مزدا آراتا تلاش دیگری در ساخت یک SUV الکتریکی است

مزدا آراتا تلاش دیگری در ساخت یک SUV الکتریکی است

ستاره اصلی غرفه مزدا در پکن در اتو چین 2024 بدون شک سدان 6 برقی دیفرانسیل عقب است. با این حال، این تنها اولین نمایش نیست زیرا آراتا نیز اولین حضور خود را دارد. این یک مفهوم شیک از یک SUV الکتریکی است که قرار است تا پایان سال آینده در چین تولید شود.

آراتا بسیار شبیه سدان EZ-6 توسط چانگان مزدا توسعه داده شده است، یک جوینت ونچر 50:50 بین Changan Automobile و مزدا که در اواخر سال 2012 تأسیس شد. احتمالاً نام متفاوتی برای نسخه تولیدی به کار می رود، احتمالاً یک نام الفبایی برای تکرار سایر SUV ها پلاک “EZ-60” قبلاً در چین دارای علامت تجاری بوده است و بنابراین ممکن است برای این خودرو استفاده شود.

در همین حال، آراتا (به زبان ژاپنی به معنای «جدید» یا «تازه») یک SUV الکتریکی جذاب را پیش‌نمایش می‌کند که می‌تواند به یک محصول موجود مرتبط باشد. در حالی که انتظار می رود EZ-6 یک چانگان Depal SL03 با پوسته پوسته شده باشد، EZ-60 احتمالاً بر اساس Changan Deepal S7 ساخته می شود. با این حال، این موارد بیش از مواردی از تعویض نشان ها و نامگذاری آن به یک روز خواهند بود زیرا تفاوت های عمده ای در طراحی وجود دارد. ما فکر می‌کنیم که سدان و شاسی‌بلند مزدا به‌طور قابل‌توجهی لوکس‌تر به نظر می‌رسند تا قیمت‌شان را توجیه کنیم.

آراتا حداقل در حال حاضر صرفاً یک خودروی برقی است، در حالی که EZ-6 که امسال در چین به فروش می‌رسد، با تنظیمات هیبریدی پلاگین نیز به فروش می‌رسد. این SUV همچنین از زبان طراحی آشنای Kodo استفاده می کند و دارای پنجره های نسبتا کوچک و چراغ های براق جلو و عقب است. درست مانند سدان، جلوپنجره روشن دارد. خط بزرگ «مزدا» در کناره ها نیز روشن می شود.

از آنجایی که هنوز یک مفهوم است، به جای آینه های معمولی دوربین دارد و همچنین دستگیره درها و برف پاک کن عقب را حذف می کند. مزدا به آن اسپویلر بزرگی داد که توسط یک چراغ ترمز عمودی به دو نیم شده که به نظر می رسد تا پانل سقف کشیده شده است. طراحی پانل ربع توهم تکیه گاه های پروازی را ایجاد می کند، اما ما مطمئن نیستیم که یک سوراخ واقعی وجود داشته باشد. با این وجود، این یک نشانه طراحی غیرمنتظره برای دیدن یک SUV است.

مزدا چیزی در مورد فروش این سدان و SUV در خارج از چین که این دو در آنجا تولید خواهند شد، نمی گوید. شرکت Zoom-Zoom گام‌های خجالتی به سمت الکتریکی‌سازی برداشته است، اما می‌داند که خودروهای الکتریکی اجتناب‌ناپذیر هستند. اگرچه MX-30 یک موفقیت تجاری به دست نیاورده است، اما این برند ژاپنی آگاه است که برای زنده ماندن باید به دنبال برق رسانی باشد.

منبع: https://www.motor1.com/news/717414/mazda-arata-electric-suv-concept/