ما کوچکترین عضو خانواده جیپ را گرفتیم که با هر دو پیشرانه برقی و بنزینی خالص موجود است.
اگرچه برای مناظر شهری اروپا طراحی شده است، اما طبیعت عجیب و غریب جیپ انتقام جویانه جدید، در بین طرفداران جیپ در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. کوچکترین عضو خانواده جیپ اخیراً یک پیشرانه هیبریدی ملایم و یک گزینه 4Xe با قابلیت AWD به دست آورده است. اما قبل از اینکه به آنها بپردازیم، تریمهای کاملاً الکتریکی و خالص ICE را بررسی میکنیم.
ماموریت ما؟ برای اینکه ببینیم هر پیشرانه چگونه شخصیت انتقام جو را تکمیل می کند و کدام پیکربندی حاکم است. ما همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا نشان جیپ و استحکام مشخص آن برای Avenger کافی است تا خود را در بخش بسیار رقابتی و بسیار محبوب B-SUV اروپا متمایز کند.
بیشتر: جیپ انتقام جوی جدید EV دارای برخی از تخم مرغ های عید پاک است که در یک دید پنهان شده اند
جیپ اونجر پلت فرم CMP/eCMP خود را با فیات 600 و آلفارومئو جونیور (که قبلاً میلانو نامیده می شد) مشترک است. دیگر مدلهای Stellantis که بر اساس همین معماری ساخته شدهاند عبارتند از Opel Mokka، DS3، و پژو 2008 SUV، و همچنین Opel Corsa، Peugeot 208 و Lancia Ypsilon هاچبکهای ساب کامپکت.
با 4084 میلیمتر (160.8 اینچ) طول، جیپ اونجر به عنوان یکی از کوچکترین اعضای گروه است و 146 میلیمتر (5.7 اینچ) کوتاهتر از همتای قدیمی خود Renegade است که هنوز بر روی پایههای قدیمی FCA سوار میشود.
عکس ها تانوس پاپاس/CarScoops
جالب اینجاست که Avenger در ابتدا قرار بود به صورت گسترده در پوشش کاملاً الکتریکی عرضه شود و نسخه ICE در بازارهای منتخبی مانند ایتالیا محدود بود. با این حال، کاهش سرعت خودروهای الکتریکی جیپ را مجبور کرد تا در برنامههای خود تجدید نظر کند و در دسترس بودن مدل ICE را گسترش دهد.
SUV بنزینی مقرون به صرفه تری را ارائه می دهد و برای زندگی در مناطقی که زیرساخت شارژ آن توسعه نیافته است، عملی تر خواهد بود. در همین حال، نوع هیبریدی ملایم قصد دارد فاصله بین این دو را پر کند و از نقاط قوت هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی استفاده کند.
از نظر مشخصات، Jeep Avenger EV مجهز به یک موتور الکتریکی است که 154 اسب بخار (115 کیلووات / 156 اسب بخار) و 260 نیوتن متر (191.8 پوند فوت) گشتاور تولید می کند. انرژی را از یک بسته باتری 54 کیلووات ساعتی تامین می کند و برد WLTP 400 کیلومتر (248 مایل) را در سیکل ترکیبی فراهم می کند.
نسخه مجهز به ICE از یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ استفاده می کند که 99 اسب بخار قدرت (74 کیلووات / 100 اسب بخار) و 205 نیوتن متر (151 پوند فوت) گشتاور تولید می کند. قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.
توجه داشته باشید که نسخه “e-Hybrid” از همان موتور 1.2 لیتری بنزینی استفاده می کند، اگرچه یک موتور الکتریکی 28 اسب بخاری (21 کیلووات / 28 اسب بخار) را اضافه می کند که در یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه قرار دارد. جیپ همچنین Avenger 4Xe با قابلیت AWD را معرفی کرده است که یک هیبریدی ملایم با یک موتور الکتریکی اضافی در پشت است.
بنابراین، دوست دارید در مورد جیپ های کوچک چه بدانید؟ سوالات خود را در زیر بنویسید و ما سعی خواهیم کرد به همه آنها در بررسی های مربوطه پاسخ دهیم.
عکس ها تانوس پاپاس/CarScoops
منبع: https://www.carscoops.com/2024/04/were-driving-the-jeep-avenger-in-ev-and-ice-forms-what-would-you-like-to-know/