قطعات موتورهای دیزلی لیفتراک کاران البرز فروش قطعات انواع موتورهای دیزل | dieselcommittee

مجله خبری دیزل کمیتهوئیل در محفظه می‌سوزد و پیستون را به پایین هُل می‌دهد تا میل لنگ حرکت کند. شاتون ها به صورت متوالی در زمان روشن بودن موتور در حال بالا و پایین رفتن هستند و نقطه اتصال آن ها به میل لنگ یاتاقان است. علت کاربرد اصطلاح خشک آن است که دیواره سیلندر با ضخامت معیّنی که دارد (حدود ۳ میلی متر) به طور مستقیم با آب خنک کاری تماس ندارد. موتورهای خطی دو میل سوپاپ DOHC دارند که در انواع V شکل آن ها این تعداد به ۴ میب سوپاپ افزایش می یابد. میل بادامک قدرت خود را به وسیله زنجیر ؛ تسمه و یا دنده از میل لنگ می گیرد. سرعت چرخش میل بادامک در موتور چهار زمانه نصف سرعت موتور ، و در موتور دو زمانه برابر با سرعت موتور است.

روش برای تامین برق اضطراری | سوالات رایج

تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد. همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد.

ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه ای تفاوت می کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد. شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است .

  • اما به‌طورکلی می‌توان گفت که وظیفه ژنراتورها دریافت سوخت از طریق مخزن و در ادامه تبدیل آن به جریان الکتریکی است.
  • در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند.
  • ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم.
  • در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به موتور دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید.
  • شرکت آسان ژنراتور به غیر از تامین لوازم یدکی دیزل ژنراتورها، آنها را بصورت تضمینی تعمیر میکند.

در این هنگام با فشردگی هوا و فشار پدال گاز، فرآیند پاشیده شدن سوخت به درون سیلندر انجام می‌گیرد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد.

حالت های موتور چهار زمانه

در زمستان و سرمای شدید بلوک در اثر یخ زدن آب در داخل بدنه ترک خورده که این ترک خوردگی در سطح خارجی بلوک ایجاد شده و آب از آنجا به بیرون نشت می کند. در نهایت کلیه قطعات سوار شده روی بلوک و داخل آن موتور را تشکیل می دهند موتور روی شاسی بوسیله دسته موتور از جنس لاستیک های فشرده می باشند سوار شده است. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود 2/3 از زمان قدرت ادامه پیدا می کند. توسعه پمپ های سوخت پاش (پمپ های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.

http://boostercctv.ir