درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | dieselcommittee

در این گونه مجله خبری دیزل کمیتهها برای احتراق سوخت، از حرارت های بالا استفاده می کنند. به این شکل که در ابتدا دمای اتاقک احتراق را بالا می برند و پس از اینکه دمای آن به دمای مورد نظر رسید، سوخت را با هوای متراکم مخلوط می کنند تا عمل احتراق انجام شود. فروش انواع باتری در سایت الو باتری، فروش آنلاین باتری سمند و باتری رانا در صفحه محصولات الو باتری.

  • یک موتور ۱۲۰ اسب بخاری که توان تولید بیش از ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشت.
  • همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند .
  • با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد.

موتورهای دیزلی گونه ای از موتورهای درون سوز هستند که در آن ها به جای عمل انفجار سوخت، احتراق در اثر تراکم صورت می گیرد. به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود. موتورهای دیزلی اولین بار توسط دانشمند آلمانی به نام رودلف دیزل در سال 1892 اختراع شده است.

تامین سوخت ناکافی در یک موتور دیزل :

موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.

بهبود دیزل و بیودیزل (Biodiesel)

میلنگ موتور باید 3-4 ثانیه چرخانده شود، میزان فشرده سازی را پس از نگهداری 200 تا 300 دور در دقیقه بنویسید. زندگی یک فیلتر دیزل بستگی به کیفیت سوختی که از طریق آن عبور می کند دارد. اگر فیلتر سوخت دیزل قبل از زمان معمول مسدود شود، این نشان می دهد که میزان آلاینده ها در سوخت بسیار بالاتر از حد طبیعی است.

در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند . البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود .

http://boostercctv.ir