خرید موتور دیزل – پیشروموتور پارسیان دیزل

پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه سایت dieselcommittee را باز میکند. امروزه موتورهای دیزل با راندمان بالا و مصرف سوخت پایین و مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر ساخته میشوند که کاربرد وسیعی در صنایع خودروسازی دارند . این ذرات معلق همراه با دود از اگزوز خارج و در محیط پخش میشوند و برای انسان و جانوران بسیار مضر هستند. با گذشت زمان، فیلترهای معمولی مسدود میشوند و آنچه را که قرار است انجام دهند متوقف میکنند و موتور شما را در معرض خطر قرار میدهند. در این نوع موتورهای دوزمانه سوپاپ تنفس هوای تازه، نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد.

این موتورها امکان استفاده به عنوان نیروی محرک انواع پمپهای آب، انواع کمپرسورهای هوا و گاز مبرد سیستمهای تهویه مطبوع و سردخانه را دارا می باشند.4- مشخصه های طراحیمجموعه عواملی که موتورهای گازسوز را در صدر جدول محرکها اولیه جهت تولید الکتریسیته به شکل پراکنده و غیرمتمرکز قرار میدهد به شرح زیر است:ü محدوده توان الکتریکی : 10 -5 مگاوات در دسترس میباشد.ü انرژی حرارتی خروجی ( تلفات قابل استحصال ) : آب داغ و بخار کم فشار.ü استارت سریع : قابلیت استارت سریع موتورهای رفت و برگشتی در شرایط اضطراری و پیک.ü قابلیتهای نحوه استارت : موتورها جهت استارت تنها به یک باتری نیازمندند.ü عملکرد در بار جزیی : راندمان بالا و اقتصادی در بارهای جزیی.ü قابلیت اعتماد و عمر : اثبات شده است که موتورها از نظر تعمیر و نگهداری در رده مطلوبی قرار دارند.ü نشر آلاینده ها : موتورهای گازسوز، یعنی انرژی سبز.گاز طبیعی و موتورهای دیزلكاربرد گازطبیعی در موتورهای دیزل دارای ابعاد مكانیكی است، با این حال، كاركردن بر روی آلاینده های سیستم گازطبیعی در حیطه تخصص مهندسی شیمی قرار می گیرد.مقاله زیر خلاصه ی رساله دكترای ناصر سلامی است كه در یك پروژه بین المللی با مشاركت دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه كالگری كانادا، دانشگاه آلبرتای كانادا و چند شركت صنعتی دیگر كانادایی نگاشته شده است.

دود سیاه به علت کار کردن دیزل در مناطقی با ارتفاع زیاد از سطح دریا : در این مناطق فشار هوا کم و در نتیجه هوای ورودی به موتور کمتر خواهد شد (افت راندمان حجمی) و نسبت هوا به سوخت تغیر خواهد کرد لذا برای رفع این مشکل باید پمپ انژکتور دستگاه مجددا مناسب با اقلیم منطقه تنظیم گردد. این موتور بر روی خودروهایی مانند 405 GLX، پژو پارس و سمند به کار رفته است. موتور XU پلاس ایران خودرو قرار است از سال 1400 روی نسخههای پایهای پژو پارس سال، سمند سال و سورن سال نصب شود. این موتور با پژو ۲۰۶ وارد ایران شد و هماکنون بر روی برخی مدلهای سمند هم نصب می شود البته برنامه قرارگیری آن بر روی پژو پارس و پژو ۴۰۵ هم تعریف شده است. در موتور دیزل فقط هوا وارد سیلندر می شود ، به جای اینکه مخلوط هوا و سوخت وارد شود. بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق را بهبود می دهند .

هماهنگی گیربکس خودرو با موتور، استهلاک کم، کیفیت بالا و استفاده از قطعات اصلی از دلایل پرفروش بودن خودروهای رنو در ایران است. البته به تازگی به دلایل تحریمها تولید این محصولات به کندی صورت میپذیرد و اخباری مبنی بر تغییر موتور محصولات رنو منتشر شده شده که ممکن است باعث کاهش محبوبیت محصولات این شرکت در کشور ما شود. البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست ،بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند . یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزربق سوخت است . همچنین روغن های دیزلی مانند روغن موتورهای بنزینی دارای گرید و سطح کیفی مختلف هستند. این گونه موتورها با موتورهای احتراق خارجی، مانند موتورهایی که در لوکوموتیوهای بخار قدیمی مورد استفاده قرار میگرفت، فرقهای زیادی دارند. اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد . موتورهای مدل ۹۰ به بعد ایران خودرو هر از گاهی دچار سوختن سر سیلندر و تعویض کل موتور می شوند. TU5: از جمله معایب موتور TU5 می توان به سیستم توزیع سوخت ضعیف، تکنولوژی قدیمی، حساسیت بسیار بر تسمه تایم، حساسیت زیاد به تعویض روغن، آسیب در دور موتور های بالای ۴۰۰۰ و بالا بودن همیشگی دما اشاره نمود.

