موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

در این مرحله پیستون از بالا به پایین‌ترین نقطه داخل سیلندر حرکت می‌کند که به آن نقطه پایین مرگ می‌گویند. سپس با ورود هوا به داخل سیلندر، سوپاپ هوا نیز بسته شده و هیچ منفی برای خروج هوا وجود نخواهد داشت. موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.

http://boostercctv.irاین مسئله می‌مجله خبری دیزل کمیتهد باعث کاویتاسیون داخلی و خوردگی نقطه‌ای در مسیرها شود، مخصوصاً در قطعاتی که مانند بوش پیستون‌ها در دمای بالاتر کار می‌کنند. غبار گازوئیل، از طریق سیستم تزریق سوخت به سیلندر اضافه می شود و چون هوای داخل آن بسیار گرم است. ژنراتور و دینام چیزهایی است که انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می کنند. با چرخش موتور ، تسمه را حرکت می دهد که شافت روتور را می چرخاند. روتور اساساً یک آهنربا است و اطراف آهنربا یک رسانا است که به آن استاتور گفته می شود.

فروش قطعات اصلی انواع موتورهای دیزلی

این اجزا با هم کار می کنند و الکتریسیته را به شکل جریان مستقیم ایجاد می کنند. همان قطعاتی هستند که وقتی شما موتور دیزل را از کارخانه یا نمایندگی رسمی آن تحویل می گیرید، روی آن نصب شده اند. در صورت تهیه قطعات اصلی برای استفاده، آنها احساس امنیت خاطر کامل را به شما القا میکنند. طرح بسته بندی، نشان MTU و هولگرام آنها روش های شناسایی قطعات اصلی می باشند. ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود.

  • دراین نوع پمپ یک پیستون توزیع کننده مرکزی به نام پلانجر که بوسیله یک صفحه بادامک چرخانده میشود وظیفه تولید فشار بالا و توزیع سوخت به تک تک سیلندرها را دارد.
  • ژنراتورها به منظور تأمین برق در مکان های دور افتاده و شهری و تأمین برق در صورت قطعی برق برای صنایع مختلف بسیار مهم هستند.
  • دقیقا به همین دلیل است که گازوییل در یک ظرف با وجود آنکه با اکسیژن هوا در تماس است آتش نمی‌گیرد اما همین گازوییل اگر به اندازه کافی گرم شود و شعله به آن نزدیک شود به سرعت آتش خواهد گرفت.

محل زمانبندی و تنظیم زمانهای بازشدن یا بسته ماندن سوپاپ ها را قطعه ای به نام میل بادامک انجام می هد. این میله با توجه به ساختار و شکل برجستگیهای روی آن (بادامک ها) تعیین می کند که سوپاپ ها می بایست در چه زمانی باز شده و پس از آن بسته شوند. در انتهای دیگر سوپاپ یعنی بر روی ساقه آن یک یا بعضا دو فنر قوی قرار دارد که بوسیله یک نگهدارنده و دو عدد خار به انتهای سوپاپ محکم شده اند. فنر سوپاپ موجب می گردد تا وجه سوپاپ بر روی نشیمنگاه سوپاپ محکم نگهداشته شده و بدین ترتیب از هر گونه نشتی در زمانهای تراکم و قدرت جلوگیری شود. اما برای سوپاپ های هوا گاهی از زاویه 30 درجه نیز استفاده می شود. در خودروها بادامک ها میله های بلندی را که از بلوک موتور تا سرسیلندر امتداد پیدا کرده اند و به منظور فشردن بازوهای سوپاپ ها استفاده می شوند را به حرکت در می آورند.

سیستم اگزوز موتورهای دیزلی

در این مرحله فرآیند سوختن به سرعت انجام شده و نیرو جهت حرکت پیستون تولید می شود. هنگامی‌که پیستون حرکت می‌کند، مسیر ورود هوا باز شده و هوای تازه وارد سیلندر می‌گردد. دیزل ژنراتور هم مانند هر وسیله نقلیه دیگری، علاوه بر اینکه مقداری انرژی مکانیکی تلف می‌کند، گرمای زیادی نیز تولید می‌نماید.

معایب تزریق سوخت