درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | dieselcommittee

سدان یا SUV؟ کامیون یا وانت؟ هیبریدی یا برقی؟ بنزین یا گازوئیل؟ در گذشته اگر تصمیم می گرفتید که یک وسیله نقلیه دیزلی بخرید می توانستید این لیست را به نصف کاهش دهید زیرا تا همین اواخر اکثر دیزلی ها فقط در کامیون ها موجود بودند. اکنون ، شما این گزینه را دارید که بسیاری از وسایل نقلیه را با گزینه موتور دیزلی خریداری کنید.در گذشته موتورهای دیزلی بسیار دود می کردند. با پیشرفت های چشمگیر طی دهه های گذشته ، موتورهای دیزلی طوری تولید شده اند که دوده کمتری تولید می کنند و اثر کربن خود را بهبود می بخشند. آیا خرید بعدی وسیله نقلیه شما باید یک مدل با سوخت دیزل باشد؟ با مزایا و معایب موتورهای دیزلی در مقابل بنزین آشنا شوید. تفاوت موتور دیزلی و بنزینی در گشتاور، میزان مصرف سوخت، میزان آلایندگی زیست‌محیطی و قیمت خرید و تعمیرات، از نکات مهمی است که باید قبل از انتخاب خودرو به آن دقت کنید. برای دانستن تمام نکات لازم در فرق ماشین دیزلی با بنزینی این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

  • موتورهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود.
  • در زمان فشرده شدن هوا، افزایش دما رخ می‌دهد و سوخت به مرحله احتراق می‌رسد.
  • شرکت ایران خودرو یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت های خودروسازی ایران است که از سال 1341 تاسیس شد و با تولیدات خودروهای فرانسوی رسماً وارد بازار ایران شد و توانست با مونتاژ و تولید قطعات اتومبیل های خارجی به تعداد خودروهای تولید داخل در ایران بیافزاید.
  • در این حالت، هوا در سیلندر بیشتر فشرده می‌شود و دمای بیشتری را ایجاد می‌کند که می‌تواند به استارت خودرو کمک کند.

موتورهای دیزلی و بنزینی در بحث انبساط سوخت از همان مفهوم استفاده می کنند. هر دو موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی را از سوخت به انرژی مکانیکی منتقل می کنند که باعث حرکت پیستون ها در سیلندرها می شود. پیستون ها به میل لنگ متصل هستند که برای ایجاد قدرت برای حرکت خودرو حرکت ایجاد می کند. موتورهای دیزلی و بنزینی موتورهای قابل احتراق هستند به این معنی که آنها با انفجارهای کوچک سوخت را به انرژی تبدیل می کنند. بنزین به موتور تحویل داده می شود و با هوا مخلوط می شود و سپس توسط پیستون ها فشرده می شود و از جرقه های ساخته شده از شمع ها مشتعل می شود. از طرف دیگر موتورهای دیزلی قبل از تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق هوا را فشرده می کنند.

درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟

مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. در موتورهای بنزینی، ضروری است که شمع ها به صورت دوره ای بررسی شوند و فیلرگیری آن جهت تنظیم دهانه شمع چک شود تا اطمینان حاصل شود که جرقه ای که موتور را روشن می کند به درستی انجام می شود. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد. اگر بخواهیم انرژی بیشتری را از مخلوط هوا و سوخت بگیریم، نسبت تراکم بالا مطلوب است زیرا منجر به راندمان حرارتی بالاتر می شود. با ذکر این موضوع متوجه می شویم که، در واقع موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند.

درباره جزئیات گیربکس کامیون ها بیشتر بدانید

مجله خبری دیزل کمیته‌های تعمیرات و نگهداری در خودروهای دیزلی بیشتر از خودوهای بنزینی است. این به خاطر این است که مواد مصرفی موتور مانند روغن موتور و قطعات یدکی آن در خودروهای دیزلی گران‌تر است. همچین ارزش یک خودروی استفاده شده و دست دوم دیزلی بیشتر از خودروهای دست دوم بنزینی است. کارخانه ایران خودرو دیزل هر ساله بخشی از بازار خودروهای سنگین را به خود اختصاص می دهد و در همین راستا فروش لیزینگی و اقساطی کامیون های ایران خودرو کمک شایانی به افزایش فروش شرکت در بازار ایران می کند. پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید.

توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. طی سال‌های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق‌های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می‌شد. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.

http://boostercctv.ir