موتور های دیزل چگونه کار می کنند؟ | dieselcommittee

مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود. این صدا نتیجه احتراق ناگهانی سوخت است که باعث ایجاد موج فشار می شود. موتورهای دیزلی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی ‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. خودروهای با موتورهای دیزلی می توانند مسافت پیموده شده زیادی را طی کنند.

  • بیشتر روستاهای دورافتاده هم از ژنراتورهای دیزلی به‌عنوان منبع اصلی برق استفاده می‌کنند.
  • کدهای خطای کامپیوتری فقط به نقطه مشخصی در مسیر اشاره می کنند که نشان میدهد که این قسمت احتمالا معیوب است ، اما این عیب دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد.
  • فیلترهای سوخت بخش مهمی از سیستم تزریق سوخت در موتورهای دیزل هستند.
  • موتور دیزل به عنوان یک موتور احتراق فشرده یا CI شناخته می‌شود و به نام رودلف دیزل نامیده شده است .

و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می‌شد. موتور های کوچک و موتورهایی که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل (روشن شدن در هوای سرد) استفاده می کنند. البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست، بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز متفاوت هستند. رودولف دیزل، مخترع موتور دیزل از نوع احتراق داخلی است که در این مقاله به کارکرد موتورهای دیزل، انواع تزریق سوخت و تاریخچه موتور دیزل، می‌پردازیم.

تعمیر و نگهداری موتور برق گازسوز

در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود. یکی از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی این است که موتورهای دیزلی با فشرده سازی هوا کار می کنند و موتورهای بنزینی با جرقه تولید شده توسط شمع، کار می کند. در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند. در اصل، در هر دوی آنها موتورهای احتراق داخلی هستند که با استفاده از سیکل دو یا چهار زمانه کار می کنند. در موتورهای احتراق داخلی، چهار فاز به صورت چرخه ای وجود دارند که عبارتند از مکش، تراکم، احتراق و تخلیه.

موتور دیزلی چگونه کار می‌کند؟

مقدار گوگرد در گازوئیل مستقیماً با میزان آلودگی تولید شده در هنگام سوزاندن سوخت در موتور مرتبط است. به طور کلی گازوئیل دارای نقطه انجماد دقیقی نیست و محدوده‌ای از انجماد دارد. در ابتدا قسمت‌های کوچکی از مواد چسبنده و رسوبات آن از این مایع خارج شده و سپس با سرد شدن شدید هوا، مولکول‌های هیدروکربن به آرامی شروع به انجماد می‌کنند. میلنگ موتور باید 3-4 ثانیه چرخانده شود، میزان فشرده سازی را پس از نگهداری 200 تا 300 دور در دقیقه بنویسید. در صورتیکه پمپ پر فشار شما مشکل داشته باشد ، فشار سوخت کم مس شود. بطور معمول این اشکال بخاطر آسیب رسیدن به قطعات داخلی پمپ و آلودگی سوخت ایجاد می شود.

انتخاب سوخت برای موتور های دیزل بسیار مهم است و تعیین کننده کیفیت و میزان کارکرد موتور است. اگر سوخت دیزل با استاندارد ASTM-D975 مطابقت داشته باشد می توان آن را سوخت قابل قبولی دانست که راندمان خوبی دارد و در نهایت آلودگی کمتری خواهد داشت. گاز که از سوختن گوگرد در هوا منتشر می شد برای انسان بسیار مضر بود. پروسه حذف گوگرد از سوخت جاده ای کم کم شروع شد و این باعث شد که هوا تمیز تر شود و این سوخت به بدن کمتر آسیب برساند.

http://boostercctv.ir