قلب تپنده هر ماشینی موتور است

جهت استفاده از آنها باید روغن دیزل ژنراتور تمیز باشد. پاور استروک 7.3 لیتری از طریق سرمایه گذاری مشترک بین فورد و اینترنشنال ناویستار برای استفاده در کامیون های سری هوی دیوتی فورد طراحی شده است. عبدالحمید حمزهپور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان امروز دوشنبه در بازدید روز دوم از سایه خوش و روستاهای آسیب دیده با بیان اینکه خدمات رسانی آبفا در دو روز اخیر بدون وقفه ادامه داشته است، افزود: با تلاشهای اکیپ اتفاقات آبفا ابتدا در روز شنبه، اقدامهای فوری برای وصل مجدد آب مشترکان انجام و با اتمام عملیات، آبرسانی از طریق شبکه توزیع از سرگرفته شد. محمدعلی پویه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس، اظهار کرد: محموله آب معدنی، وسایل خنککننده و مایحتاج ضروری در راستای اجرای امینانه نیات واقفان از محل نیات موقوفهها توسط این اداره به مناطق زلزله زده ارسال شد.

سوخت بعد از پاکسازی در فیلتر سوخت به پشت قطعه ای به نام پمچ انژکتور می رسد و بعد از آن که فشار سوخت افزایش یافت، پمچ قادر است سوخت را به سر سوزن های انژکتور بفرستد و پمپاژ کند. این سنسور میتواند بدون نیاز به سیم کشی یا اتصال الکتریکی قادر به نمایش فشار روغن دیزل ژنراتور باشد. استاندار هرمزگان ادامه داد: تمامی ارگانهای دولتی، خیران و مردم شریف برای بحث کمک رسانی همکاری لازم را دارند، اصل بر این است که به این چند ساعت اکتفا نکنیم و به کمکرسانیهایمان ادامه دهیم و حداقل دو یا سه هفتهای پیگیری حل مشکلات مردم باشیم. رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه تسهیلاتی که دولت به واحدهای آسیب دیده میدهد وام بلاعوض است، ادامه داد: بازسازی مناطق زلزلهزده و سیلزده همواره با محوریت خود مردم بوده است و وظیفه داریم در کنار مردم باشیم و تسهیلات و بلاعوض را در مراحل ساخت پرداخت کنیم تا بازسازی در مناطق مختلف به سرانجام برسد. مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: ارزیابی خسارات زلزله روزهای اخیر هرمزگان به اتمام رسیده که ۱۱۹۷ واحد احداثی و ۱۴۷ واحد تعمیری است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ادامه داد: با حضور سریع مسئولان در منطقه بلافاصله عملیات پایش اماکن آسیبدیده شروع شد و یکشنبه آمایش و پایش انجام و اطلاعات آن به بنیاد مسکن کشور ارسال شده است.

وقتی پیستون در سیلندر بالا میآید، دود ناشی از احتراق به سمت سوپاپ دود میرود و این چرخه خودش را تکرار میکند، صدها یا هزاران بار در دقیقه! وی افزود: قرارگاه همچنین با تهیه برنامه و نرم افزار، نیازمندیها و اولویتها را استخراج و در کنار ارزیابان مسکن، خانههای با احتمال خطر ریزش و غیرقابل سکونت را شناسایی و در این نرمافزار ثبت میکند و ساکنان این خانهها را تحت حمایت خدمات گروههای جهادی و امدادی قرار میدهد. وی افزود: بیش از ۱۳۰ تخته چادر و ۸۶۰ تخته موکت توسط قرارگاه مدینه سپاه تهیه و تأمین شده و در صورت نیاز، آماده توزیع است.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان این که در پرداخت تسهیلات گاهی با تأخیر مواجه میشویم، اظهار کرد: در این زمینه دولت قسط اول بلاعوض را پرداخت میکند و پرداخت دوم قسط بلاعوض تأخیر میافتد و این روند را کند میکند. نیکزاد اضافه کرد: پیشنهاد بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در مناطق زلزلهزده روستایی هرمزگان ۲۰۰ میلیون تومان وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض بوده است؛ بنابراین به افراد آسیبدیده از زلزله که برای آنها تشکیل پرونده شده است اعلام میشود که این ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت یک واحد ۶۰ متری در روستا است و نمیتوانیم به شهروند و روستاییان اجباری برای ساخت متراژهای معین داشته باشیم، البته گاهی برخی شهروندان متراژهای بالاتری انتخاب میکنند. وی با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز برای آواربرداری به اندازه کافی در منطقه وجود دارد و در این خصوص مشکلی نداریم، اضافه کرد: به مردم اطمینان میدهم، دولت در کنار آنان خواهد ماند و تا به آرامش رسیدن مردم و بازسازی منازل مسکونی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. که بوسیله شیلنگ ، فشار روغن به گیج اندازه گیر فشار روغن منتقل میشود.

