بهمن دیزل | dieselcommittee

هر چه سیلندرهای موتور بیشتر باشند، احتراق سوخت در زمان‌های نزدیک‌تر به هم اتفاق می‌افتد و عملکرد موتور نرم‌تر می‌شود و قدرت موتور بالاتر می‌رود و البته ساختار موتور پیچیده‌تر می‌شود. نحوه چینش و پیکربندی سیلندرها نیز در عملکرد موتور و میزان صدا و لرزش آن موثر هستند و تمامی موارد بالا شامل هر دو موتور دیزل و بنزینی می‌شود. فشرده سازی موتور دیزلی تقریبا بین 275 psi تا 400 psi است، بسته به طراحی و نسبت فشرده سازی. امروزه موتورهای دیزلی بسیار پیچیده تر هستند و تشخیص عیب آنها دشوار تر است. ما در اینجا سعی میکنیم تمام دانشی که از تجربیات دیگر افراد و سالهای کار در تجارت دیزل را بدست آورده ایم در اختیار شما بگزاریم.

  • در موتور بنزینی جرقه شمع است که باعث احتراق مخلوط سوخت و هوا می‌شود و این جرقه توسط یک سیستم الکتریکی در درون موتور بنزینی ایجاد می‌شود و در زمان مناسب این جرقه زده می‌شود.
  • او بالاخره پس از 14 سال موفق شد تا پیشرانه‌ای اختراع کند که در زمان احتراق به جای استفاده از بنزین، از گازوئیل استفاده کند.
  • و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد.
  • آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از تریلرهای تراکتور بزرگراه های ما را با سوخت دیزل عبور می کنند؟ موتورهای دیزلی قادر به تولید مقدار زیادی گشتاور کم مصرف هستند.
  • براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت.

پس مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند. معمولا مسافت طی شده توسط خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزینی است به این دلیل که خودروهای دیزلی نیازی به شمع ندارد بنابراین فشرده سازی سوخت بیشتر انجام می‌شود. همین باعث می‌شود تا موتور دیزلی سوخت بیشتری نسبت به موتور بنزینی مصرف کند.

پایان تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی هوندا تا سال ۲۰۴۰

دیگر فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتورهای دیزلی دور بالایی ندارند و به نسبت موتورهای بنزینی، قدرت کمتری در واحد اسب بخار تولید می‌کنند، بنابراین ماشین‌های اسپرت کمی وجود دارند که از موتور دیزلی استفاده کنند. به صورت کلی، هر دو موتور آلایندگی مختص خود را دارند و هر دو نوع سوخت، اثرات مخرب بر لایه ازون و محیط زیست به همراه دارند. اما به عنوان یک تفاوت، موتور دیزلی به خاطر نوع سوخت خود ، که گازوئیل است، آلایندگی بیشتری دارد؛ چرا که دوده های نسوخته و بوی بسیار بدی تولید می کند که برای سلامتی ضرر زیادی دارد. همچنین به خاطر پروسه انفجار و تراکم بسیار بالا در داخل سیلندر، این موتورهای آلودگی صوتی زیادی نسبت به موتور بنزینی، ایجاد می کنند.

مقایسه خودروهای دیزلی و بنزینی

در موتورهای بنزینی، احتراق به کمک شمع صورت می گیرد، اما در موتورهای دیزلی این پروسه متفاوت است، آنها قطعه ای به نام شمع ندارند و بر اساس پروسه ی فشرده سازی کار می کنند. اگر سوخت دیزلی در معرض شعله یا جرقه ی شمع قرار گیرد نمی سوزد ولی در هنگام فشرده سازی می تواند به راحتی بسوزد و قدرت بسیار زیادی آزاد کند. هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل دارای بدنه‌ای سنگین‌تر و قدرتمندتر است و برای احتراق سوخت، نیازی به جرقه ندارد و با ایجاد فشار بالا، این کار را انجام می‌دهد.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه این شرکت در آذرماه امسال خبر داد. هوندا برای افزایش کارایی خودروهای خود، در حال تحقیق و پژوهش روی باتری‌های حالت جامد است که ظرفیت بیشتری از باتری‌های لیتیوم یونی دارند و از نیمه دوم دهه ۲۰۲۰ روی محصولات این شرکت نصب می‌شوند. یک مهندس و مخترع آلمانی به نام رودولف دیزل، در سال 1878 درست قبل از این که دست به اختراع یکی از مهم‌ترین اختراعات دنیا بزند، به مدرسه پلی تکنیک آلمان رفت و در آنجا با مباحثی همچون پیشرانه‌های بنزینی و موتورهای بخار آشنا شد. خودروهای دارای موتور کوچک تر و آنهایی که از چنین سیستم کامپیوتری بی بهره هستند، از شمع گرمکن برای حل مشکل استارت سرد استفاده می‌کنند.

http://boostercctv.ir