گام به گام برای ساخت تابلوروان

9. دو شاخه مربوطه به برق شهری متصل می گردد و نمایشگر تابلو به کار می افتد. صفحات اصولا توسط یک روش زنجیرهای Chain به یکدیگر متصل میشوند. هدف اصلی هنگام اجرای فن آوری ویدئو وال، ایجاد یک صفحه نمایش یکپارچه است، نه چندین صفحه نمایش منفرد که به صورت تکه تکه ظاهر میشوند. شما می توانید برای دریافت قیمت ویدئو وال و کسب اطلاعات لازم در رابطه با نحوه خرید انواع ویدئو وال با شماره 73027-021 تماس بگیرید و یا سؤالات خود در این زمینه را در بخش «نظرات» همین صفحه از سایت ایده برتر مطرح نمایید. در تابلوهای روانی که آفلاین می باشند اطلاعات مورد نیاز به صورت مستقیم به برد داده می شود و در تابلوهای آنلاین این کار را با استفاده از یک نرمافزار کامپیوتری انجام می دهند. این محصولات در برابر نور مستقیم خورشید، گردوغبار، گرما، دمای زیاد بسیار مقاوم هستند. همانگونه که می دانید تلویزیونهای شهری در برابر آسیب دیدگی و ضربه بسیار مقاوم هستند و به راحتی نمیتوان با ضربه آنها را به آنها آسیب وارد کرد.

هدف از نصب ویدئو وال باید به طور کامل مشخص شود. در ظاهر ویدئو وال ها مثل ویدئو پروژکتور، هیچ تکه فلزی از سقف آویزان نیست. مکعبی، یا کاشی های ال ای دی در ویدئو وال ها استفاده می شود. با استفاده از تلویزیون های شهری می توانید تبلیغات خود را در داخل شهرها، خارج شهرها مانند (بزرگراه، اتوبانها) با دید بهتری انجام دهید. بهترین فاصله دید برای وضوح تصویر عالی از این نوع ماژول، 5 متر می باشد در واقع در زمانیکه فاصله ی ماژول از بیننده کم باشد بهتر است از ماژول P5 outdoor Qiangli استفاده شود تا وضوح تصویر عالی را برای بیننده به ارمغان آورد. بهتر است این نمایشگر شهری در مکانهای پرتردد نصب شود تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. همانطور که پیشتر به آنالیز و بررسی قطعات تابلوی روان پرداختیم ، یکی از حیاتی ترین قطعات موجود در تابلوهای روان و تلویزیون های غول پیکر شهری پاورها یا همان منابع تغذیه میباشند ، که در ساختار این فن آوری ها نقش غیر قابل انکاری دارند وغالباً قطعه ای که در خرابی ها و مشکلات این تکنولوژی ها بیشترین سهم را دارد و متزلزل است منابع تغذیه یا همان پاور ها هستند. روشنایی دستگاهی که تصاویر را به نمایش می گذارد به میزان انتشار نورو نور محیط بستگی دارد.

برخی از نرم افزارها به کاربر اجازه میدهند دنباله ای از طرح بندی محتوا را ایجاد و ذخیره کند، که می تواند یکی یکی به صورت خودکار در صفحه نمایش بصری ارائه شود. علاوه بر این، از خود بپرسید که آیا این نوع تعامل، به محتوا ارزش افزوده میدهد. خوشبختانه، این یک قابلیت متداول برای ویدئو والهای مدرن است و میتواند جذابیت نصب را بسیار افزایش دهد. شاید به نظر برسد که یک ویدئووال مثل یک کودک مداوم نیاز به مراقبت و نگهداری دارد، اما واقعیت این است که آنها نسبت به ویدیو پروژکتورها به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند که مربوط به منبع پشتیبان سبکتر این نمایشگرها است. اگر هنگام نصب، ویدیو پروژکتور پنهان شده باشد، این مشکل حتی بیشتر هم میشود، زیرا دسترسی به منبع مشکل بسیار سخت است. این تلویزیون ها که در این مقاله با آن آشنا می شوید یکی از بهترین روش های تبلیغاتی فضای باز و فضای بسته است.

