نگاهی کلی به موتورهای دیزلی

موتور دیزلی کوپ 20 اسب مدل KD2V80 هندلی می باشدکه حداکثر توان آن 20 اسب بخار می باشد. که نتیجه آن احتراق می شود، موتور دیزلی نسبت به بنزینی قدرت بیشتری تولید می کند به همین دلیل اغلب برای وسایل بزرگی مانند کامیون، قطار، کشتی و زیر دریایی از آن استفاده می کنند. اگر در موتورهای گازسوز استفاده می شد، ممکن بود چندین مشکل ایجاد شود، مانند تولید گرما، سایش و پارگی زودرس و موارد دیگر. موتور دیزلی چیست گونه ای از موتور احتراقی درون سوز با سوخت گازوئیل یا نفت است، در این موتور ها برای احتراق از حرارت های بالا استفاده می شود، ابتدا دمای محفظه احتراق را بالا می برد و بعد سوخت را با هوا مخلوط می کند، به این صورت که اول اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه احتراق می شود سپس به وسیله پیستون فشرده می شود (این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می گردد) سپس سوخت خودرو به گرما و اکسیژن افزوده می شود. دوم ، عدم وجود سیستم جرقه جرقه ای پلاگین باعث می شود تا یک طراحی ساده تر انجام شود که بتواند هوا را به راحتی بسیار بیشتر فشرده کند – و این باعث می شود سوخت داغ تر و کامل تر شود و انرژی بیشتری را از آن خود کند.

با این وجود زمانی که صدایی غیر معقول و شبیه تق تق از آنها بهگوش برسد، میتوانید مطمئن شوید که موتور مشکل دارد. در طی این اتفاق، شاتون یک ضربه وارد میکند و میللنگ ۱۸۰ درجه به چرخش در میآید و فرورفتگی بسیار شدیدی در محفظه احتراق به وجود میآید. از طریق ضربه زدن، اینها به داخل میل لنگ راه پیدا می کنند و روغن را مجبور می کنند با آنها برخورد کند. رحمانی تصریح کرد: ما با حفظ روند مثبت تولیدات خوودریی، توانستیم تا حد زیادی این حجم از تقاضا را مدیریت کنیم، هم اکنون ظرفیت تولید خودروی کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است که در همین راستا از تمامی خودروسازان درخواست کردیم تا آنجا که ممکن است از این ظرفیت استفاده کنند. ۵- کروم: در صورتی که مقدار کروم موجود در روغن بیشتر از 10 ppm باشد رینگ های پیستون و میل سوپاپ ها که با نام ساق سوپاپ نیز شناخته می شوند دچار ساییدگی بیش از حد مجاز شده و باید قطعات دچار مشکل شده تعمیر و یا تعویض گردند. این امر باعث انفجار مخلوط می شود ، با ایجاد نیرویی که پیستون را به پایین سیلندر سوق می دهد و چرخ ها را از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها چرخانده است.

به عنوان مثال در توان 500KVA به ترتیب 2 موتوردیزل TAD1640GE و TAD1345GE در برند ولوو وجود دارند. بااینحال برندهای دیگری نیز در دنیا وجود دارند که اقدام به تولید این محصول میکنند. این موتورها گشتاور بالاتری نسبت به موتورهای بنزينی دارند. اکثر موتورها توربو نصب میشوند. در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند. 9. از نظر اقتصادی موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی گران تر هستند اما موتورهای بنزینی تراکم بیشتری دارند یعنی می توانند انرژی بیشتری را تولید کنند. البته با توجه به نحوه استفاده از موتور دیزلی، شاید به بازه زمانی کمتری نیاز داشته باشید مثلاً اگر موتور دیزلی شما برای رانندگی افراطی یا یدک کشی استفاده میشود، لازم است تا روغن را در بازههای زمانی کوتاهتر تعویض کنید. موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی، هر دو درونسوز هستند ولی قدری متفاوت با یکدیگر کار میکنند. ولی در بقیه بخشها ایپکو با توجه به تجربه طراحی موتور EF7 با دانش داخلی کار طراحی را انجام داده است. این موضوع در خصوص موتور EFD حادتر خواهد بود چرا که سطح تکنولوژی این خودرو بسیار بالاتر از موتور EF7 است.یکی دیگر از مشکلات تولید انبوه موتور EFD نبود سوخت مناسب گازوئیل با استاندارد یورو 4 در ایران است.

