وظیفه کمپرسور فشرده کردن هوا است

در حالیکه این اصلا کار درستی نیست و به منظور سفت تر(ویسکوزتر) بودن روغن این کار نباید انجام شود. هرقدر عدد SAE بزرگ تر باشد، گرانروی روغن مربوطه هم بیشتر است. در صنایع نفتی و گازی زمان از هرچیزی مهم تر است. در موتورهای دو زمانه چهار مرحله مکش، تراکم، احتراق و تخلیه با هم ترکیب شده اند؛ به طوری که این عملیات تنها در دو مرحله انجام میشود. فیلتر گازوئیل در گذشته به شکل ساده و تنها با قابلیت جذب آلاینده ها در فاز جامد تولید می شد که در انواع برند های بصورت FF یا Fuel filter نامگذلری می شوده است. برند دویتس نیز به عرضه انواع فیلتر ها تحت نام دویتس مبادرت دارد که البته در واقع تولید جانی از برند MANN آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فیلتر آلات صنعتی در دنیا می باشد. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم – انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.موتورهای دیزلیموتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی ارزانتر و مقرون به صرفه تر هستند.

در حدود 36% فرآورده هاي حاصل از تقطير نفت خام را گازوئيل تشكيل مي دهد. با بالا رفتن پیستون گازهای حاصل از احتراق از قسمت خروجی دستگاه بیرون میآید. با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. در واقع، موتورهای دیزلی شباهت زیادی به موتورهای بنزینی دارند، با این تفاوت که نیروی بیشتری تولید میکنند، مصرف کمتری دارند و کارشان را به روشی دیگر انجام میدهند. برند شل یک برند شناخته شده در تولید روان کننده ، روغن صنعتی و روغن موتور می باشد و حدود ۴۰ سال است که در حوزه تولید روغن موتور سنگین فعالیت می کند. موتور دیزل اتصالی بر روی ماشین آلات سنگین با برند هایی خاص و محدود مانند موتور دیزل دویتس DEUTZ محصول کشور آلمان، موتور دیزل کومنز یا کامینز Cummins محصول کشور آمریکا، موتور دیزل پرکینز Perkins که در واقع محصولی انگلیسی می باشد که اخیرا توسط برند کت یا کاترپیلار آمریکا خریداری شده است اتصال پیدا می کند.

با پیشرفت تکنولوژی، انسان ها توانستند بهترین دیزل ژنراتور را هم ابداع کنند که قصد داریم در این مقاله انواع آن را برای شما بازگو کنیم. در این مقاله به فعالیت های علمی در زمینه مبدل های كاتالیستی سیستم گازطبیعی و همچنین مواد افزودنی سوخت توسط مؤلف انجام گردیده، اشاره شده استدر تیم تحقیقاتی این پروژه، گروهی مسئولیت موتور و سیستم گازسوز و گروهی دیگر مسئولیت مطالعه و فعالیت روی مبدل كاتالیستی را برعهده داشتند. روغن از سوراخ های روی واشر وارد فیلتر شده و پس از عبور از کاغذ صافی روغن از وسط فیلتر و سوراخ وسط وارد موتور دیزل ژنراتور میشود، بدین ترتیب روغن کثیف به وسیله فشار پمپ روغن وارد فیلتر شده و با عبور از صافی تصفیه میگردد. نحوه عملکرد این فیلتر ها به این صورت است که روغن تمیز درون کارتل پس از عبور از سیستم روغنکاری برای تصفیه به درون این فیلتر می روند و بعداز فیلتراسیون به کارتل بازگشت داده می شوند. این مبدل یک محفظه شامل فیلتر متخلخل است و بین موتور و کاهنده صدای اگزوز قرار میگیرد.

لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.تقسیماتموتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند. موتور دیزلی شمع نداشته فقط گرمای هوای فشرده است که سوخت را در آن روشن می سازد. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، روغن موتور دیزلی روغنی است که برای روانکاری موتورهای دیزلی کاربرد دارد. همانند بنزینی ها نسبت تراکم موتورهای گاز طبیعی سوز نسبت به دیزل ها کم و در حدود 9:1 تا 12:1 می باشد که این محدوده خود تابع شرایطی چون ابعاد و تجهیزات جانبی چون توربوشارژ است. وجود سیلیس در آزمایش ­های روغن می­تواند بعلت ورود گردو غبار به درون موتور باشد. به دلیل قابلیت حمل آسان موتور دیزل ها و نبود برق در مناطق دور افتاده که اکثر معادن در این نقاط واقع شده اند، وجود یک دیزل ژنراتور لازم و ضروری می باشد. در واقع سوخت هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط و درون سیلندر ها فشرده می شود. وقتی پلانجر به طرف بالا برمی گردد،تا زمانی که سوراخ ها به صورت کامل پوشیده شوند،یک مقدار سوخت دیزل فشرده آماده است که به وسیله سوپاپ فشار به سوزن انژکتورها برده شده.زمانی که فشار پشتیبانی سوخت متوقف می شود،سوپاپ فشار با فنر بسته می شود.

