سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی | dieselcommittee

در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. همان‌طور که گفته شد، موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی، هر دو درون‌سوز هستند ولی قدری متفاوت با یکدیگر کار می‌کنند. در موتور بنزینی، سوخت و هوا به درون یک سیلندرهای کوچک فلزی تزریق می‌شوند. یک پیستون این مخلوط را فشرده و آماده انفجار می‌کند، سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد می‌شود، باعث آتش گرفتن سوخت می‌شود. انفجار مخلوط بنزین و هوا، نیرویی تولید می‌کند که پیستون را در داخل سیلندر به پایین می‌راند و از طریق میل‌لنگ و گیربکس به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

  • هدف از به كارگيري سيستم سوخت رساني در موتور ديزل ،انتقال سوخت از باك به موتور است تا آنجا به داخل محفظه احتراق پاشيده شود و بسوزد.
  • بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و …
  • این شمع وظیفه دارد تا هوا را در موتور دیزل گرم کند و همچنین سوخت در لحظه ورود به سیلندر، با پاشیده شدن روی این شمع حرارتی، راحت‌تر منفجر شود.
  • و برای احتراق سوخت در خارج از سیلندر از لامپ برقی یا روش های دیگر استفاده می شد.

ورود سوخت به داخل فضای احتراق که پر از هوای با دمای بالا و فشرده است باعث ایجاد انفجار و ضربه برگشتی به پیستون می شود. به عبارت دیگر موتور های دیزلی از سیستم جرقه زنی استفاده نمی کنند. دمای بالای و حرارت و فشار بالای هوای داخل سیلندر پس از ورود سوخت باعث احتراق می شود. سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل از باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود. این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ میگیرد فشار سوخت را بسیار بالا میبرد و به درون ریل سوخترسانی فشرده میکند. این ریل مشترک بین تمام سیلندرها است و تمام انژکتورها به این ریل انشعاب دارند.

موتور دیزل چیست؟ چگونه کار میکند و چند مدل دارد

اما چرا و چطور؟ در ادامه درباره سازوکار کروز، اجزا، مزایا و معایبش خواهید خواند. این سیستم که در واقع مانع از قفل ماندن چرخ‌ها پس از ترمز‌گیری‌ می‌شود یک سیستم ترمز‌ پیشرفته است و به راننده این امکان را می‌دهد که در عین فشار شدید پدال ترمز، کنترل خودرو را به راحتی در دست داشته باشد. خطری که همواره در رانندگی احساس می‌شد، قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمز‌گیری‌های شدید و همچنین در شرایط لغزندگی جاده بود. ميزان ناچيز گوگرد در سوخت قابل چشم پوشي است ولي بايد توجه داشت که همين مقدار کم هم مي تواند باعث خوردگي و آسيب ديدگي موتور شود. لوله های فشار ضیف شامل لوله های برگشت گازوئیل و ارتباطی از باک تا پمپ سه گوش می باشند که فشار بالایی ندارند .و معمولا جنس این نوع لوله های پلاستیکی است .

موتور دیزلی کدام کمپانی بهتر است ؟ ( بی ام دبلیو و یا بنز )

انژکتور باید قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند. گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها می‌شود، نیز یک چالش است. این باعث می‌شود تا قبل از اینکه سوخت به نازل‌های انژکتور برسد کاملاً تمیز شود.

بنز به مجله خبری دیزل کمیته اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . علاوه بر این، سنسور جریان هوای خراب سبب ایجاد سیگنال بیش از حدباعث ایجاد دود سیاه و عدم قدرت می شود. این گاز خروجی مخلوط با هوا ورودی ، گرمای حاصل از فرایند احتراق را کاهش می دهد. گاز اگزوزی که سوپاپ EGR شما را احیا می کند نیز از ایجاد گازهای مرتبط با نیتروژن جلوگیری می کند. براده های حاصل از این عمل وارد مسیر سوخت شده و انژکتورهای شما را نیز خراب می کنند.قبل از جایگزینی پمپ سوخت و انژکتور حتما مسیر سوخت را تمیز کنید.

http://boostercctv.ir