زمانیکه صحبت از امکانات میشود، موارد بسیاری هستند که با فناوری ویدئو وال ارائه میشوند به طوریکه یک لیست جامع از آنها ممکن است هیچوقت تمامی نداشته باشد. از آنجا که آنها بدون حاشیه ساخته شده و چیده شدهاند (برخلاف لبههای ضخیمی که هنوز در نمایشگرهای تکی موجود است)، به نظر تمیز و ساده میرسند. ضمنا پورت ها و درگاه های مختلفی که در این نمایشگرهای صنعتی وجود دارد باعث می شود به راحتی بتوانید تصاویری با کیفیت بالا را در نمایشگر خود به نمایش بگذارید. انتخاب اندازه صفحه نمایش به نوع کاربری، شرایط محیط استفاده (بیرونی یا درونی)، محتوای مورد نیاز برای پخش و میزان فاصله کاربر یا بیننده از ویدئو وال بستگی دارد. به همین ترتیب، اگر صفحه در شب، یا هنگام خاموش شدن چراغ، بسیار روشن باشد، میتواند چشم بینندگان را خسته کند. اگر قصد دارید مانیتور صنعتی ویدئو وال را به فضای باز ببرید، نکات مختلفی را باید در نظر بگیرید.

در نتیجه، ویدئو والها، حتی پس از سالها کار به تعمیر و نگهداری نزدیک به صفر نیاز دارند. سیستم ویدئو وال در اتاقهای کنفرانس و سالنهای نمایش اغلب برای اولین بار توسط کاربران استفاده میشود. در صورت استفاده از نمایشگرهای مکعبی، ویدئو وال ها حتی میتوانند به صورت ایستاده یا تلویزیون شهری سه بعدی باشند. در این شرایط، نمایشگرهای LCD و LED دارای نور پس زمینه، گزینه ایده آلی هستند، چون میزان روشنایی و کنتراست آنها بسیار بیشتر از پروژکتورها است. آرایه ای از نمایشگرهای با وضوح بالا را در نظر بگیرید که روی هم قرار گرفتهاند پس تا زمانی که پردازنده سیگنال دیجیتال قوی وجود داشته باشد، تلویزیون شهری میتواند یک تصویر عظیم را بدون از دست دادن جزئیات آن به خوبی نمایش دهد. برای استفاده از هر نوع رسانه تصویری، زمان و مکان مناسبی وجود دارد، در مورد ویدئو وال بهترین گزینه، زمانی است که بیشترین تأثیرگذاری مدنظر است. و این فقط آغاز کار است. چون ویدئو وال به روشهای منحصر به فردی نصب میشود، و این متخصصین در نصب، سرویس، نگهداری و تراز کردن صفحه نمایش عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت.

با توجه به مطالعه ویژگیها و کارایی هر کدام از نمایشگرهای ویدئو وال و مانیتور صنعتی به راحتی میتوان تفاوتهای میان این دو نمایشگر را درک کرد. به این ترتیب، آنها نه تنها می توانند محتوا را در مقیاس بزرگ تری نمایش دهند، بلکه می توانند محتوای بیشتری را با سرعت روان تری نسبت به نمایشگرهای تکی به نمایش بگذارند. چنان چه تلویزیون فول کالر در فاصله دور نصب شده باشد یا مخاطبان وسیع تری را تحت پوشش قرار می دهد یا هنگام نصب در مکان های شهری با تردد سریع باید ابعاد آن بزرگ تر در نظر گرفته شود. اگر قرار است از ویدیو وال برای فعالیت های حیاتی استفاده شود، به یک نوع نمایشگری نیاز دارید که قابلیت اطمینان و ماندگاری بالایی داشته باشد. از دلایل متعدد استفاده از ویدئو وال بجای صفحه نمایشهای بزرگ تک، میتوان به طرح بندیهای متنوع، مساحت زیاد در مقابل هزینه و پیکسل مناسب و با تراکم اشاره کرد که در اصل نشان دهندهی به صرفه بودن اقتصادی آنها در مقابل صفحه نمایشهای تک با اندازه و وضوح مختلف است.

