بررسی مزایا و معایب خودروهای سواری دیزلی | dieselcommittee

در نوعی دیگر از مجله خبری دیزل کمیته ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم.

  • مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است.
  • هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند.
  • پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.
  • در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

ديگر فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که موتورهاي ديزلي دور بالايي ندارند و به نسبت موتورهاي بنزيني، قدرت کمتري در واحد اسب بخار توليد مي‌کنند، بنابراين ماشين‌هاي اسپرت کمي وجود دارند که از موتور ديزلي استفاده کنند. تفاوت موتور ديزلي و بنزيني در گشتاور، ميزان مصرف سوخت، ميزان آلايندگي زيست‌محيطي و قيمت خريد و تعميرات، از نکات مهمي است که بايد قبل از انتخاب خودرو به آن دقت کنيد. براي دانستن تمام نکات لازم در فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين مطلب را تا انتها دنبال کنيد. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد.

موتور دیزل چیست؟

اگر گرمکن ها خراب باشند موتور شما یا روشن نمی شود و یا خیلی سخت روشن می شود ، و گاهی باعث ایجاد دود سفید ناشی از سرد بودن موتور می گردد. وقتی که دیزل روشن شده و شروع به کار میکند این فشار باید حفظ شود و تغییری مشاهده نگردد. بررسی پمپ سه گوش و مسیر سوخت رسانی از منبع به پمپ سه گوش ، هم در نوع دستی و هم در نوع برقی. دقت بفرمایید که فشار بین تانک سوخت و پمپ پر فشار باید بین 2 تا 5 بار باشد. این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. درباره جزئیات گیربکس کامیون ها بیشتر بدانید جزئیات گیربکس کامیون ها سیستم…

مزایای خودروهای دیزلی

پس از ماجرای واردات خودروهای دست ‌دوم به ‌منظور تنظیم بازار خودروهای خارجی، ایده جدیدی در وزارت صنعت مطرح ‌شده است که حکایت از تولید و گسترش خودروهای دیزلی دارد. 1796 شماره تماس تهران —- الوباتری با هدف ارائه خدمات تخصصی برق و باطری ماشین در سال 1396 تاسیس شده است. این کسب و کار اینترنتی با به کار گیری بهترین متخصصان حوزه باتری خودرو و تکنیسین های مجرب، سریعترین سرویس تعویض باتری در محل مشتری با قیمت کارخانه بدون پرداخت هزینه اضافه را دارد و با ارائه بهترین و بالاترین سطح کیفی رضایت مشتریان را کسب نماید. حال با موارد اشاره شده در مورد هزینه، نرمی خودرو، مسافت طی شده و آلایندگی می توان تا حدی نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر و کاربرد آن تصمیم‌گیری نمود. گروه Dayun Automobile Manufacturer Co. ، با مسئولیت محدود ، در منطقه اقتصادی Yuncheng ، استان شانشی ، با سرمایه ثبت 850 میلیون یوان در سال ۱۹۸۷ تاسیس و واقع شده است.

جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . استفاده از خودروهای سواری دیزلی در اروپا بسیار بیشتر از امریکای شمالی و خاورمیانه است، به طوری که اتومبیل‌های دیزلی تقریبا پنجاه درصد از فروش خودرو در اروپا را در سال‌های گذشته تشکیل می‌دادند. هر چند در چند سال اخیر خودروهای برقی روز به روز سهم بیشتری از بازار خودرو در اروپا را از آن خود می‌کنند. با تمامی این تفاسیر، ماشین‌هایی که با موتور دیزلی کار می‌کنند علاوه بر تمامی مزایایی که دارند، معایبی همچون انتشار آلاینده‌ها و افزایش آلودگی هوا را دارند که این روزها بسیار مورد توجه ریز گردهای مختلف قرار گرفته است. سوخت خودروهای دیزلی، گازوئیل است و نسبت به دیگر سوخت‌ها، روغنی و سنگین‌تر است.

http://boostercctv.ir