موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید. صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

تفاوت این موتور ها در نوع کارشان است و با این که موتور های بنزینی و موتور های دیزلی ، هر دو درون‌سوز هستند ولی قدری با یکدیگر متفاوت تر کار می ‌کنند. سوخت و هوا در موتور بنزینی ، به درون یک سیلندر های کوچک فلزی تزریق می‌شوند. و انفجار از یک پیستون که این مخلوط را فشرده و آماده می‌ کند، استارت می خورد و سپس یک جرقه الکتریکی کوچک که توسط شمع ایجاد می ‌شود، باعث آتش گرفتن سوخت می‌ شود. از آنجایی که انواع مختلف سوخت‌ها به فشار کاری متفاوتی نیاز دارند این امر بر نحوه طراحی کردن موتورهای دیزلی و بنزینی تاثیر می‌گذارد. به طور کلی خودروهای بنزینی مجهز به بدنه دریچه گاز هستند، اما موتورهای دیزلی به آن مجهز نیستند. هنگامی که پدال گاز فشرده می‌شود، بدنه دریچه گاز که بین فیلتر ورودی هوا و منیفولد قرار دارد باز می‌شود که باز شدن آن باعث می‌شود هوای بیشتری وارد موتور شود در نتیجه برای افزایش سرعت و قدرت باید سوخت بیشتری تزریق شود.

کاربرد موتور دیزل در فناوری اطلاعات

بزرگترین تجهیزات دیزلی خسته از لاستیک، استفاده شده در معادن، کامیون های غول پیکر عظیم با موتورهای بیش از ۲۵۰۰ اسب بخار است که توانایی حمل بیش از ۳۰۰ تن در هر بار را دارند. بزرگترین موتورهای دیزلی برای تامین نیروی دریایی و خلبان در دریاهای آزاد استفاده می شود. در برخی کشورها، که نرخ های مالیاتی سوخت دیزل بسیار ارزان تر از بنزین است، وسایل نقلیه دیزلی بسیار محبوب هستند. ژنراتور موتور دیزلی به دلیل طول عمر و هزینه های عملیاتی آن توصیه می شود. بیشتر موتورهای دیزلی عموما از چرخه چهار سکته استفاده می کنند، با موتورهای بزرگتر که در چرخه دو سویه عمل می کنند.

  • برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد.
  • موتور برق‌ دیزلی عمدتاً دارای ۴ مدل است که این مدل‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.
  • گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند.
تا قبل از پایان دهه 1930 مجله خبری دیزل کمیتههای دیزل پیشرفت چشمگیری داشتند. رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد. توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. موتورهای دیزلی مدرن آرام هستند و به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر از واحد های گاز طبیعی (گاز طبیعی یا پروپان) دارند.

http://boostercctv.ir

این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند. در برخی کشورها که نرخ مالیات، سوخت دیزل را بسیار ارزان‌تر از بنزین می‌کند، خودروهای دیزلی بسیار محبوب هستند. در این نواحی، طرح‌های جدید تفاوت‌های بین خودروهای دیزلی و بنزینی را به اندازه چشم‌گیری کاهش داده است. آزمایشگاه دیزل BWM در اتریش، به عنوان برترین تولیدکننده موتورهای دیزل خودروها در سراسر جهان شناخته شده است.

چرخه موتورهای دیزل دوزمانه[ویرایش]