به گفته وی، در این روستا ۱۰ مخزن ذخیره ثابت نیز با حجم ۵۰ هزار لیتر مهیا شده تا اهالی از این طریق نیازشان را تأمین کنند. مصرف سوخت این موتور بر روی خودروی سمند سورن بین 5.2 تا 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر اندازه گیری شده است . این موضوع باعث میشد انفجار صورت گرفته جدا از فرایند تخلیه انجام شود و احتراق گسترش پیدا نکند. پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود. ورود سوخت به داخل روغن باعث رقیق کردن روغن نیز می شود . حمزهپور ادامه داد: با توجه به وارد آمدن آسیب به تأسیسات لوله داخل منازل، اقدامهای مورد نیاز در روز دوم نیز انجام که خوشبختانه روند مناسبی طی شد و خانوارهای بهره مند از آب شرب افزایش یافت. مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، افزود: اقدامهای آبفا و حضور اکیپ رفع اتفاقات در محل حادثه، عملیات وصل مجدد آب را تسریع بخشید به طوری که تا ظهر روز حادثه، آب روستای سایه خوش وصل شد. مدیرعامل آبفا هرمزگان ادامه داد: اقدامات آبفا و حضور اکیپ رفع اتفاقات در محل حادثه، عملیات وصل مجدد آب را تسریع بخشید به طوری که تا ظهر روز حادثه، آب روستای سایه خوش وصل شد.

این محافظت عالی را ارائه می دهد، با الزامات سخت فن آوری روغن موتور PC-11 مطابقت دارد و می تواند در موتورهای دیزلی که در آن API CK-4، CJ-4 و زیر مورد نیاز است، استفاده شود. در موتور بنزینی جرقه شمع است که باعث احتراق مخلوط سوخت و هوا میشود و این جرقه توسط یک سیستم الکتریکی در درون موتور بنزینی ایجاد میشود و در زمان مناسب این جرقه زده میشود. انژکتور ها: باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می شوند. گرمای مذکور ناشی از سوختی است که در زمان فشرده شدن هوا، به سیلندر تزریق شده و در دمای بالا میسوزد. وی تصریح کرد: خوشبختانه با ورود جامعه شیلاتی از سرتاسر استان هرمزگان و حمایت از مناطق زلزله زده کمکهای خوبی جمعآوری و به منطقه ارسال شده و در حال حاضر نیز از همین طریق ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین مورد نیاز در حال فراهم شدن است. 4. سوپاپ تزریق را از طریق محفظه دنده به سیستم دنده وارد می­کند و سپس دوباره به سمت روغن می­رود. عدم مقاومت در برابر ورود روغن، جدا سازی مطلوب ذرات، قدرت جذب بیشتر آلودگی ها، مقاومت در برابر پارگی، محفظه کار آمد، با قابلیت تحمل فشار بالا آب بندی مناسب و دارا بودن سوپاپ اطمینان در مجموع از جمله مواردی هستند که در طراحی و ساخت فیلتر روغن دیزل ژنراتور ها مورد توجه قرار گرفته است .

بسیاری از خودروهای دیزلی از یک افزودنی مجزا به نام DEF (همچنین به اسم AdBlue) استفاده میکنند. و یک کنتاکت را بصورت شکل زیر باز یا بسته میکنند. سنسور روغن اتری بصورت شکل زیر می باشد. معمولا سنسور فشار روغن موتور پایه دیگری دارد که به بدنه موتور وصل است. پایه G جهت خواندن مقدار فشار روغن و پایه wk کنتاکت محافظ می باشد. همچنین سرعت و نیروی موتور با تغییر دادن مقدار سوخت تزریقی تنظیم میشد. در سنسورهایی که مقدار فشار را اندازه گیری میکنند عملکردهای متفاوت و مدارات متفاوتی وجود دارد که باید به کاتالوگ شرکت سازنده مراجعه نمود. پر کاربرد ترین نوع سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور مدل vdo 10bar می باشد زیرا بر روی تمام انواع دیزل ژنراتورها قابل نصب است و برای همه ی بردهای کنترل دیزل ژنراتور (plc) بصوررت پیش فرض قابل خواندن می باشد.

معاون امدادونجات جمعیت هلالاحمر استان اصفهان با بیان اینکه چادر به میزان کافی در استان آسیبدیده موجود بوده و نیازی به ارسال از سایر استانها نبوده است، ادامه داد: در تماس با معاون امدادونجات هلالاحمر استان هرمزگان از اتمام توزیع اقلام در مناطق زلزلهزده، خبر داد. مدرس از دولت و رئیس بنیاد مسکن درخواست کرد که در مصوبه وام بلاعوض تسریع کنند و اضافه کرد: همچنین با ۵۰ میلیارد تومانی که دولت به فوریت برای این مناطق تخصیص داد از روز سه شنبه عملیات اجرایی اولیه را آغاز خواهیم کرد. در این روستا ۱۰ مخزن ذخیره ثابت نیز با حجم ۵۰ هزار لیتر مهیا شده تا اهالی از این طریق نیاز خود را تأمین کنند.

این زمینلرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین، با طول جغرافیایی ۵۵.۱۷ و عرض جغرافیایی ۲۶.۶۷ به وقوع پیوست و با شهرهای کنگ، بندرلنگه و تنب بزرگ به ترتیب ۲۴، ۳۰ و ۴۶ کیلومتر فاصله داشت. بر اثر احتراق گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل میشوند و بر اثر انبساط این گازها، پیستون موتور را به حرکت در آورده و کار انجام میدهند. بعضی از سنسورهای فشار و دمای روغن نیاز به اعمال ولتاژ تغذیه دارند(معمولا سه فیش میباشند). و یا دارای چند پایه جهت خوانندن فشار روغن و دمای روغن میباشند. سنسورهای روغن موتور ژنراتور دارای کنتاکت محافظ ، یک دیافراگم لاستیکی قابل ارتجاع میباشند که به نسبت فشار روغن حرکت میکنند. تا در مواقعی که فشار روغن زیر یک بار(1BAR) است عمل کند.

آیا آب در گازوئیل قابل حل میباشد؟ عملکرد سوییچ سنسور فشار و دمای روغن معمولا بین 0/25 تا 1 بار (BAR) فشار میباشد که درصورتی که فشار روغن از آن حد درج شده روی سنسور کمتر شود کنتاکت آن عمل میکند. دلیل افزایش قدرت این موتور؛ پاشش سوخت با فشار بسیار بالا و توربو شارژ قوی آن است و دلیل کاهش مصرف سوخت نیز، راندمان بالاتر موتورهای دیزلی نسبت بهخودروهای بنزینی است. شرکت راشاماشین با مشاوران زبده و تکنسین های حرفه ای آماده است تا با مشاوره رایگان به مشتریان خود در سرتاسر ایران خدمتی دیگر به جامعه کشاورزان، زارعان و صنعتگران این سرزمین ارائه دهد. رودولف دیزل دو سال را صرف ساخت این موتور دیزل نمود و در سال ۱۸۹۶ یک مدل دیگر با بازده نظری ۷۵ درصد ارائه نمود، که در مقایسه با ده درصد راندمان موتور بخار بسیار عالی به حساب می آمد. این روغن موتور در بسیاری از مشاغل و صنایع استفاده می شود. بسیاری از افراد روغنهای دیزلی را به دلیل سفتتر بودن آنها برای خودروهای بنزینی استفاده میکنند.

وی با درخواست از دولت و رئیس بنیاد مسکن برای تسریع در مصوبه وام بلاعوض، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات آواربرداری در حال اجرا است و همه ارگانهای استان هرمزگان دست به دست هم دادند تا سریعتر مردم به منازل خود بازگردند و به اسکان دائم برسند. نیکزاد با اشاره به اینکه امدادرسانی در زلزله هرمزگان بسیار خوب انجام شد، ادامه داد: همکاران بنیاد مسکن در منطقه در کنار نیرویهای امدادرسان قرار گرفتند و تشکیل پرونده افراد آسیبدیده از زلزله را در روستاها آغاز کردند. این مطمئناً منجر به سایش زودرس خواهد شد، زیرا اجزاء ماشین بدون مزایای روغن کاری در تعامل خواهند بود. وی با بیان اینکه خدمترسانی به روستاهای آسیبدیده از ساعات اولیه وقوع زلزله آغاز شد، افزود: با وجود آسیب به شبکه توزیع و انتقال برق سایت آبشیرینکن، آبفا اقدام به استقرار یک دستگاه دیزل ژنراتور کرد تا روند آبرسانی سریعتر انجام شود.

بنا بر گفته خود رودلف دیزل، آنچه باعث راندمان بیشتر سوخت میشود همین نسبت تراکم بیشتر دیزل است چرا که هوا فشرده و دمای احتراق بیشتر است و گازها پس از احتراق، بیشتر منبسط میشود و فشار بیشتری به پیستون و میل سایت dieselcommittee لنگ وارد میکنند. موتورهای دیزلی دوده زیادی تولید میکنند که این دودهها از طریق میل لنگ به روغن موتور میرسند و روغن آن را کنترل میکند. موتور های دیزلی کوچک: این موتور ها که ساختار آنها تک سیلندر می باشد از توان های کوچک تا نهایتا توان 15 الی 20 کاوا موجود می باشد که کاربری آنها بیشتر خانگی، ویلا ها، و مصارف بیشتر تکفاز می باشد، این موتور های دیزلی معمولا تا توان 30 اسب بخار نیز موجود می باشند، از نمونه های این موتور دیزلی می توان موتور های تک سیلندر استریم را نام برد. ژنراتورهای دیزلی جدای از استفاده بسیار آنها در صنایع، برای رفع نیازهای کسب وکارهای کوچک و متوسط طراحی شده اند.