دیزل و بنزین کاملاً متفاوت هستند. با این حال، او با این اختراع موتور دیزل ثابت کرد که می تواند سوخت را بدون نیاز به یک جرقه مشتعل نماید. پیستون مخلوط را فشرده می کند (آنرا فشرده می کند) و باعث انفجار آن می شود و جرقه الکتریکی کوچکی از یک جرقه جرقه آن را به آتش می کشد. هوا آنقدر گرم است که سوخت بلافاصله بدون نیاز به یک جرقه جرقه مشتعل و منفجر می شود. تعویض به موقع فیلتر های گازوئیل ، فیلتر هوا و فیلتر های روغن جز اصلی ترین و پیش پا افتاده ترین اعمال جهت افزایش عمر دیزل ژنراتور می باشند. پمپ انژکتور: وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد. کنترلرهای موتور و دیزل محصول DEIF کشور دانمارک، جهت کنترل و سنکرون ژنراتورهای برق اضطراری طراحی و ساخته شده اند. امروزه، اغلب بیمارستانهای پیشرفته، هتلهای پنج ستاره، مراکز برون منبعی فرآیند تجارت، کارخانههای تولیدی، ساختمانهای تجاری، سازمانهای ارتباط از راه دور، مراکز دادهها، امکانات اضطراری، صنایع بزرگ، و شرکتهای معدنکاری به نیروی بیوقفه نیاز دارند و دارای ژنراتورهای پشتیبان موتور دیزل هستند. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند .

LB7 طرفداران وفاداری را در میان مصرف کنندگان به دست آورد که از عملکرد افزایش یافته موتور نسبت به دیترویت 6.5 لیتری تا حدودی قدردانی می کردند. موتور V8 دورامکس خانوادهای متشکل از موتورهای 6.6 لیتری دیزل V8 است که توسط DMAX و طی یک سرمایهگذاری مشترک بین جنرالموتورز و ایسوزو تولید شده است. دیزل ژنراتور بادوین سال 1918 در کاسیس ، فرانسه تاسیس شد و در بخش های تجاری تولید نیروی دریایی و صنعتی فعالیت می کند.بادوینموتورهای دیزلی با بالاترین کیفیت را برای کاربردهای دریایی و تولید برق با دامنه 18 تا 4000 کیلووات ساعت طراحی و تولید کرده است. از این رو، تنها نام تعداد کمی از این تولیدکنندگان در این بخش میدرخشد؛ تولیدکنندگانی که میتوان گفت سالهای بسیاری بهعنوان همراه اصلی خودروهای تجاری شناخته شدهاند. خانواده موتورهای سری B برای کاربردهای متعدد خارج از بزرگراه، خودروهای سبک و متوسط طراحی شدهاند.

پس تصور کنید که با مجبور کردن هوا به فضای 14 تا 25 برابر کمتر از مقدار معمول ، گرما چقدر تولید می شود. موتورهای دیزلی مقدار زیادی دوده و محصولات جانبی احتراق ایجاد می کنند. نسبت تراکم بالای موتور های دیزلی منجر به بهتر شدن بازده می شود . به این منظور بهتر است به سراغ دفترچه راهنمای ژنراتور رفته و با مطالعه دقیق آن متوجه شوید که نیاز به چه نوع روغن دیزل ژنراتوری دارد و این روغن باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اغلب دیزل ژنراتور ها (برندهای معتبر) که به طور اضطراری استفاده می گردند، در صورت سرویس صحیح در طول عمر خود نیاز به تعمیر نخواهند داشت. ژنراتورهای دیزلی به دلیل طول عمر زیاد و هزینه های عملیاتی کمتر توصیه می شوند. ژنراتورهای پشتیبان اضطراری، یک الزام برای هر نوع از امکانات درمانی اصلی پزشکی هستند. زمانی که من به عنوان مشاور کار می کنم و یک برنامه روانکاری طراحی می کنم، یکی از اولین قدم هایی که برمی دارم محاسبه ویسکوزیته مورد نیاز است.

هرچند تولید نخستین مدلها از این خودروها به سالهای بسیار دور بازمیگردد، اما تمام تولیدکنندگان فعال در این بخش آنطور که باید و شاید نتوانستهاند رضایت متقاضیان را جلب کنند. فیلتر هوا باید مطابق نیاز بررسی و تعویض شود. فیلترهای سوخت باید مطابق یک برنامه زمانبندی تعمیر و نگهداری تعویض شوند که تقریباً هر ۱۰-15 هزار مایل کارکرد است. 1. ویسکوزیته روغن به معنی غلظت روغن می باشد و شما باید بدانید هر چه که غلظت روغن خودرو بیشتر باشد دوام بیشتری دارد. اگر شما سوخت دیزل (گازوئیل) با بنزین مقایسه کنید ، متوجه تفاوت های بسیاری از جمله رنگ و بو و … مولکولهای بنزین سبکتر بوده که به همین دلیل به نسبت گازوئیل دارای فراریت بیشتری میباشند. روغن موتورهای دیزلی دارای بار ضد سایش (AW) بالاتری به شکل دی آلکیل دی تیوفسفات روی (ZDDP) هستند. شاید بتوان علت آن را در دید نادرست افراد به معنای لغوی آن دانست؛ وقتی به معنای لغت “موتور دیزلی” فکر میکنید، خودرویی سنگین با بار زیاد که در حال ریختن است، دود سیاه و سر و صدایی وحشتناک در ذهنتان تداعی میشود؛ مسلم است که این تصویر منفی از یک خودروی سنگین دارای این موتور، کشش و جذابیت به سوی این پیشرانه را کاهش و افراد را نسبت به آن دل چرکین میکند.