Duramax LM2 3.0 لیتری دارای طراحی شش خطی است که بسیار شبیه به نیروگاه های 5.9 و 6.7 لیتری کامینز است. پیشرانه طراحی شده توسط اوت اتو قادر بود چهار مرحله مکش، تراکم، انفجار و تخلیه را به صورت مداوم انجام دهد. موتور چهارزمانه: این موتورها برای هر انفجار (مرحلهٔ تبدیل انرژی سوخت به انرژی مکانیکی) بایستی چهار مرحلهٔ مکش، تراکم، انفجار و تخلیه را انجام دهند. موتور شبه توربین روتور چهار جزئی دارد. طراحی و ساخت موتور یکی از مهمترین و پیچیدهترین بخشها در ساخت خودروها بوده و خودروسازان بزرگ دنیا هر روز در حال بروز کردن و طراحی پیشرانههای جدید برای محصولاتشان هستند.

Atlas Copco Paroil Extra روغن موتور دیزلی اطلس کوپکو با کارایی فوق العاده بالا برای روان کننده کلیه موتورهای دیزلی برای استفاده در کمپرسورها و ژنراتورها طراحی شده است.روغن موتور دیزلی اطلس کوپکو از ترکیب روغن مصنوعی ممتاز و مواد افزودنی ویژه برای موتورهای دیزلی مدرن تحت شرایط عملیاتی درجه حرارت بالا تولید شده است. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده­اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می­رود. این روغن رسوب و لجن را کاهش می دهد ، در برابر تشکیل لاک محافظت می کند و از ویژگی های ضد اکسیداسیون و پایداری درجه حرارت بالا برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه روغن دیزل توانایی آن در کاهش رسوبات است که به تامین سوخت بهینه موتور کمک می کند. قابل توجه ترین نقاط ضعف LBZ در شکست زودرس پیستون بود. این موتور شاید نسبت به موتور TU5 ضعیفتر باشد اما مصرف کمتری هم دارد البته تعداد سوپاپ کمتر نسب به موتور TU5 از نقاط ضعف این موتور است. گشتاور این موتور هم حدود ۳۰ نیوتنمتر کمتر موتور TU5 است که عملکردی ضعیفی دارد. یک موتور بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش می کند و آنرا متراکم می کند و بعد مخلوط را با جرقه مشتعل می کند یک موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و آنرا متراکم می کند و بعداً سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند .

مخلوط سوخت و هوا پس از آن به محفظه اصلی رسیده و در مرحله احتراق شاهد یک احتراق نرم هستیم. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت میکند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر میراند. ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند. فشارهای گسترده ای که موتورهای دیزلی تحت آن قرار می گیرند مستلزم آن است که بسیار قوی تر و سنگین تر از موتورهای بنزینی باشند. یک سیستم کاتالیستی تشکیل شده از فلزاتی می باشد که شدت فعالیت آنها بسیار زیاد است و آنها در میان خروجی های اگزوز و موتور قرار گیرند. مواد خارجی و آلوده روغن هنگام عبور از میان هر دو نوع صافی ، توسط منافذ ریز آنها گرفته میشود . که از لحاظ ساختار شباهت فراوانی با موتورهای K4M یا حتی TU5 دارد، اما در مقایسه با دو پیشرانه نام برده شده از تطبیقپذیری بیشتری با گاز طبیعی برخوردار است. کامینز جدید 6.7 لیتری از همان بلوک و سرهای چدنی 5.9 لیتری قبلی استفاده می کرد، اما دارای انبوهی از فناوری جدید تحویل سوخت یا هوا بود.

هوا باید تا دمای بیشتر از دمایی که سوخت تزریق شده می تواند مشتعل شود، گرم شود. در کنار این مسئله از کار افتادن برق در سایتی که در آن ساخت و ساز صورت می پذیرد به این علت که موجب عقب افتادن از برنامه از پیش تعیین شده می شود، ضرر جبران ناپذیری را به گروه وارد می آورد. دینام در هنگام کارکرد موتور کار میکند و شروع به تولید برق ۲۴ ولت دی سی میکند که از آن برای شارژ باتری استفاده می شود . تعویض بموقع روغن علاوه بر منافع اقتصادی که می­تواند برای مصرف کننده داشته باشد می­تواند به اقتصاد ملی کشور و صرفه ­جویی نیز منجر شود در صورتی که از روغن بیش از حد مجاز استفاده شود و تحلیل وضیعت روغن باعث مشخص شدن این موضوع گردد به نوبه خود می­تواند باعث افزایش عمر ماشین گردد. برای اینکه متوجه شوید در چه زمانی باید اقدام به تعویض روغن دیزل ژنراتور خود کنید، چندین راه کار وجود دارد. موتور دیزل به نیروی محرک انتخابی برای بخش قابل توجهی از کامیون های کار امروزی تبدیل شده است. قطعا بهترین انتخاب، انتخابی است که با موتور شما سازگار باشد.

