موتور دیزل و نحوه کار و اجزای اصلی ویرگول | dieselcommittee

پیروها به وسیله فنرهای پیش گذاری شده با مجله خبری دیزل کمیتهها در تماس میباشند. بادامک قطعه ای از یک سازوکار ویژه در اتصالات موتورها و دستگاه های مکانیکی است. وی از میل لنگ در دو گونه دستگاه بالا بردن آب استفاده کرده بود. سیلندر بر اثر فشار و گرمای حاصل از احتراق و نرسیدن روغن یا شسته شدن روغن توسط قطرات مخلوط و علل دیگر سائیده می شود این سائیدگی بیشتر به وجود امدن عللی از قبیل (دو پهن شدن بیضی شدن موج دار شدن گلدانی شدن) سیلندر می شود. موتور دیزل یکی از دستگاه های ساخته شده در عصر جدید است که توسط رادلف دیزل و پس از سال ها تلاش او اختراع شده است و به پاس همین زحمات نام دیزل را برای آن انتخاب نموده اند.

در موتورهای دیزل از تزریق مستقیم سوخت استفاده می شود، یعنی سوخت دیزلی به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود. با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد. هم چنان چه در بالا نیز اشاره شد، هر چه نسبت تراکم بیشتر، توان تولیدی نیز بیشتر خواهد بود. توجه به خرابی‌های احتمالی در این سیستم و اثرشان بر عملکرد کلی تجهیز، باید در طراحی برنامه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل لحاظ شود. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد.

  • به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند.
  • سیستم سوخت رسانی سیستم سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است.
  • واحدهای گاز طبیعی خود ارزان تر از نمونه های دیزلی هستند اما بسته به خطوط موجود تأمین ، نصب گاز می تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در موتورهای جدید از سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل ) استفاده می گردد . واژه کامان ریل به مفهوم یک ریل مشترک می باشد و سیستم سوخت رسانی کامان ریل یعنی سوخت تحت فشار از طریق یک منیفولد یا ریل مشترک و با فرمان الکترونیکی یا مکانیکی به تمام انژکتورها ارسال می شود. بسیاری از توربوشارژرها یک سوپاپ بایپس یا گذرگاه فرعی دارند که باعث می شود در توربوشارژهای کوچک ، میزان چرخش آن ها از حد مجازی تجاوز نکند.

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در ادامه مطالب نم نمک با طبقه بندی موتور های دیزل با شما همراه خواهیم بود. شرکت هامرصنعت آماده ارائه خدمات، محصولات و راهکار های اتوماسیون صنعتی می باشد.. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد. آمریکایی‌ها اصولا از دیزل‌های سواری چندان خوششان نمی‌آید تا جایی که هنوز هم بخش خودرو‌های سواری دیزل در این کشور بازاری ندارند و این در حالی است که در اروپا نیمی از خودرو‌های فروخته شده را انواع دیزل تشکیل می‌دهند.

فروش قطعات انواع موتورهای دیزل

به این دلیل که بسیاری از تامین کنندگان، راهنمایی های کافی ارائه نمی دهند. ۱۰٫سوخت دیزل دارای خواص روان کنندگی بیشتری نسبت به بنزین است . این امر کمک میکند تا مقاومت سیلندر و حلق های پیستونی نسبت به حرارت بالا رود . ۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است . از سال ۱۹۱۰ استفاده آنها در زیر دریایی ها و کشتی ها شروع شده است و استفاده در لوکوموتیو ها ، کامیون ها ، تجهیزات سنگین ، نیروگاه های تولید برق و دیزل ژنراتور ها کمی دیرتر آغاز شد.

http://boostercctv.ir