خرید و فروش و قیمت خودرو دیزلی | dieselcommittee

دو عمل اصلی که سیستم های پره دار رادیاتور انجام میدهد از یک طرف به لوله های مخصوصی متصل است که آب را در اطراف موتور ژنراتور دیزلی به گردش در می آورد و از طرفی دیگر در ارتباط با محیط اطراف آبی که گرم شده خنک میکند و مجدد به اطراف موتور ژنراتور دیزلی منتقل میکند. شرکت ایران خودرو علاوه بر تولید خودروهای سبک شامل بخشی جهت تولیدات دیزلی و خودروهای سنگین می باشد که به صورت مستقل با نام ایران خودرو دیزل محصولات خود را ارائه میدهد. کارخانه ایران خودرو دیزل دارای خط تولید کامیون و کشنده و کمپرسی های بنز می باشد. در این بین هنوز کامیون 1924 بنز و کامیون 2624 بنز که یکی از پرطرفدارترین مدل های بنز در ایران می باشد توسط کارخانه ایران خودرو دیزل تولید می شود. در مرحله تراکم، دریچه ورودی بسته می شود و هوا با سوخت فشرده یا متراکم می شود.

  • در مورد نسبت تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد.
  • هر چند تجربه نشان داده است که موتورهای دیزلی به نسبت موتورهای بنزینی مقاوم‌تر ساخته می‌شوند و دیر به دیرتر دچار خرابی می‌شوند.
  • از سال 2004، تقاضا برای گازوئیل به دلایلی همانند افزایش صنعتی شدن و ساخت و ساز در چین و آمریکا افزایش یافته است.
  • از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود.

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو دیزلی که روی سمند نصب شد و برای انجام تست و بررسی‌های میدانی قرار گرفت به جرأت یکی از بهترین و به‌ صرفه‌ترین اقدامات این شرکت در دهه‌های گذشته بود. یک موتور ۱۲۰ اسب بخاری که توان تولید بیش از ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشت. در آزمون‌های میدانی که در آن زمان توسط اصحاب رسانه انجام شد این پیشرانه توانست بازخورد خوبی را از سمت متخصصان این حوزه بگیرد. اما متأسفانه این طرح در همان تعداد محدود باقی ماند و هنوز هم خبر خاصی از برنامه تولید آن نیست. اما اخیراً با مطرح‌شدن طرح تولید خودروهای دیزلی، گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشت این پیشرانه قدرتمند بر روی خط تولید ایران ‌خودرو قوت گرفته است.

موتورهای دیزلی و بنزینی چه تفاوت هایی دارند؟

موتورهای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود. موتورهای دیزلی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی ‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که خودروهاي داراي موتور ديزلي معمولي، پرسروصدا و آلوده‌کننده محيط‌زيست هستند و استفاده از آنها در خودروهاي بزرگ باري همچون کاميون‌ها که نياز به گشتاور و شتاب بالا در مسافت‌هاي طولاني جاده‌اي دارند، مناسب‌تر است. هر چند طراحي جديد موتورهاي ديزلي باعث شده است که خودروهاي سواري کم‌صداتر و با آلايندگي کمتر روانه بازار شوند که در نزد خريداران محبوبيت زيادي کسب کرده‌اند.

عرضه سایپا ۱۵۱ برای فروش فوق‌العاده / پیش شرط حساب وکالتی لحاظ نمی شود

یعنی شخصی که به سفر می رود می مجله خبری دیزل کمیتهد بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) . گشتاور است که باعث حرکت خودرو می‌شود و فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل با داشتن گشتاور بالا برای جابجایی بارهای سنگین استفاده می‌شود.

آینده ماژولار بودن موتورهای بنزینی و دیزلی از نظر مکانیکی

اگر دو سیلندر که دیوار به دیوار هم هستند دارای کمپرس زیاد باشند، احتمالا متوجه ضربه و خرابی واشر در بین این دو سیلندر خواهید بود. اگر فشار هر چند خانه اول پایین و به مرور فشار خانه های دیگر افزایش یافته باشد تا به سطح نرمال برسد ، نشان دهنده این است که یک سوپاپ قفل کرده است. فشرده سازی و کمپرس کم باعث می شود که حرارت کافی برای احتراق ایجاد نشود و موتور بسختی روشن شود.برای انجام تست فشرده سازی دیزل، از مراحل زیر استفاده کنید.

http://boostercctv.ir