1این موتور با نام EFD با مشاوره شرکت شریک آلمانی زیر مجموعه شرکت بزرگ مهندسی موتور avl اتریش طراحی شده است. در A85 و برخی خودروهای آتشنشانی این موتور با قدرت بیشتری به کار گرفته میشود. 5. موتورهای دیزلی در برخی از وسایل نقلیه راه آهن مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله شرکت بینش ابتکار خاورمیانه به بررسی پیشینه برخی از برندهای پر فروش بازار دیزل ژنراتور ایران می پردازد. همچنین حوزه فعالیت شرکت ولوو در صنعت دیزل ژنراتور نیز قرار گرفته است، رنج قدرت موتورهای ساخت این شرکت بین ۸۰ تا ۷۰۰ kVA می باشد. برای اینکه بدانید چرا موتور دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. بنابراین باید توجه داشت که بعد از مدتی باید موتور برق تعمیر و بررسی قرار بگیرد.

در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شدهای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت. روغن موتور در کنار بدنه (یا کاپوت سیلندر) به ظرف روغن موتور دیزل اضافه می­شود. برای یک نوع موتور که ١۶ سیلندر دارد (با یک جا به جایی کلی به بزرگی 10,000 اینچ مکعب یا ١۶۴ لیتر). همچنین با محافظت عالی از قطعات موتور باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می شود. ویسکوزیته چند درجه ای با تضمین گردش سریع روغن در هنگام راه اندازی و با حفظ ضخامت لایه روغن در ناحیه کمربند رینگ با دمای بالا، محافظت بیشتری در برابر سایش ایجاد می کند. با اطمینان از اینکه فیلترهای هوا تمیز و مؤثر باقی میمانند از موتور دیزلی خود محافظت کنید.

در بازار ایران توسط شرکتهای بازرگانی مختلف همچون شرکت تجارت و صنعت سعدی، برندهای مختلفی از موتور ژنراتور دیزلی در بازار ارائه شده است که موتور ژنراتور دیزلی پرکینز و موتور ژنراتور دیزلی VOLVO سایت dieselcommittee این نوع هستند. سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور با توجه به ماهیت برق اضطراری آن در صنایع مختلف اهمیت دو چندان می یابد. با انواع مختلف روغن موتورهای موجود در بازار ، هر کدام دارای طول عمر پیشنهادی متفاوتی هستند و با سطح بالای مواد افزودنی در روغن دیزل، دوام بیشتری دارد و نیاز به تعویض روغن کمتری دارد. این موتور ۱۳.۵ متر ارتفاع و ۲۶.۵۹ متر طول دارد و تقریبا به بزرگی یک آپارتمان است. توان اعلام شده در کاتالوگ دیزل ژنراتورها بر اساس شرایط استاندارد است یعنی در ارتفاع سطح دریا و در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد و استفاده از سوخت مصرفی مناسب و با کیفیت.

این نسبت تراکم خود دلیلی بر راندمان پایینتر گازسوز نسبت به دیزل است.یکی از دلایل نسبت احتراق پایین جلوگیری از اشتعال خود بخود و پدیده ضربه می باشد که میتواند صدماتی به بدنه بلوک موتور وارد آورد.استفاده از تکنولوژی جرقه قدرتمند و مخلوط رقیق سوخت و هوا در موتورهای گاز طبیعی سوز عاملیست در کاهش دمای بالای اشتعال در سرسیلندر و نیز کاهش ذرات آلاینده همچون Nox .3- کاربردهاامروزه موتورهای پیستونی تجهیزات مناسبی جهت تولید توان الکتریکی پراکنده در مراکز صنعتی، تجاری و کاربریهای آموزشی در کشورهای اروپایی و آمریکا می باشند. پس از آن، پیستون به سمت بالا حرکت و هوا را متراکم می کند تا کاملاً داغ شود سپس، سوخت به هوای داغ اضافه و در آن جا مشتعل می شود.

این موتور 120 اسب بخار قدرت تولید میکند؛ یعنی با کاهش 200سیسی حجم نسبت به موتور پایه(EF7)، قدرت این موتور 10 اسب بخار افزایش و مصرفآن 25 درصد کاهش مییابد. در ادامه موتور EFD با الگوبرداری از چندين موتور دیزلی روز دنیا بطور كامل و بر اساس اهداف عملكردي قابل رقابت با اين موتورها طراحی شد. همچنین مصرف بهینه، انتشار آلودگی کم و بهره وری بالا به همراه طراحی مناسب ظاهری را از برتریهای این برند از موتورها میدانند. یک تئوری اساسی در مورد چگونگی موتورهای حرارتیکار ، معروف به قانون کاروت ، به ما می گوید که بهره وری از یک موتور به درجه حرارت بالا و پایین که در آن کار می کند بستگی دارد. محبوبترین موتور در بزرگراه دیترویت مدل 12.7 لیتری بود که از سیستم ddec بهره میبرد.