تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی + مزایا ، معایب و کاربرد هرکدام | dieselcommittee

نحوه چينش و پيکربندي سيلندرها نيز در عملکرد موتور و ميزان صدا و لرزش آن موثر هستند و تمامي موارد بالا شامل هر دو موتور ديزل و بنزيني مي‌شود. بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی . موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد .

  • دو عمل اصلی که سیستم های پره دار رادیاتور انجام میدهد از یک طرف به لوله های مخصوصی متصل است که آب را در اطراف موتور ژنراتور دیزلی به گردش در می آورد و از طرفی دیگر در ارتباط با محیط اطراف آبی که گرم شده خنک میکند و مجدد به اطراف موتور ژنراتور دیزلی منتقل میکند.
  • استفاده از خودروهای سواری دیزلی در اروپا بسیار بیشتر از امریکای شمالی و خاورمیانه است، به طوری که اتومبیل‌های دیزلی تقریبا پنجاه درصد از فروش خودرو در اروپا را در سال‌های گذشته تشکیل می‌دادند.
  • و در نتیجه به جای حرکت سوخت با فشار بالا ، مقداری از آن وارد مسیر برگشت به سمت باک شده و انژکتورها خوب پاشش نکرده و چکه می کنند.
  • یعنی شخصی که به سفر می رود می تواند بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند.

شرکت ایران خودرو یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت های خودروسازی ایران است که از سال 1341 تاسیس شد و با تولیدات خودروهای فرانسوی رسماً وارد بازار ایران شد و توانست با مونتاژ و تولید قطعات اتومبیل های خارجی به تعداد خودروهای تولید داخل در ایران بیافزاید. از آنجایی که فقط هوا در تراکم موتور دیزل دخیل است، می توان نسبت تراکم خوبی را بدون خطر اشتعال به دست آورد. این بدان معنی است که از نظر مکانیکی هر دو موتور دیزلی و بنزینی معماری مشترکی دارند و می توان در خطوط مونتاژ یکسانی تولید شوند.

راندمان سوخت

درست است که قيمت خودروي ديزلي به دليل سنگين‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروي بنزيني بيشتر است ولي مصرف سوخت پايين‌تر موتور ديزلي در درازمدت اين اختلاف قيمت را توجيه مي‌کند. هر چند تجربه نشان داده است که موتورهاي ديزلي به نسبت موتورهاي بنزيني مقاوم‌تر ساخته مي‌شوند و دير به ديرتر دچار خرابي مي‌شوند. در طراحي‌هاي جديد موتورهاي ديزلي امکان استفاده از سوخت بيوديزل نيز وجود دارد که از منابع غيرنفتي مانند روغن سرخ‌کردني يا نباتي ساخته مي‌شود.

ارتباط با خودروبانک

قابل توجه مشتریان گرامی بخش مجله خبری دیزل کمیته کردن کد امتیازات موجود بر روی جعبه پیستون… حال که پاسخ دقیق و کاملی برای این سوال وجود ندارد، به نکاتی اشاره می‌کنیم که به تصمیم‌گیری بهتر در خصوص انتخاب خودرو با سوخت مناسب کمک خواهد کرد. گروه خودروبانک با شعار دسترسی به بهترین انتخاب تلاش دارد از طریق این وب سایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وب سایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروسازی کشور اداره می شود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

خرابی پمپ فشار :

موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند. موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند. درست است که قیمت خودروی دیزلی به دلیل سنگین‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروی بنزینی بیشتر است ولی مصرف سوخت پایین‌تر موتور دیزلی در درازمدت این اختلاف قیمت را توجیه می‌کند.

http://boostercctv.ir