آئودی S3 2024 | بررسی PH

آئودی S3 2024 |  بررسی PH

آئودی مدت‌هاست در شناسایی و بهره‌برداری از جایگاه‌های سودآور متخصص بوده است، با S3 یکی از بهترین نمونه‌های بازاریابی هوشمندانه این شرکت است. اولین نسخه یک ربع قرن پیش به عنوان چیزی که اساساً برای افرادی که چیزی ساده و نمایشگاهی نمی‌خواستند و آماده پرداخت هزینه برای داشتن آن بودند، راه‌اندازی شد. اولین ترکیب S3 از عملکرد قوی و امنیت پویا در سیستم چهارچرخ محرک طرفداران زیادی را به خود جلب کرد.

این دستور العمل در سه نسل دیگر ارائه شده است – چهار گلدان توربو در جلو، بسته کلاچ Haldex در عقب و نوعی ظاهر زیبا که به آن کمک می کند تا زیر رادار پرواز کند. ورود RS3 5 سیلندر در سال 2011 – سریعتر، پر سر و صداتر و درخشان تر – به نظر می رسید S3 را در نقش یک مطالعه نادرست تایید کند.

اما دیگر نه. هنگامی که نسل چهارم فعلی S3 در سال 2010 عرضه شد، طراحی بسیار تهاجمی‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود داشت، و اکنون یک فیس لیفت در اواسط عمر، ظاهر S3 را چند بریدگی دیگر تغییر داده است. همچنین قدرت بیشتری به دست آورده است و در حرکتی که مرز بین S3 و RS3 را محو می‌کند، به خودروی جونیور نیز همان دیفرانسیل عقب بایاس گشتاور مانند خواهر گران‌ترش داده می‌شود – دیفرانسیلی که اساساً حالت دریفت را به ارمغان می‌آورد.

از نظر بصری، به نظر می‌رسد که S3 اصلاح‌شده زبان طراحی «کلاه ایمنی دارث ویدر» آئودی را به نتیجه منطقی خود می‌رساند، یعنی آماده بودن برای سفارش ستاره مرگ. دیافراگم سپر جلو همگی بزرگ‌تر شده‌اند و اگرچه جلوپنجره نشان S3 خود را از دست داده است، بینندگان تردیدی ندارند که به یکی از نسخه‌های قدیمی نگاه می‌کنند. (از نزدیک، مانند تمام A3 های اصلاح شده، مارک مدل اکنون روی ستون B در کنار پنجره ها اعمال می شود.) در عقب سپر S3 حتی بیشتر از قبل جلوه توری شکل گرفته است، به علاوه یک شبه دیفیوزر و چهار کالیبر توپخانه. لوله های اگزوز ظرافت از ساختمان خارج شده است.

یکی دیگر از جزئیات عجیب – آئودی اکنون به خریداران A3 گزینه الگوی DRL قابل تنظیم را ارائه می دهد. 24 عنصر LED بالای چراغ های جلو اکنون می توانند بین چهار پیکربندی مختلف جابجا شوند. یکی از اینها در S3، به عنوان اثبات احتمالی حس شوخ طبعی آلمانی، شبیه یک جفت ابروی کارتونی شیطانی است.

کابین نیز اصلاح شده است. آئودی به انتقادات مربوط به مواد کم اجاره A3 و تیره بودن عمومی پیش از فیس لیفت با تزئینات روشن تر و طراحی مجدد جزئی پاسخ داده است. یک کنسول مرکزی جدید با یک انتخابگر دنده EV-مانند وجود دارد که جایگزین اهرم کوچک سرسخت خودروی خروجی می‌شود – مانند قبل، یک خودروی دوکلاچه تنها انتخاب گیربکس است. فضای داخلی نیز دارای نورپردازی جدید و تضاد رنگی با چیزهای جاز است، با سازهای دیجیتالی که اکنون در طیف A3 استاندارد هستند. مطمئناً این مکان شادتر از قبل است، اگرچه هنوز تزئینات پلاستیکی سخت زیادی وجود دارد. قطعاً برای خودرویی که در ارزان ترین شکل خود، اکنون 47000 پوند قیمت دارد، بسیار زیاد است.

تغییرات مکانیکی امیدوار کننده تر است. اولین مورد، که همیشه مورد استقبال قرار می گیرد، افزایش قدرت است، با 333 اسب بخار قدرت در حال حاضر از موتور 2.0 لیتری توربو چهار آشنا. این با افزایش 13 پوند فوتی گشتاور به 308 پوند فوت همراه است، اعدادی که S3 را در یک سبیل نسبت به خروجی RS3 نسل 8P در سال 2011 قرار می دهد. کامبر منفی، به علاوه پایه‌های سفت‌تر و نرم‌افزار جدید هم برای فرمان و هم برای گیربکس. ترمزها نیز بزرگتر شده اند – با دیسک های ضخیم تر با قطر 357 میلی متر در جلو. انتخاب تریم Vorsprung گران‌تر، دمپرهای تطبیقی ​​را نیز به همراه خواهد داشت.

اما تغییر تیتر قطعا دیفرانسیل فعال است. همانطور که در RS3 و گلف R Performance Pack، این بسته‌های کلاچ جداگانه کنترل‌شده الکترونیکی را برای هر چرخ به ارمغان می‌آورد که امکان تغییر تقریباً کامل گشتاور ارسالی به هر طرف را فراهم می‌کند. (به این ترتیب، در اصل بسیار شبیه به تفاوت Twinster در پشت آخرین فورد فوکوس RS است.) S3 همچنین دارای یک حالت جدید Dynamic Plus است که آئودی قول داده است تا حداکثر گشتاور ممکن را به چرخ عقب بیرونی ارسال کند. در تمایل به بیش فرمانی.»

