موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

با توجه به این اوصاف، سمند یا هر اتاق دیگر که در کلاس خودروهای سواری به موتور دیزلی مجهز شود می‌تواند بدون نیاز به رقابت با هیچ برند دیگری به‌سادگی در بازار جایگاه پیدا کند و این عمل می‌تواند یک نکته مثبت و قابل‌توجه برای تولیدکننده باشد. انژکتوری که در موتورهای دیزلی بکار می رود، باید این خاصیت را دارا باشد که بتواند دما و فشار داخلی موتور را تحمل کند و سوخت را به قطعات ریز تبدیل کند. موتورهای دیزلی دارای دو پمپ سوخت هستند، وظیفه ی یکی از آنها انتقال سوخت از باک به محفظه ی موتور است و دیگری که فشار داخل محفظه ی احتراق را زیاد می کند. در واقع موتورهای دیزل بیشتر برای کارهای قدرتی ، سنگین و آهسته مناسبند مانند کامیون ها، اتوبوس ها، تراکتورها، بولدوزرها و ماشین آلاتی از این دست.

  • همین حرکات میل لنگ هم به واسطه وجود دیگر مکانیزم‌ها، به چرخ‌ها منتقل شده و در نهایت، ماشین شروع به حرکت می‌کند.
  • دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت.
  • تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند.
  • توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.
  • این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند.
  • پس از ماجرای واردات خودروهای دست ‌دوم به ‌منظور تنظیم بازار خودروهای خارجی، ایده جدیدی در وزارت صنعت مطرح ‌شده است که حکایت از تولید و گسترش خودروهای دیزلی دارد.

که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . در آخرین ساعات ۳۰ آذرماه امسال و مصادف با بلندترین شب سال، رکورد جدید تولید خودرو توسط آبی پوشان جاده مخصوص در شرایط تحریم و تهدیدهای بین‌المللی رقم خورد. خانه | تعرفه تبلیغات | همکاری با ما | تماس با ما فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. نفت خام تنها سوخت طبیعی است که در زمین یافت می‌شود؛ پس از تصفیه آن در پالایشگاه، به چند نوع مختلف سوخت همانند بنزین، سوخت جت، نفت سفید و البته گازوئیل جداسازی می‌شود. زیرا این موضوع موجب تولید گرمای اضافی می‌شود و می‌تواند به موتور آسیب برساند.

تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی

آنچه برخی سازندگان در مجله خبری دیزل کمیته دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است. ولوو با خانواده موتورهای جدید Drive-E مکانیکی طراحی کرده است که پیچیدگی را با استفاده از یک رویکرد ماژولار و فشرده کاهش می دهد. به همین دلیل است که اکثر اتوبوس ‌ها و تاکسی ‌ها در کشورهای مختلف، موتورهای دیزلی دارند. بدين معنا که سوخت به هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط مي‌شود و در درون سيلندرها فشرده مي‌شود. سپس مخلوط سوخت و هوا مشتعل مي‌شود و پيستون را حرکت مي‌دهد و باعث چرخش ميل‌لنگ مي‌شود. سپس پيستون در سيلندر به سمت بالا مي‌رود و گازهاي حاصل از احتراق را از اگزوز خارج مي‌کند و اين چرخه مجددا تکرار مي‌شود.

ماشینت چیه؟

بيوديزل مي‌تواند با ديزل معمولي ترکيب شود و بدين صورت در مصرف سوخت‌هاي فسيلي صرفه‌جويي مي‌کند. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است. پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود. سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود.

عرضه کشنده کاماز آکتروس در ایران توسط رخش خودرو دیزل

خودروهای دیزلی در کنار ماشین‌هایی که با بنزین کار می‌کنند، امروزه به یکی از پرطرفدارترین انواع اتومبیل‌های معمول و پر مصرف در سطح جهان تبدیل شده‌اند. قطعات فرسوده داخلی همچنین می تواند باعث تأخیر در شروع تزریق شود که باعث می شود که وسیله نقلیه در دور پایین کار کند یا اصلا روشن نشود. اگر موتور شما با دور کم کار می کند ، پمپ دیزل شما قادر به تولید فشار سوخت به اندازه کافی برای راه اندازی تزریق سوخت نیست، و مشکلاتی را شروع می کند. گازوئیل بخار کمتری دارد و برخلاف بنزین که خیلی شعله ور است، گازوئیل این حالت را ندارد.

http://boostercctv.ir