سوخت گازوئیل یا دیزل چیست؟ تفاوت با بنزین + مزایا و معایب | dieselcommittee

همچنین میزان آلایندگی گازوئیل و ایجاد گازهای آلوده کننده همچون مونواکسید کربن ­­بسیار کمتر از بنزین است. نوع سوخت و ساختار درونی موتوربرق­ های دیزلی، آنها را از سایر موتورها متمایز می­کند. موتور برق ­های دیزلی به خاطر نوع سوخت و روش اشتعال آن سر و صدای بیشتری به نسبت موتور برق­ های بنزینی دارند؛ لذا مهندسان برای کاهش این اصوات، راهکارهایی ارائه کردند. در یکی از روش­ ها آنها برای این نوع موتور عایق صدایی از جنس فلز طراحی کردند. این محفظه فلزی کانوپی نام داشته و باعث سنگین تر شدن موتور می­ شود اما باعث می شود صدای موتور به طور قابل توجه ی کاهش پیدا کند. یا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند.

تفاوت موتور دیزلی با موتور بنزینی

این آلودگی‌ها می‌توانند باعث بیماری قلبی و ریوی و طیف وسیعی از اثرات مضر برای سلامتی شوند. همچنین می‌توانند به گیاهان، حیوانات، محصولات کشاورزی و منابع آبی آسیب برسانند. بازه جوش بنزین حدود 20 تا 150 درجه سانتیگراد و بازه جوش گازوئیل حدود 37 الی 450 درجه سانتیگراد می‌باشد. ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است.

http://boostercctv.ir

مشکلات سوخت را ابتدا با بررسی لوله های انژکتور سوخت بررسی کرده و پیچ های هواگیری لوله انژکتور را در سر سیلندر شل کنید. داغ شدن بیش از حد باعث خاموش شدن اکثر موتورها می شود که در این صورت لازم است مایع خنک کننده در رادیاتور بررسی شود. هنگامی که سیستم استفاده کننده از روش سوخت رسانی مکشی نوسان کرده و نیاز به سوخت رسانی دارد. به عنوان مثال، من 2 فنجان در دقیقه جریان از میان پمپ انژکتور دارم. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند.

  • انژکتور سوخت سوپاپی است که در حالت عادی در برابر عبور سیال بسته است.
  • ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است.
  • میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند.
  • که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند.
  • این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند.
  • اگر هنگام چرخش موتور، سوخت بدون حباب از پیچ های هواگیری لوله انژکتور خارج نشود، در اینصورت یک گم به عقب برگشته و لوله ورودی پمپ انژکتور را شل کنید.

البته این موضوع وابسته به پیاده سازی این موتورها بر روی سیستم مناسب و نگهداری درست از آن‌ها است. سوخت مصرفی موتورهای دیزلی گازوئیل است که در مقایسه با بنزین سوخت ارزان‌تر و کم هزینه‌تری به شمار می‌رود. راندمان حرارتی موتورهای دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالای آن‌ها بیشتر از سایر موتورهاست.

تماس با ما

به این ترتیب، مجله خبری دیزل کمیته خارجی پمپ انژکتور عهده دار سوخت رسانی بخش های درونی پمپ است. اگر موتوری که با آن کار می کنید 4 سیلندر داشته باشد، 4 لوله فولادی روی پمپ انژکتور وجود خواهد داشت. در جدیدترین تجهیزات، پمپ انژکتور دارای یک سوپاپ قطع برقی با یک سیم است. شرکـت دانـا تجـارت توانا با نمـاد اختصاری “DTT”، تشـکیل شده از دو شـرکت ثبتی می باشد که به صورت کاملا خصوصی فعالیت حرفه ایی را در زمینه تولید- واردات- صادرات قطعات یدکی خودروهای سنگین صورت می دهد. موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند.

توان و بازده در موتور دیزل