با این حال، موتور 6.6 لیتری LB7 جنرال موتورز مشکلات قابل توجهی را با خرابی زودرس انژکتور سوخت تجربه کرد. ۹- مواد غیر قابل حل: این مواد که منحصرا در آب حل نمی شوند شامل دوده، ذرات ناشی از احتراق و همچنین روغن سوخته می شوند. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایقهای مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. در سال 2007، کامینز جدیدترین موتور سری B را که برای استفاده در زیر کاپوت دوج رم در نظر گرفته شده بود، رونمایی کرد. در اولین شکل خود (6BT)، کامینز 5.9 لیتری به عنوان نیروگاه دیزلی منتخب برای دوج رم عمل می کرد که قدمت آن به سال 1989 باز می گردد. استارت قطعه ای است که به عنوان راه انداز موتور عمل می کند و در واقع عمل چرخش میل لنگ را تا زمان روشن شدن موتور انجام می دهد. فرآيندي است كه در آن از فيلترهايي استفاده مي شودكه هر دو عمل فوق را انجام مي دهند.

7. به غیر از اتومبیل، در تجهیزات و ماشین آلات سنگین، تراکتور و سایر دستگاه های صنعتی از موتورهای دیزلی استفاده می شود. در مقدمه باید این نکته ساده ولی کلیدی را بیان کنیم که شناخت و اطلاع از تاریخچه و موارد کاربرد و همچنین شرکتهای سازنده یک دستگاه توسط کاربران و مصرف کنندگان آن دستگاه منجر به شناخت بهتر آن دستگاه میگردد . قطعات باید پس از استفاده طولانی مدت از پمپ مجموعه دیزل ژنراتور بازرسی شوند. خروجی موتور تا 252 اسب بخار: این موتور دیزلهای کوچک روی ماشین و کامیونهای ضعیف استفاده میشود. موتورهای دیزلی کوچک دارای توان خروجی کمتر از 188 کیلووات یا 252 اسب بخار هستند. گشتاور این موتور که نشاندهنده قدرت بالای آن است حدود ۱۰۰ نیوتنمتر بیشتر از موتور ۱۷۰۰ سیسی بنزینی است؛ یعنی با ۲۰۰ سیسی کمتر در حجم موتور، ۱۰۰نیوتنمتر گشتاور این موتور بیشتر از موتور بنزینی است. کدام یک بهتر است؛ موتور بنزینی و دیزلی؟ لازم به ذکر است که این شرکت کشور ما را تحریم کرده است؛ ولی خیلی از مهندسان ایرانی اقدام به مهندسی معکوس این وسیله کرده اند.

موتور EFD می تواند سطح استاندارد آلایندگی یورو5 را پاس کند اما با توجه به نیاز بازار در زمانی که این موتور عرضه می­ شود، استانداردش یورو4 خواهد بود ولی بعد­ها با ارتقا استاندارد ملی، استاندارد این موتور هم ارتقا پیدا خواهد کرد. گازوئیل نسبت به بنزین دیرتر تبخیر می شود، در واقع نقطه جوش آن نسبت به آب بالاتر است. در این مطلب از کیان باتری قصد داریم تا در خصوص بهترین موتور های دیزلی در چند سال اخیر صحبت کنیم، همان طور که می دانید در این سال ها موتور های دیزل با قدرت بالا برای اکثر وسایل نقلیه استفاده می شود، اما به تازگی در کامیون های مسافربری نیز از آن ها استفاده می شود. مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند. موتورهای احتراق داخلی طی زمان از نظر ساختمان ، طرزکار ، میزان سوخت مصرفی و بازده پیشرفتهای بسیاری داشته و بسیار کامل تر شده اند . اکثر موتورهای دیزلی مدرن، عملکرد فوقالعاده و مصرف سوخت بینظیری را ارائه میکنند، همچنین در شرایط سخت عملیاتی بسیار قابل اعتماد هستند.

را به انرژی مکانیکی قابل استفاده تبدیل می کنند . در دوران کشاورزی و قبل از انقلاب صنعتی، انسانها برای تامین نیرو ی موردنیاز کارها و عملیات مختلف از نیروی حیوانات استفاده می نمودند . در عوض، سوخت کم فشار تحت نیروی قابل توجهی با استفاده از روغن موتور فشار بالا برای ایجاد فشار هیدرولیک در هر انژکتور تزریق شد. در خانواده خودروهای رنو نیز که شامل تندر ۹۰ و تندر ۹۰ پلاس و ساندرو واستپ ساندرو نیز از موتور با کیفیت K4M استفاده شده است. بر این اساس فعالان بخش صنعت و تجارت کشور با اطمینان از کیفیت مطلوب برندهای معرفی شده می توانند برق مصرفی پروژه خود را به صورت اضطراری و دائم با بهره گیری از دستگاه های دیزل ژنراتور معرفی شده تامین نمایند. 4)وجود مقداری بیش از حد مجاز گازوئیل به صورت رقیق شده در روغن نشانگر احتراق ناقص در موتوردیزلی دستگاه دیزل ژنراتور است . این روغن در صورت تماس با بدن خطر جدی به همراه ندارد .