تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟ مجتمع آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون | dieselcommittee

قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند . بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان می‌شود.

  • در این مرحله امکان تشخیص آب در گازوئیل به صورت چشمی ممکن نیست.
  • تا زمانی که گازوئیل به نقطه اشباع نرسیده باشد، آب قادر به محلول شدن در آن خواهد بود.
  • بهترین راهکار برای جداسازی آب از گازوئیل، استفاده از دستگاه تصفیه گازوئیل می‌باشد.
  • جهت اطمینان از تأمین برق مورد نیاز در مواقع لزوم، دیزل ژنراتورها نیاز به سرویس و نگهداری در فواصل منظم دارند.

شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. ۱۵٫بیو دیزل که سوختهای غیر نفتی بوجود آمده از طبیعت مانند روغن دانه ذرت است بسیار شبیه به سوخت دیزل است به راحتی میتوان آن ها را ترکیب یا سنتز کرد. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد.

http://boostercctv.ir

همچنین ممکن است در برخی مجله خبری دیزل کمیتهها یک فیلتر خنک کننده وجود داشته باشد و یک “پمپ آب” که در واقع یک پمپ خنک کننده است. پمپ خنک کننده برای فشار دادن مایع خنک کننده به دور موتور و هر کدام از دستگاه‌ها برای خنک‌سازی مایع – معمولا رادیاتور، اما گاهی اوقات مبدل حرارتی – استفاده می‌شود. پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید. مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند. سپس مقداری روغن به دیواره سیلندر پاشیده شده و روغن باقی مانده از سوراخی به میل لنگ می رود.

سوخت دیزل (گازوئیل) چیست؟

در صورت بوجود آمدن هر گونه مشکل یا سوالی می‌توانید به راحتی با کارشناسی امداد خودرو همدان در ارتباط باشید. سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند. موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند.

تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی

در مورد نسبت تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد. موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود. موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

در موتورهای دیزلی هم شمع به کار می‌رود؟