زمان اول، حرکت پیستون: پیستون در پایینترین نقطه خود قرار دارد و برای آغاز کار باید به بالاترین خط سایت dieselcommittee مرزی خود برسد. در داخل این سیلندر، پیستون به عقب و جلو حرکت میکند و باعث به حرکت در آمدن چرخها میشود. در شرکت راد دیزل انواع موتور برق با کیفیت وجود دارد، این فروشگاه بیش از یک دهه فعالیت در حوزه واردات دیزل دارد. این مرحله می تواند با چرخش پلانجر سرعت داده شود و یا در آن وقفه به وجود آید.در زمان قبل این حالت مکانیک بود که با استفاده از یک شانه و یک گاورنر وصل شده به پدال گاز نظارت می شد.امروزه نظارت به شکل الکترونیکی توسط (EDC) انجام می شود.

همچنین در محدوده توان 3 مگاوات الی 5 مگاوات، هزینه اولیه موتورهای پیستونی از توربینهای گازی کمتر است. به عنوان یک گرید ویسکوزیته 15W-40، از زمان راه اندازی در زمستان مانند روغن 15 وزنی جریان دارد، اما هنگامی که موتور به دمای کارکرد کامل رسید، از وزنه 40 محافظت می کند. هنگامی که ما برای انجام پروژه ای نیاز به جوشکاری در سطح وسیع داشته باشیم ولی به هرعلتی جریان برق شبکه در دسترس نباشد و یا برداشت با آمراژ بالا از شبکه میسر نباشد، ما به یک دستگاه موتور جوش دیزلی سیار نیاز خاهیم داشت. تصور شما اشتباه است، همانطور که گازهای آلاینده توسط خودروها مهم است، به همان اندازه گاز های آلاینده موتور دیزلی نیز اهمیت دارد، زیرا باید میزان آنها در محدوده استاندارد تعریف شده باشد، در غیر این صورت موجب ضرر و زیانهای بسیار زیادی به محیط اطراف میشود.

و از آن جایی که این موتور های دیزلی شباهت بسیار زیادی را به موتور های بنزینی دارند، اما یک تفاوت وجود دارد و آن هم این که موتور های دیزلی نیروی بیشتری را تولید میکنند،و هم این که مصرف کمتری دارند. در این مقاله از وبسایت روانکاران به معرفی روغن موتور دیزلی، تفاوت روغن موتور دیزلی با بنزینی، ویژگیها، قیمت و موضوعات مرتبط با روغن موتور دیزلی پرداختیم. قیمت : یکی از عوامل تاثیر گذار روی انتخاب روغن موتور قیمت آن است اگر ارزان باشد ممکن است نتواند عملکرد مناسبی روی موتور شما داشته باشد و البته روغن موتورهای گران هم تضمین کننده عملکرد خوب نیستند. قیمت مناسب دستگاه های این برند، در کنار اطمینان نسبت به قابل تهیه بودن لوازم یدکی این موتورها سبب شد تا دیزل ژنراتور بنز یکی از انتخاب های اصلی مشتریان این دستگاه باشد. شما میتوانید برای خرید انواع روانکار و مشاهده قیمت روز محصولات به وبسایت روانکاران مراجعه نمایید. استفاده از روغن دیزل برای اتومبیل های مدرن آسیایی که برای روغن های کم ویسکوزیته طراحی شده اند اکیداً ممنوع است.

نماینده موتور برق جیانگ دانگ JIANG DONG ( موتور برق بنزینی – ژنراتور برق – ژنراتور بنزینی – موتور برق چینی درجه ۱ – موتوربرق – موتور برق سیم پیچ مس – موتور برق برای اینوتر جوش – موتور برق جوش کاری – موتور برق ارزان قیمت) – در بین برند های وارداتی موتور برق در ایران می توان گفت که واردات موتور برق جیانگ دانگ به عنوان برند چینی یکی از معروف ترین ها و باکیفیت ها در جایگاه خود می باشد. در ایران خودرو دیزل وجود دارد ، قابل توجه میباشد. در هنگام تعویض روغن شما باید به نوع روغن موردنیاز خودرو توجه کنید. اگر وسیلهی شما به سختی کار میکند، باید این فواصل را حدود هزار کیلومتر کاهش دهید.

