فرق ماشین دیزلی با بنزینی در چیست؟ | dieselcommittee

بیودیزل می‌تواند با دیزل معمولی ترکیب شود و بدین صورت در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی می‌کند. او بالاخره پس از 14 سال موفق شد تا پیشرانه‌ای اختراع کند که در زمان احتراق به جای استفاده از بنزین، از گازوئیل استفاده کند. البته سیستمی که او طراحی کرده بود، اشکالاتی همچون سر و صدای زیاد و آلودگی هوای زیاد را نیز داشت. به همین خاطر هم در ابتدا از پیشرانه‌های دیزلی تنها در کشتی‌ها، اتوبوس‌ها و در نهایت خودروهای بسیار بزرگ و سنگین استفاده شد. در این مقاله قصد داریم که در ابتدا به چگونگی عملکرد موتورها برای ایجاد حس بهتر نسبت به احتراق درونی بپردازیم و سپس پرده از رموز موتورهای دیزلی برداریم.

  • کارخانه ایران خودرو دیزل دارای خط تولید کامیون و کشنده و کمپرسی های بنز می باشد.
  • به مقرون به صرفه بودن این سوخت نیز، فکر کنید؛ به غیر از کارآمدی بالا، هم صنعت ساخت و هم کشاورزی بی اندازه از سرمایه گذاری در سوخت با قدرت و کارایی کم رنج می‌برند.
  • برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است.
  • اگر فیلتر سوخت دیزل قبل از زمان معمول مسدود شود، این نشان می دهد که میزان آلاینده ها در سوخت بسیار بالاتر از حد طبیعی است.
  • از بهترين خودروهاي سواري، پيکاپ و شاسي‌بلند با موتور ديزلي در بازار امريکا در سال 2020 مي‌توان Chevrolet’s Colorado، Jeep Wrangler، Range Rover Td6 و Mazda CX-5 را نام برد.

گروه دایون یک شرکت خصوصی است که تحقیق و توسعه ، تولید ، فروش و خدمات وسیله نقلیه تجاری و مجوز ساخت کلیه وسایل نقلیه تجاری را دارا میباشد. گروه دایون توسط شرکتهای تابعه خود کامیون های سنگین ، کامیون های سبک ، موتور سیکلت و موتور را در سه پایگاه یونچنگ ، ​​چنگدو و شیان تولید می کند . در سال‌هاي اخير شرکت‌هاي فولکس واگن، آئودي و سوبارو در امريکاي شمالي تعداد بيشتري خودروي سواري ديزلي روانه بازار کرده‌اند.

همه چیز درباره خودروهای دیزلی

در موتورهای احتراق داخلی، چهار فاز به صورت چرخه ای وجود دارند که عبارتند از مکش، تراکم، احتراق و تخلیه. بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه به دلیل افزایش بازده سوخت ، وسایل نقلیه با سوخت دیزل را به جای مدل های بنزینی انتخاب می کنند. بعضی از خودروهای سواری مدل دیزلی می توانند 30 درصد مایل بیشتر از نمونه های بنزینی خود داشته باشند. اگرچه وسایل نقلیه دیزلی کارایی بیشتری دارند ، اما وقتی صحبت از قیمت گازوئیل می شود ، سوخت دیزل هزینه بالاتری نسبت به بنزین دارد. وسایل نقلیه دیزلی برخلاف رانندگی در شهر در بزرگراه بسیار خوب عمل می کنند.

تفاوت نوع سوخت مصرفی بین موتور بنزینی و دیزلی و مثال برای آن

به خاطر داشته باشید که مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی به دلیل نداشتن شمع، هوا را وارد و سپس فشرده می‌کنند و همین موضوع موجب تزریق مستقیم سوخت درون محفظه احتراق می‌شود. گرمای ایجاد شده از فشردگی هوا، موجب احتراق سوخت در موتورهای دیزلی می‌شود. در خودروهای دیزلی به دلیل فشار زیاد درون موتور، واشر سرسیلندر موتور بیشتر مستعد خراب شدن است، به همین دلیل رسیدگی و سرویس منظم موتورهای دیزلی می تواند تا حدی جلوی این مشکلات را بگیرد. موتورهای دیزلی جدید دارای سیستم های تزریق سوخت CRD و فیلترهای ذرات دیزل هستند که باعث بی سروصدا کار کردن و پاکیزه تر شدن این موتورها شده است. بوی بسیار بد و صداهای زیادی که در هنگام کار موتورهای دیزلی قدیمی تولید می شد، در موتورهای دیزلی جدید وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

با توجه به این موضوع، بحث تعمیرات و خدمات پس از فروش برای پیشرانه‌هایی که با بنزین کار می‌کنند با اختلاف زیاد از دیگر مدل‌های پیشرانه در ایران قوی‌تر است. تعداد تعمیرکارها و مکانیک‌هایی که می‌توانند موتور بنزینی را تعمیر کنند بسیار بیشتر از تعمیرکارانی است که به طور تخصصی با پیشرانه‌های دیزلی سروکار داشته و توان تعمیر آن را دارند. این موضوع یک چالش اصلی بر سر راه توسعه محصولات دیزلی در کلاس سواری‌هاست که البته با مرور زمان و با افزایش تولید حل می‌شود اما تا آن زمان احتمالاً خیلی‌ها باید به دلیل نبود تعمیرکار حرفه‌ای و یا مراکز تعمیراتی متخصص در مسیر بمانند. در بازار ایران شمار بسیار محدودی خودرو سواری و یا پیکاپ و ون با سیستم دیزل وجود دارد. پیکاپ فوتون تانلند و ون مکسوس ازجمله مشهورترین موتورهای دیزلی در بازار هستند که اگرچه هیچ‌ وقت جایگاه مناسبی در بازار پیدا نکردند اما در آزمایش‌های شهری و جاده‌ای نتیجه خوبی از خود به‌جای گذاشتند.

http://boostercctv.ir