بهمن دیزل | dieselcommittee

موتور ديزل در هزينه سوخت صرفه‌جويي مي‌کند زيرا با توجه به اينکه قيمت هر ليتر بنزين و گازوئيل در کشورهاي مختلف، تقريبا نزديک است، موتور ديزلي مي‌تواند مسافت بيشتري را با مصرف گازوئيل به نسبت موتورهاي بنزيني طي کند. وسایل نقلیه دیزلی امروز بسیار تمیزتر از گذشته کار می کنند ، اما آیا دیزل تمیزتر از گاز است؟ اگرچه ماشین های دیزلی بسیار تمیزتر عمل می کنند ، اما هنوز هم میزان بیشتری از گازهای گلخانه ای از جمله اکسید نیتروژن و دوده تولید می کنند ، به خصوص در هنگام توقف کامل. مسافران شهری یا رانندگانی که از نظر زیست محیطی آگاهی بیشتری دارند ، ممکن است بخواهند به جای خرید یک مدل دیزلی ، یک ماشین برقی یا هیبریدی تمیزتر را انتخاب کنند. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد.

  • اکنون ، شما این گزینه را دارید که بسیاری از وسایل نقلیه را با گزینه موتور دیزلی خریداری کنید.در گذشته موتورهای دیزلی بسیار دود می کردند.
  • در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود.
  • دقت بفرمایید که فشار بین تانک سوخت و پمپ پر فشار باید بین 2 تا 5 بار باشد.
  • خودروهای دارای موتور کوچک تر و آنهایی که از چنین سیستم کامپیوتری بی بهره هستند، از شمع گرمکن برای حل مشکل استارت سرد استفاده می‌کنند.

برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل مجله خبری دیزل کمیته یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین ‌تر بوده و باعث می‌شود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند. موتورهای دیزلی باید از جنس هایی با خواص مکانیکی بالا ساخته شوند تا در برابر فشرده ‌سازی زیاد گازها مقاومت کنند، در نتیجه هزینه ساخت آنها معمولا بیشتر است و هزینه تمام شد خودروهای دیزلی نسبت به بنزینی می تواند قیمت بیشتری داشته باشد. موتورهای دیزلی نیز مانند موتورهای بنزینی، موتور احتراق داخلی هستند که به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می شود.

هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟

مسیر لوله ها به تانک و همچنین مسیر از تانک سوخت به پمپ سه گوش را نیز بررسی کنید ، پمپ سوخت خود را باز کرده و امتحان کنید که به اندازه کافی قدرت مکش داشته باشد. موتور تا زمانی که دمای خنک کننده افزایش یابد، باید گرم شود، بین 75 تا 85 درجه سانیگراد. در ابتدا از شارژ بودن کامل باتری و سالم بودن استارت موتور خود اطمینان حاصل کنید. اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد. براده های حاصل از این عمل وارد مسیر سوخت شده و انژکتورهای شما را نیز خراب می کنند.قبل از جایگزینی پمپ سوخت و انژکتور حتما مسیر سوخت را تمیز کنید.

یک پاسخ به “تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی”

تنها تفاوت موجود بین این دو موتور، به شیوه بروز این انفجارها بازمی‌گردد. در موتور بنزینی، بعد از ترکیب شدن سوخت با هوا و فشرده شدن آن توسط پیستون، موتور به مرحله احتراق از طریق شمع ها می‌رسد. در زمان فشرده شدن هوا، افزایش دما رخ می‌دهد و سوخت به مرحله احتراق می‌رسد. جالب است بدانید که این موتورها برای حمل کالاهایی در مسافت های طولانی بسیار کاربردی و مهم هستند، اما برای همه افراد بهترین گزینه انتخابی نیست. اکنون زمان تغییر کرده و بهبود دید مردم نسبت به موتورهای دیزلی با سوختی بهتر و تولید کمترین صدا فرا رسیده است.

فرق ماشین دیزلی با بنزینی در چیست؟

مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود. بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند. مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند.

http://boostercctv.ir