موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. سوخت دیزل به این دلیل نامگذاری شد که برای کارکردن موتورهای دیزلی استفاده می شد، موتورهای دیزل به نام سوختی که در زمان اولین موتور دیزل، محصول جانبی بی فایده استخراج پارافین و نفت سفید از نفت خام بود نامگذاری نشدند. موتور دیزل نوعی موتور احتراق داخلی است که از احتراق تراکمی برای تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی دوار استفاده می کند. موتور دیزل به افتخار مخترع آن رودولف دیزل که در سال 1858 در پاریس متولد شد نامگذاری شد. اولین موتور دیزل در سال 1893 نمونه اولیه شد و در اصل برای کار با روغن بادام زمینی طراحی شد. همانگونه که می دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

ژنراتور سیار برای حمل و نقل آسان از سایت های مختلف بر روی تریلرها سوار می شوند. ابعاد این ژنراتورها از واحدهای کوچک 8 کیلووات گرفته تا مجموعه های ژنتیکی با درجه بندی 2500+ کیلووات است. به اپراتور ژنراتور اجازه می دهد تا سیستم های مختلف ژنراتور را کنترل کرده و در صورت لزوم آنها را تنظیم کند. این کنترلر ها مقدار ولتاژ تولید شده توسط ژنراتور ، جریان الکتریکی و فرکانس آن را اندازه میگیرند. نظارت بر سیستم توسط نمایشگرهای مختلف انجام می شود و تنظیمات ژنراتور از طریق یک سری دکمه ها و / یا سوئیچ ها تنظیم می شود. متاسفانه لوازم چینی در بازار به وفور به چشم میخورد و متاسفانه تجار ما با همکاری چین، این اجناس را به نام اصلی میفروشند و هیچکس پاسخگو نیست.

  • پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود 2/3 از زمان قدرت ادامه پیدا می کند.
  • عموماً موتورهای بنزینی از شمع برای احتراق سوخت خود استفاده می‌کنند درحالی‌که موتورهای دیزلی با استفاده از فشار مکانیکی برای بالابردن دمای هوای درون محفظه، خود به‌ خود باعث اشتعال سوخت می‌شوند.
  • بادامک قطعه ای از یک سازوکار ویژه در اتصالات موتورها و دستگاه های مکانیکی است.
  • در پی این انفجار نیروی لازم برای عقب راندن پیستون و در نتیجه حرکت ماشین یا وسایل نقلیه انجام می‌شود.

مجله خبری دیزل کمیتهتل ، صافی سیمی ، اویل پمپ ، فشار شکن ، فیلتر روغن ، کانالهای روغنکاری ، یاتاقانهای ثابت و متحرک اویل پمپ یا همان پمپ روغن وسیله ای است که روغن موجود در موتور را به مدار روغنکاری پمپ کرده و جریان روانسازی موتور را ایجاد میکند. سیستم روغنکاری از فرسایش قطعات و اصطکاک بین قطعات متحرک موتور جلوگیری می کند. این سیستم با تشکیل یک فیلم نازک از روغن بین قطعاتی که نسبت به هم حرکت می کنند از تماس انها با یگدیگر جلوگیری می کند. برای تشکیل فیلم روغن اولا باید لقی قطعات نسبت بهم کم باشد در حدود بین 0.002 تا 0.003 اینچ و ثانیا روغن با فشار بین دو قطعه تزریق شود.

مثلا می توانموتور دیزلی را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل دو زمانه و یا موتور دیزل چهار زمانه تقسیم بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوعموتور دیزل خطیوموتور دیزل Vیاموتور دیزل خورجینیتقسیم بندی می کردند. یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند.

http://boostercctv.irمنبع انبساط ظرفی است با گنجایش حدود 2 لیتر از جنس پلاستیک که در کنار رادیاتور نصب می شود. هنگام جوش آوردن و گرم شدن بیش از حد موتور ، آب اضافی رادیاتور با باز شدن سوپاپ فشار در رادیاتور از طریق شیلنگ سر ریز وارد منبع انبساط می شود و از هدر رفتن آب جلوگیری می شود. به عبارت دیگر ، هرچه دما بیش تر شود ، تراکم هوا کاهش خواهد یافت. هوایی که توسط توربوشارژ ، فشرده و وارد سیلندر می شود ، بسیار گرم است. این هوا پس از ورود به سیلندر و فشرده شدن توسط پیستون ، باز هم گرم تر می شود.

مرسدس بنز نخستین خودروی سواری دیزل را تولید کرد و فروخت