اما برای ویدئو وال ها چنین مشکلی وجود ندارد و این یک مزیت مهم است، با توجه به اینکه نور طبیعی به طور کلی در طراحی دکوراسیون مدرن به عنوان یک ویژگی محسوب میشود. به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . LED ها همچنین با دوام ترین منابع روشنایی هستند که تاکنون ساخته شدهاند، زیرا روی مدارهای حالت جامد ساخته شده اند نه رشته های شکننده. در این حالت نیاز دارید تا این تعداد مانیتورها را به گونه ای مدیریت کنید. نوع فونداسیون بر اساس ابعاد تلویزیون، تعداد ستون، پایهها، مقاومت اسکلت نگهدارنده مشخص میشود. با این حال خود ماژول ها نیز از لامپ های بسیار کوچکتری تحت تکنولوژی LED یا SMD ساخته میشود که هرکدام از این پیکسل ها در فاصله ی معینی از پیکسل مجاور خود قرار دارد و همین فاصله های متفاوت در ماژول های مختلف باعث ایجاد تنوع در کیفیت و تراکم در تلویزیون های مختلف میشود. در حقیقت رزولوشن، ایجاد وضوح و نمایش جزئیات تصاویر هنگام مشاهده از نزدیک را به عهده دارد. همچنین امکان تولید آن ها به صورت متراکم تر (با ال ای دی های به هم نزدیک تر) وجود دارد.

ازین رو گروه بزرگ سریر تصویر قصد دارد تا در این مطلب تعمیرات تخصصی تابلو های ال ای دی (LED ) را بررسی نماید. 15mm با ضخامت 15 میلیمتر تولید شده است و در هر متر مربع 65536 پیکسل دارد. آیا پرزنتیشن، محور اصلی کاربرد شما است؟ پروژکتورهای نور از جلو، اصلی ترین جایگزین یا رقیب تلویزیونهای شهری هستند، اما در مکان های روشن مانند محل هایی که به نور طبیعی متکی هستند، ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. اگر فضای نصب شما دارای پنجره های بزرگ یا نوری است که از سمت بالا می تابد، باید به سراغ نمایشگری بروید که روشنایی با چگالی بالا را فراهم میکند و تحت تأثیر نور اطراف قرار نمیگیرد. هیچ فناوری دیگری را نمیتوان با این مقیاس در یک استادیوم ورزشی به کار برد، هیچ فناوری دیگری نمیتواند تصاویر فوق العاده HD را در مقیاسی به اندازه کافی بزرگ برای یک مکان بسیار عظیم ارائه دهد و هیچ فناوری دیگری به اندازه ویدئو والها یا همان تلویزیون شهری پویا و همه کاره نیست. نمایش تصاویر روی ویدئو وال که روشنایی کافی نداشته باشد، جذابیت تصاویر را از بین میبرد و باعث خستگی چشم میشود. ویدئو والها هر جایی که قرار بگیرند به مرکز توجه تبدیل میشوند و هیچکس را نمیتوان بابت تمرکز روی آنها سرزنش کرد!

درصورتیکه یک پروژکتور در این زمینه به لامپهایی مجهز شده که پس از چند هزار ساعت از عمرشان کاسته میشود. هر لامپ دیودی پیش از اینکه به پایان عمر خود نزدیک شود حداقل 50،000 ساعت کارایی را با افت کمی در کیفیت ارائه می دهد. به لطف پیشرفتهای اخیر در فناوری، قیمت LED ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، این بدان معناست که صفحه نمایش LED اکنون در بسیاری از شرایط و صنایعی مقرون به صرفه است در حالیکه تا همین چند سال پیش از بودجه آنها خارج بود. بودجه شما چقدر است؟ بودجه یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در نظر گرفته شود زیرا انواع صفحه نمایش ویدئو وال می تواند از نظر هزینه متفاوت باشد. در عوض، ممکن است بخواهید از یک متخصص نصب کمک بگیرید.

