موتور دیزل قیمت و خرید انواع موتور دیزلی کوچک | dieselcommittee

سامانه مجله خبری دیزل کمیته کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.

  • موتور دیزلی انرژی خود را از طریق احتراق سوختی که داخل هوای متراکم و داغ سیلندر تزریق یا اسپری می‌شود، به دست می‌آورد.
  • همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است.
  • حضور مهندسین سبب شده است تا در زمان خرید موتور دیزل یا هر محصول مرتبط کارشناسان و مهندسین توضیحات لازم را برای خریدار ارائه دهند.
  • برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود.

روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند. سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.

۱-موتور دیزلی چهار زمانه:

برای نیروگاه های بزرگ صنعتی و شرکت های خیلی بزرگ که نیازمند موتور دیزل بسیار قوی است از نوع قوی تر و پر توان تر انواع موتور دیزل استفاده می شود. موتور دیزلی که برای این مصارف کلان پیشنهاد می شود از توان قدرتمندی تا حدود دو مگاواتی استفاده خواهد شد. این مدل موتور دیزلی از نوع شش سیلندری، هشت سیلندری و دوازده سیلندری است. دو نمونه از این نوع موتور دیزل می توان به موتور دیزلی کامینز و پرکینز اشاره کرد. سوخت موتور های دیزلی نسبت به موتور های بنزینی مقرون به صرفه تر می باشد.

کاربرد موتور دیزل در دریا

برای اینکه بدانید چرا موتور دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و … موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد. موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است.

http://boostercctv.ir

نه فقط به این دلیل که دود و صدای زیادی تولید می‌کنند، بلکه به دلیل توان زیادی که دارند تا یک دستگاه بسیار سنگین را به جلو حرکت دهند. تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود. موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی قدرت بیش‌تری دارد، سوخت کم‌تری مصرف و آلودگی کم‌تری تولید می‌کند. مثلا سیستم موتور بنزینی با دیزل موتور متفاوت است یا موتور گازسوز با دیزل موتور فرق می‌کند.

فرق توان کاوا و کیلووات در ژنراتور: هر کاوا چند کیلووات است؟