که همانطور که انتظار دارید، اولین بخش از بازجویی پویا است. می توانم گزارش دهم که این دیفرانسیل واقعاً درجه ای از شادی دم را بسیار فراتر از هر S3 قبلی ارائه می دهد، اما همچنین اینکه واقعیت کمی کمتر از آن چیزی است که لفاظی به نظر می رسد هیجان انگیز است. دلیلش این است که مانند فوکوس RS، دیفرانسیل S3 بهتر از لغزش های قهرمانانه است. با تلاش بیشتر روی چرخ عقب بیرونی تحت نیرو، خودرو پس از بارگیری در Dynamic Plus احساس هیجان و هیجان می‌کند – گویی در لبه‌های ناهموار چسبندگی قرار دارد. اما فشار دادن به اندازه کافی برای شکستن کشش باعث ایجاد یک لغزش کوچک می‌شود زیرا سیستم بلافاصله شروع به هدایت گشتاور به چرخ عقب دیگر می‌کند تا مانع از دور شدن چیزها شود. این سرگرم کننده است، اشتباه نکنید – اما S3 را به یک ماشین دریفت خردکن لاستیک تبدیل نمی کند. من رفتار کمتر تهاجمی را در تنظیمات دینامیکی ملایم تر ترجیح می دادم، سوئیچینگ گشتاور به چرخاندن خودرو بدون ایجاد احساس ضربه در آن کمک می کند.

سایر پیشرفت ها همگی مثبت هستند. افزایش قدرت تفاوت قابل توجهی در اعداد عملکرد ایجاد نکرده است، زمان ادعا شده 0-62 مایل در ساعت 4.7 ثانیه ای تنها یک دهم زمان خودروی خروجی است. اما موتور در رده میانی خود عضلانی‌تر به نظر می‌رسد و نرم‌افزار گیربکس بهینه‌شده با استارت‌های پاره گاز مطمئن‌تر آشکار است – برخلاف A3 معمولی که به نظر می‌رسد تردید DSG آشنا را حفظ کرده است. وزن و احساس پدال ترمز نیز بهبود یافته است – و اگرچه من طرفدار فرمان های سنگین تر که با حالت های دینامیکی پانچی ارائه می شود نیستم، واکنش های جلو واضح هستند و مقدار قابل توجهی از بازخورد خارج از مرکز از کمک الکتریکی عبور می کند. . هنوز یک حالت پویا فردی وجود دارد تا امکان ترکیب و تطبیق تنظیمات مختلف را فراهم کند.

ماشینی که من در آلمان رانندگی کردم روی دمپرهای تطبیقی ​​که با پک Vorsprung کامل در بریتانیا عرضه می شود، سوار شد. اینها به طرز شگفت انگیزی با جاده‌ای که می‌توانست یکی از ناهموارترین جاده‌های بایرن باشد، کنار آمدند، برخلاف S3‌های قبلی که اغلب وقتی از آنها خواسته می‌شد بارهای تعلیق بزرگ‌تر را هضم کنند، میرایی کمتری احساس می‌کردند. با ضربه‌های فعال، S3 بدون احساس نرمی بیش از حد در Comfort، انعطاف‌پذیر بود، با Dynamic آن را به‌خوبی مژه‌ها نگه می‌دارد، حتی زمانی که همزمان با ضربه‌های بزرگ و تغییر جهت سریع مواجه می‌شوید. یک امتداد اتوبان بدون محدودیت ثابت کرد که هنوز در سرعت های سه رقمی بسیار پایدار است. بیایید امیدوار باشیم که تنظیمات غیرفعال به همان سطح کنترل نزدیک شود.

به طور کلی به نظر می‌رسد ارزش‌های اصلی بلندمدت S3 دست نخورده هستند، در حالی که تجربه رانندگی چند درجه افزایش یافته است. با توجه به ماهیت فزاینده برهنه شدن بخش هات هاچ، این امر باید آئودی را در چند سال آینده به سمت انتهای تیز نگه دارد. بله، قیمت گذاری برای هر کسی که در چند سال اخیر به این بخش از بازار توجه نکرده است، بسیار مضحک به نظر می رسد. ارزان‌ترین اسپورت بک تقریباً ده هزار دلار بیشتر از زمانی است که این نسل برای اولین بار در سال 2020 عرضه شد، و گران‌ترین سالن Vorsprung 52965 پوند خواهد بود – که آن را گران‌تر از V6 آئودی S5 کوپه توربوشارژ هشت سال پیش می‌کند. این دنیای دیوانه‌واری است که ما در آن زندگی می‌کنیم، اما به یاد داشته باشید که این S3 تقریباً به طور قطع آخرین مورد است. دیری نمی‌گذرد که چنین خودروهایی به خاطره‌ای محو می‌شوند.

مشخصات | Audi S3 Sportback Vorsprung Edition

موتور: 1984 سی سی، چهار سیلندر، توربوشارژ
گیربکس: هفت سرعته دوکلاچه، چهار چرخ متحرک
قدرت: 333 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
گشتاور: 308 پوند فوت @ 2100 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 4.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 155 مایل در ساعت (محدود)
کربو وزن: 1575 کیلوگرم
MPG: 32.4
CO2: 198 گرم در کیلومتر
قیمت: 52400 پوند

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48440