یک ویدئو وال معمولاً به فناوری منبع پشتیبان نور بسیار کارآمد و قابل اعتمادی مانند LED ها متکی است. هر ماژول تابلو روان از یک برد مدارچاپی دو لایه تشکیل شده است که LED ها در یک طرف و چیپ یا همان IC ها در طرف دیگر نصب شده اند . معمولا از ویدئو وال ها در اتاق فرمان، اتاق اجلاس، تابلو های دیجیتال و دیگر مکان های مورد نیاز استفاده می شود. در یک میدان ورزشی، بازی های بزرگ را حتی بزرگتر جلوه میدهد. مکان های عمومی بزرگ همچون استادیوم ها بهترین مکان برای استفاده از این محصول نما رنتر میباشد. به مجموعه نمایشگر هایی که با قرار گرفتن در کنار هم یک تصویر یکپارچه در ابعاد بزرگ با کیفیت بالا را نمایش می دهند ویدئو وال (video wall) گفته می شود. همچنین باید گفته شود که هزینه ساخت و اجرای تلویزیون های شهری فول کالر آنلاین به نسبت دسته آفلاین آن بیشتر است. به طور میانگین قیمت ماژول P4 ایندور Qiangli با مشخصات گفته شده بین 500تا 600 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

اما بیایید در ادامه با چند مزیت برجسته این فناوری آشنا شویم. کاهش هزینهها و ابزارهای بهبودیافته ای که برای بخشهای فناوری اطلاعات آشنا و راحت هستند، به بسیاری از متخصصان این فرصت را میدهد تا ویدئو وال را در تمام فضاهای مورد نیاز خود مستقر کنند. آنچه ممکن است تعجب آور باشد این است که آنها همچنین در پخش اطلاعات و پخش انواع رسانهها نیز بسیار عالی عمل می کنند. ویدئو والها اطلاعات را در قالبی کاملاً در دسترس و جلوی چشم ارائه میدهند. جایگزین اصلی ویدئو والها، پروژکتورها هستند. در چند لحظه، کاربر میتواند به محتوای اصلی دسترسی داشته و محتوای آن را به روز کند. آیا در کل روز به استفاده از آن نیاز دارید؟ اگر تلویزیون شهری یا سیستم ویدئو وال شما در محیطی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط چندین کاربر اداره میشود، شما به یک بستر نرم افزاری نیاز دارید که از گردش کار چند کاربر پشتیبانی میکند. اگر نمایشگرها بر اساس نرم افزارهای مختلف هستند و یا نسبت های مختلفی دارند، اطمینان حاصل کنید که کنترلر نیز میتواند این مورد را مدیریت کند. قاب بر اساس سایز و نوع تلویزیون شهری مورد نظر مشتری به شکل های مختلف با انحنا و زوایای مختلف و به طور اختصاصی به وسیله بهترین متریال و از جنس ورق فلزی با دقت بسیار بالا تولید و سطح داخلی و بیرونی آن با رنگ مشکی یا سفید (بسته به سلیقه مشتریان) با روش الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شود.

این مساله برای اماکنی که باید محتوای خود را مدام تغییر دهند اهمیت زیادی دارد. زیبایی ظاهری نصب ویدئو وال ها تاثیر مثبتی بر برند صاحب آن دارد. سرعت پیشرفت تکنولوژی تاثیر چشمگیری بر سلیقه های افراد گذاشته است. سازنده ی این محصول یکی از برندهای نامآور این حوزه یعنی Hikvision است. حتی برنامهها، محتوای خاص مربوط به محصول و آیتمهای منوی روزانه را نیز میتوان به راحتی تغییر داد. برخی از کاربرد ها مانند آموزشی، دفاعی یا تولیدی ممکن است شامل نمایش محتوای با وضوح فوق العاده بالا باشند. لازم است بدانید که خرید تلویزیون های شهری قیمت بالایی دارد و در کمترین حالت نیز باید قیمت گرافی برای این تابلو ها و تلویزیون ها پرداخت کنید. یک نمایشگر یا یک پروژکتور تکی در اتصال و توانایی ضبط از چندین منبع محدودیت دارد. برای هر گزینه، بسته به نصب، یک نقطه عالی وجود دارد. این نوع از تابلو روان این قابلیت را دارد که کلیه رنگ ها را در هنگام نمایش انواع مختلف تصاویر، متن ها و غیره به نمایش بگذارد. در این نوع از تابلوهای روان از سه یا چند رنگ متفاوت که با هم در هماهنگی باشند استفاده می گردد. تابلو های روان بر اساس تعداد رنگ به سه دسته کلی تقسیم می شوند : تابلوهای روان تک رنگ، تابلو های روان هفت رنگ یا چند رنگ، و تابلوهای ال ای دی تمام رنگی.