آشنایی کامل با موتور دیزل و شرح عملکرد اجزای آن | dieselcommittee

هر مجله خبری دیزل کمیتهی باید به نوعی نگه داشته شود و این چارچوب اصلی مونتاژ است که کل ژنراتور دیزلی را در خود جای می‌دهد. شارژرهای باتری به طور معمول برای جلوگیری از خوردگی، از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند. نکته دیگر این است که آنها خودکار هستند که به همین دلیل به تنظیمات و یا تغییر آن نیازمند نیستند.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

در سال 1966 شرکت Vauxhall تولید طراحی جدیدی از موتورهای 4 سیلندر را آغاز کرد که در آن از تسمه تایم استفاده می شد و همین ترکیب بندی امروزه در غالب خودروها مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه تایمینگ و یا زنجیر موتور قسمتی از موتور احتراق داخلی است که زمانبندی سوپاپ های موتور را کنترل می کند. در بعضی از موتورها برای این کار بجای تسمه از چرخ دنده استفاده می شود.

  • این فیلتر میتواند بصورت کاغذی ، روغنی ، توری فلزی و یا سانتریفیوژ یا CYCLON باشد.
  • موتور‌های دیزل ترکیبی از دوام بالا و مصرف سوخت پایین را عرضه می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند بخشی از ضعف‌های خود در زمینه دورگیری سریع را بپوشانند.
  • مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است.
  • میل سوپاپSOHC که بیشتر در موتورهای خطی وجود دارد به صورت ردیفی در بالای سیلندر قرار گرفته است.
  • این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود .
  • تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد.
در یک موتور دیزلی ، هوا توسط یک پیستون درون یک سیلندر فشرده می شود و باعث گرم شدن هوا می شود (تا دمای حداقل 1000 درجه فارنهایت). در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می شود و ذرات سوخت محترق می گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز باز می گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می گردند.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

سیستم هوا و اگزوز از یک سیستم بسیار ساده در ابتدای ساخت موتورهای دیزل به سیستمی پیچیده با اجزای مختلف در موتورهای امروزی تبدیل شده است. برتری ویژه موتورهای دیزلی این است که بیشترین میزان انرژی را تولید می‌کند. انواع مختلفی سوخت مورداستفاده وجود دارد و در نوع روغن‌های سوختی و سوخت‌های زیستی هستند که خاصیت روغن‌کاری قابل‌توجهی دارند و کمتر اشتعال‌ زا هستند. حال اگر خنک کاری هوای ورودی به داخل سیلندر موتور به خوبی صورت نگیرد ، نتیجه عکس می گیریم ؛ زیرا با افزایش فشار و سرعت دوران ، دما افزایش می یابد. افزایش دما نیز باعث عدم تراکم مولکول های هوا می شود و در نتیجه نسبت مناسبی از هوا وارد سیلندر موتور نخواهد شد.

در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل جدید نیازمند در نظر گرفتن الزامات ویژه است. موتور دیزل کمی ساده تر از یک موتور طراحی شده برای ژنراتورهای گاز طبیعی است.

http://boostercctv.ir