فرق ماشین دیزلی با بنزینی در چیست؟ | dieselcommittee

این انفجار است که باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد. فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود. / امروزه خودروها از نظر سوخت مصرفي و کارکرد موتور، تنوع بالايي پيدا کرده‌اند و انواع موتورها مزيت‌هاي خاص خود را دارند.

  • اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد.
  • بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و …
  • این تفاوت هزینه به این دلیل است که هزینه ثبت نام خودروهای دیزلی ۱ تا ۳ درصد بسته به قیمت و نوع خودرو بیشتر از خودروهای بنزینی است.

موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. بنابراین اگر قصد دارید مسافت زیادی را با خودرو طی کنید، بهتر است هزینه بیشتری بپردازید و خودرو دیزلی تهیه کنید ولی اگر بیشتر استفاده شما از خودرو برای مسافت های کوتاه و داخل شهری است، خودروی بنزینی بهتر جوابگوی نیاز شما خواهد بود. وارد کننده انواع ماشین آلات سنگین از جمله کامیون و کشنده تولید کارخانه بنز در ایران می باشد.

چرا موتورهای دیزلی مصرف بسیار کمتری نسبت به بنزین دارند؟

هدف تولید کامیونت و محصولات دیزلی مرغوب و باکیفیت با استفاده از نظریات مهندسین و فعالان حوزه مربوطه میباشد. گشتاور است که باعث حرکت خودرو مي‌شود و فرق ماشين ديزلي با بنزيني در اين است که موتور ديزل با داشتن گشتاور بالا براي جابجايي بارهاي سنگين استفاده مي‌شود. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند.

بازاریابی و فروش

هر چند طراحی جدید مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی باعث شده است که خودروهای سواری کم‌صداتر و با آلایندگی کمتر روانه بازار شوند که در نزد خریداران محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتور دیزل نیازی به شمع ندارد، چون مخلوط هوا و گازوئیل تا حدی فشرده می‌شود که گرمای کافی برای احتراق ایجاد شود. ایجاد چنین فشاری در موتور، نیازمند مقاومت بالای موتور است و همین نکته است که ساخت موتورهای دیزلی را سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌کند و موتورهای دیزلی به نسبت موتورهای بنزینی معمولا سنگین‌تر و گران‌تر هستند. امروزه خودروها از نظر سوخت مصرفی و کارکرد موتور، تنوع بالایی پیدا کرده‌اند و انواع موتورها مزیت‌های خاص خود را دارند. دیگر تنها موتور بنزینی، بهترین گزینه برای خودروهای سواری نیست و با پیشرفت‌هایی که در موتور دیزلی انجام شده است، خودروهای دیزلی خصوصا برای شاسی‌بلند و پیکاپ‌ها رقیبی جدی برای خودروهای بنزینی برای رانندگی درون‌شهری هستند.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟

پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت.

http://boostercctv.ir