محصولات ایران خودرو دیزل تراکس کار | dieselcommittee

خودروهای دیزلی در کنار ماشین‌هایی که با بنزین کار می‌کنند، امروزه به یکی از پرطرفدارترین انواع اتومبیل‌های معمول و پر مصرف در سطح جهان تبدیل شده‌اند. قطعات فرسوده داخلی همچنین می تواند باعث تأخیر در شروع تزریق شود که باعث می شود که وسیله نقلیه در دور پایین کار کند یا اصلا روشن نشود. اگر موتور شما با دور کم کار می کند ، پمپ دیزل شما قادر به تولید فشار سوخت به اندازه کافی برای راه اندازی تزریق سوخت نیست، و مشکلاتی را شروع می کند. گازوئیل بخار کمتری دارد و برخلاف بنزین که خیلی شعله ور است، گازوئیل این حالت را ندارد.

  • هر چند طراحي جديد موتورهاي ديزلي باعث شده است که خودروهاي سواري کم‌صداتر و با آلايندگي کمتر روانه بازار شوند که در نزد خريداران محبوبيت زيادي کسب کرده‌اند.
  • در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود.
  • اگر فشار هر چند خانه اول پایین و به مرور فشار خانه های دیگر افزایش یافته باشد تا به سطح نرمال برسد ، نشان دهنده این است که یک سوپاپ قفل کرده است.

که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . در آخرین ساعات ۳۰ آذرماه امسال و مصادف با بلندترین شب سال، رکورد جدید تولید خودرو توسط آبی پوشان جاده مخصوص در شرایط تحریم و تهدیدهای بین‌المللی رقم خورد. خانه | تعرفه تبلیغات | همکاری با ما | تماس با ما فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. نفت خام تنها سوخت طبیعی است که در زمین یافت می‌شود؛ پس از تصفیه آن در پالایشگاه، به چند نوع مختلف سوخت همانند بنزین، سوخت جت، نفت سفید و البته گازوئیل جداسازی می‌شود. زیرا این موضوع موجب تولید گرمای اضافی می‌شود و می‌تواند به موتور آسیب برساند.

هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟

آنچه برخی سازندگان در نظر دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است. ولوو با خانواده موتورهای جدید Drive-E مکانیکی طراحی کرده است که پیچیدگی را با استفاده از یک رویکرد ماژولار و فشرده کاهش می دهد. به همین دلیل است که اکثر اتوبوس ‌ها و تاکسی ‌ها در کشورهای مختلف، موتورهای دیزلی دارند. بدين معنا که سوخت به هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط مي‌شود و در درون سيلندرها فشرده مي‌شود. سپس مخلوط سوخت و هوا مشتعل مي‌شود و پيستون را حرکت مي‌دهد و باعث چرخش ميل‌لنگ مي‌شود. سپس پيستون در سيلندر به سمت بالا مي‌رود و گازهاي حاصل از احتراق را از اگزوز خارج مي‌کند و اين چرخه مجددا تکرار مي‌شود.

هوا در مسیر سوخت-مسیر مسدود :

مسیر لوله ها به تانک و همچنین مسیر از تانک سوخت به پمپ سه گوش را نیز بررسی کنید ، پمپ سوخت خود را باز کرده و امتحان کنید که به اندازه کافی قدرت مکش داشته باشد. موتور تا زمانی که دمای خنک کننده افزایش یابد، باید گرم شود، بین 75 تا 85 درجه سانیگراد. در ابتدا از شارژ بودن کامل باتری و سالم بودن استارت موتور خود اطمینان حاصل کنید. اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد. براده های حاصل از این عمل وارد مسیر سوخت شده و انژکتورهای شما را نیز خراب می کنند.قبل از جایگزینی پمپ سوخت و انژکتور حتما مسیر سوخت را تمیز کنید.

واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل‌ونقل شهری

مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا مجله خبری دیزل کمیته آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود. بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند. مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند.

http://boostercctv.ir