به طور کلی وجود دوازده ماده ای که در روغن موتور دیزل ژنراتور برق وجود دارد، هر کدام معنا و مفهوم مشخصی دارند که با توجه به آن می توان به عیب و مشکل اصلی موتور دیزل ژنراتور پی برد. همانطور که گفته شد، موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی، هر دو درونسوز هستند ولی قدری متفاوت با یکدیگر کار میکنند. همانطور که میدانید انواع روغن موتور دیزلی با خواص مختلف وجود دارند که هر یک از این محصولات توسط برندهای مختلف تولید میشوند. ژنراتورهای کیپور پاسخگوی نیاز شما برای تامین برق تجهیزات الکترونیکی متناسب با هر زمان و مکان می باشد. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد.در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شدهای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته می­شوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. در همین ابتدا باید گفت که روغن موجود در دیزل ژنراتور و موتور برق نشان دهنده کارکرد دستگاه می باشد.

این پمپ که نیروی خود را ازمیل سوپاپ می­گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می­برد و به درون ریل سوخت­رسانی فشرده می­کند. حائز اهمیت است که شرکت پرکینز دستگاه های خود را از کمترین ظرفیت (۵kva) تا ظرفیت های بسیار بالا (۲۰۰۰kva) ارائه می نمایند و کلیه رنج های تولیدی این موتور مرغوب و بسیار با دوام هستند. هوای درون سیلندر به قدری داغ است که سوخت بلافاصله و بدون نیاز به جرقه شمع منفجر میشود. هوای ورودی توسط یک توربو شارژر یا یک سوپرشارژر تنظیم فشار می شود (آبی روشن). موتورهای پیشرفته از نظر عملکرد مجهز به توربوشارژ برای ورود مقدار هوای بیشتر به سرسیلندر می باشند. بنابراین برای محیط هایی که رفت و آمدها افراد زیاد است و یا در ویلاها و مناطق مسکونی نزدیک باغات و مزارع استفاده از ماشینآلات بنزینی گزینه بهتری می باشد. همان گونه که از نام این موتورها پیدا است، سوخت مصرفی آنها، گازوئیل میباشد که برای مناطقی که قیمت گازوئیل پایین بوده و دسترسی به آن راحت است بسیار گزینه مناسبی است.

ما اولین گروهی بودیم كه در این زمینه در مقوله سوخت دوگانه كار كردیم و بخشی از فناوری هایی را كه پیش از این در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته بود، برای اولین بار در این زمینه مورد ارزیابی قرار دادیم. کیفیت کار این شرکتهای کوپله کار بیشتر به نوع شاسی (بدنه) که میسازند، دقت در اسمبل یا مونتاژ کردن قطعات و نوع قطعاتی که در تابلو برق از آن استفاده میکنند و سیستمهای کنترلی نصبشده بر روی موتور و . کیفیت بالای قطعات موتور دستگاه کامینز این امکان را ایجاد می کند تا موتورهای تولیدی این شرکت بتوانند با انجام سرویس های دوره ای صحیح و به موقع تا مرز ۲۰۰۰۰ ساعت به صورت آکبند فعال بمانند. نقش اصلی که آنها بر عهده دارند تبدیل کردن گازهای سمی و خطرناک به هیدروکربن های غیر فعال می باشد. مواد پاک کننده در روغن کار خود را انجام می دهند و سعی دارند تا دیواره درون سیلندر را پاکیزه نگه دارند. در واقع، همه اتفاقها در یک محل میافتد و درست به همین خاطر است که موتورهای احتراق درونی کم مصرفتر هستند و با یک میزان معین از سوخت، انرژی بیشتری تولید میکنند.

مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. این مورد به این دلیل است که زنجیره های هیدروژن و کربنی که این سوختها را تشکیل میدهند، در گازوئیل طولانی تر و سنگین تر هستند که ۱۷ درصد از این اتم ها بیشتر از بنزین است. گرید ویسکوزیته یا درجه گرانروی یکی از مهمترین معیارهای انتخاب روغن موتور مناسب خودروی شماست که در عملکرد خودرو تاثیر مستقیم دارد. گری ویسکوزیته، سازگار بودن با موتور خودرو و چند منظوره بودن 3 مورد از مهمترین معیارهایی هستند که باید برای انتخاب روغن موتور مناسب به آنها توجه کنید. اگر دیزل ژنراتور باید با توان 100٪ استفاده شود ، نباید بیش از 500 ساعت در سال کار کند. توجه داشته باشید که در خودروهای دیزلی طراحی مبدل کاتالیستی بهگونهای است که میتواند حجم اضافه را هموار کند اما درخودروهای بنزینی اینگونه نیست و مقدار زیاد ماده ZDDP مبدل کاتالیستی را دچار مشکل میکند. بنابراین معمولاً هزینه طراحی و ساخت موتورهای دیزلی نسبت به بنزینی بیشتر است. ولی در بقیه بخش­ ها ایپکو با توجه به تجربه طراحی موتور EF7 با دانش داخلی کار طراحی را انجام داده است.