موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود.

  • موتورهای دیزلی و بنزینی موتورهای قابل احتراق هستند به این معنی که آنها با انفجارهای کوچک سوخت را به انرژی تبدیل می کنند.
  • به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند.
  • این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند .
  • در طراحی‌های جدید موتورهای دیزلی امکان استفاده از سوخت بیودیزل نیز وجود دارد که از منابع غیرنفتی مانند روغن سرخ‌کردنی یا نباتی ساخته می‌شود.
  • شرکت تراکس کار همواره در نظر داشته است تا بهترین خدمات را به کاربران خود جهت خرید انواع خودرو های سبک و سنگین با شرایط مناسب ارائه دهد.
  • طیف وسیعی از خودروها و ماشین آلات، قدرت خود را از موتور دیزلی دریافت می‌کنند.

به مقرون به صرفه بودن این سوخت نیز، فکر کنید؛ به غیر از کارآمدی بالا، هم صنعت ساخت و هم کشاورزی بی اندازه از سرمایه گذاری در سوخت با قدرت و کارایی کم رنج می‌برند. 94 درصد حمل و نقل که با کامیون، قطار یا قایق ارسال می‌شوند، به گازوئیل متکی هستند. ایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند.

خرابی پمپ فشار :

در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است. موتور خودروهای دیزلی با موتور ماشین‌هایی که با بنزین کار می‌کنند، به هم دیگر شبیه هستند و تنها در برخی از موارد با هم متفاوتند. پیشرانه‌های دیزلی مصرف انرژی کمتری دارند و در عوض، نیروی بیشتری هم تولید می‌کنند. اگر تا به حال بنزین و گازوئیل را با یکدیگر مقایسه کرده باشید، مسلما می‌دانید که این دو وجه تمایزاتی با یکدیگر دارند. سوخت گازوئیل سنگین تر و روغنی تر است؛ بسیار کندتر از بنزین بخار می‌شود و نقطه جوش آن نیز، بالاتر از دمای جوش آب است.

بهترین قطعات اصلی گیربکس و دیفرانسیل کامیون در دنیا

بیشتر مجله خبری دیزل کمیته سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و … موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد. موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است. ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند.

تاریخچه موتورهای دیزل

همچنین در موتورهای دیزلی، نسبت تراکم حجم محفظه احتراق بسیار بیشتر از موتورهای بنزینی است. این عدد در پیشرانه‌های دیزلی 20 به 1 است و این در حالیست که در پیشرانه‌های بنزینی، همین نسبت 9 به 1 است. این اعداد نشان می‌دهند که در ماشین‌هایی که دیزلی هستند، هوا در حد زیادی متراکم می‌شود و در نتیجه، فشار زیاد شده و دمای هوا به قدری بالا می‌رود که گازوئیل مشتعل می‌شود. انژکتور در موتورهای دیزلی، اجزای نسبتا پیچیده ای داشته و به بررسی بیشتری نیاز دارد چرا که در موتورهای گوناگون، ممکن است در محل های مختلفی تعبیه شود. انژکتور باید توانایی تحمل گرما و فشار درون سیلندر را داشته باشد و نیز، عمل پاشش سوخت را به درستی انجام دهد.

http://boostercctv.ir