباره نیروی جدیدی برای کار و تحرک پذیری جذب کند. همین بالا و پایین اومدن پیستون خود سبب به حرکت در آمدن انواع‌موتور دیزل می شوند. احتراق در موتورهای بنزینی نیاز به وجود شمع جهت ایجاد جرقه دارد، اما در موتورهای دیزلی عمل احتراق با فشرده سازی سوخت و بدون نیاز به شمع و جرقه انجام می شود به همین دلیل است که موتورهای دیزلی فاقد شمع می باشند.

  • موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوه‌ای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل می‌کند.
  • سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود.
  • این موتور دیزل اولین‌بار در سال 1867 توسط نیکلاس اتو اختراع شد.
  • این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند.
اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم. امیدواریم که به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوال‌هایتان را داده باشیم.

موارد کاربرد موتور دیزلی

در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین منجر به علاقه قابل توجهی به هواپیماهای کوچک هواپیمای کوچک دیزل شده است و اخیرا چندین تولیدکننده موتورهای دیزلی را برای این منظور آغاز کرده است. موتورهای بنزینی برای کارهای سبک‌تر گزینه بسیار خوبی هستند؛ بنابراین در خودروهای سواری بیشتر از موتورهای بنزینی به جای موتورهای دیزلی استفاده می‌شود.

http://boostercctv.ir

هزینه‌ی تعمیر این مجله خبری دیزل کمیته ممکن است از سایر انواع بیشتر تمام شود. من حسین اسدی هستم و به تازگی به تیم تولید محتوای دیزل پارسیا پیوسته ام، خوشحالم که در کنار شما خوانندگان عزیز هستم. بنابراین در کورس برگشت پیستون به پائین ابتدا دریچه‌های هوا و سپس دریچه‌های خروج دود باز می‌شوند به طور یکه یک فرصت مناسب برای ورود هوا و خروج دود وجود دارد.

انواع موتورهای دیزلی

علاوه بر این به دلیل چگالی بالاتر و روغنی تر بودن آن در مقایسه با بنزین، نقطه جوش آن مقداری بیشتر از آب می باشد. در اینجا لیست قیمت موتور برق دیزلی را مشاهده کنید و هر مدل را با توجه به مشخصات بررسی نمایید. مهنام پمپ نماینده فروش انواع موتور برق در شهر اصفهان است که امکان خرید موتور برق دیزلی را از هر کجای ایران که باشید برای شما فراهم آورده است. چنانچه برای خرید این محصول نیاز به مشاوره و راهنمایی متخصصان ما دارید می‌توانید با کارشناسان مهنام پمپ تماس حاصل فرمایید. با پیشرفتها و اختراعات جدید ، موتورهای دیزل چند سیلندر با سرعت بالاتر و توان بیشتر ساخته شد و موتور دیزل به عنوان نیروی محرکه در اکثر ماشین ها و خودروها مورد استفاده قرار گرفت .