بررسی مزایا و معایب خودروهای سواری دیزلی | dieselcommittee

با توجه به این موضوع، بحث تعمیرات و خدمات پس از فروش برای پیشرانه‌هایی که با بنزین کار می‌کنند با اختلاف زیاد از دیگر مدل‌های پیشرانه در ایران قوی‌تر است. تعداد تعمیرکارها و مکانیک‌هایی که می‌توانند موتور بنزینی را تعمیر کنند بسیار بیشتر از تعمیرکارانی است که به طور تخصصی با پیشرانه‌های دیزلی سروکار داشته و توان تعمیر آن را دارند. این موضوع یک چالش اصلی بر سر راه توسعه محصولات دیزلی در کلاس سواری‌هاست که البته با مرور زمان و با افزایش تولید حل می‌شود اما تا آن زمان احتمالاً خیلی‌ها باید به دلیل نبود تعمیرکار حرفه‌ای و یا مراکز تعمیراتی متخصص در مسیر بمانند. در بازار ایران شمار بسیار محدودی خودرو سواری و یا پیکاپ و ون با سیستم دیزل وجود دارد. پیکاپ فوتون تانلند و ون مکسوس ازجمله مشهورترین موتورهای دیزلی در بازار هستند که اگرچه هیچ‌ وقت جایگاه مناسبی در بازار پیدا نکردند اما در آزمایش‌های شهری و جاده‌ای نتیجه خوبی از خود به‌جای گذاشتند.

  • یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند.
  • ديگر تنها موتور بنزيني، بهترين گزينه براي خودروهاي سواري نيست و با پيشرفت‌هايي که در موتور ديزلي انجام شده است، خودروهاي ديزلي خصوصا براي شاسي‌بلند و پيکاپ‌ها رقيبي جدي براي خودروهاي بنزيني براي رانندگي درون‌شهري هستند.
  • موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند .
  • در خودروهایی که کارکرد دیزلی دارند، پیستون هوای وارد شده به محفظه احتراق را فشرده می کند و دمای ایده آل را به دست می آورد تا در هنگام ورود سوخت، منفجر شود و چرخه کامل شود.

بیومجله خبری دیزل کمیته می‌تواند با دیزل معمولی ترکیب شود و بدین صورت در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی می‌کند. او بالاخره پس از 14 سال موفق شد تا پیشرانه‌ای اختراع کند که در زمان احتراق به جای استفاده از بنزین، از گازوئیل استفاده کند. البته سیستمی که او طراحی کرده بود، اشکالاتی همچون سر و صدای زیاد و آلودگی هوای زیاد را نیز داشت. به همین خاطر هم در ابتدا از پیشرانه‌های دیزلی تنها در کشتی‌ها، اتوبوس‌ها و در نهایت خودروهای بسیار بزرگ و سنگین استفاده شد. در این مقاله قصد داریم که در ابتدا به چگونگی عملکرد موتورها برای ایجاد حس بهتر نسبت به احتراق درونی بپردازیم و سپس پرده از رموز موتورهای دیزلی برداریم.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

ديگر تنها موتور بنزيني، بهترين گزينه براي خودروهاي سواري نيست و با پيشرفت‌هايي که در موتور ديزلي انجام شده است، خودروهاي ديزلي خصوصا براي شاسي‌بلند و پيکاپ‌ها رقيبي جدي براي خودروهاي بنزيني براي رانندگي درون‌شهري هستند. دانستن فرق ماشين ديزلي با بنزيني به شما براي انتخاب مناسب‌ترين خودرو براي خريدي موفق، کمک مي‌کند. همچنین همیشه حجم ورودی هوا در موتورهای دیزلی ثابت است و تنها از طریق یک دریچه وارد می‌شود و این در حالی است که در خودروهایی که با بنزین کار می‌کنند، با توجه به وضعیت گاز، حجم هوایی که وارد سیلندر می‌شود، متفاوت است. از نقاط قوت موتورهای دیزلی این است که از آنجایی که سوخت در داخل سیلندرها می‌سوزد، احتراقی که در درون ایجاد می‌شود، انرژی کمتری صرف می‌کند. همچنین همه‌ی این فعل و انفعالات در یک محل اتفاق میفتد و نتیجه هم به صرفه‌تر است و هم انرژی بیشتری تولید می‌کند.

تحویل کامیونت در تاریخ 1401/06/31

گروه دایون یک شرکت خصوصی است که تحقیق و توسعه ، تولید ، فروش و خدمات وسیله نقلیه تجاری و مجوز ساخت کلیه وسایل نقلیه تجاری را دارا میباشد. گروه دایون توسط شرکتهای تابعه خود کامیون های سنگین ، کامیون های سبک ، موتور سیکلت و موتور را در سه پایگاه یونچنگ ، ​​چنگدو و شیان تولید می کند . در سال‌هاي اخير شرکت‌هاي فولکس واگن، آئودي و سوبارو در امريکاي شمالي تعداد بيشتري خودروي سواري ديزلي روانه بازار کرده‌اند.

موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند. این میزان با بهبود کارآمدی موتورهای دیزلی ترکیب می‌شود و دلیل طی کردن مسافت بهتر موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی را توصیف می‌کند.

http://boostercctv.ir