دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | dieselcommittee

مجله خبری دیزل کمیتههای دیزل هواخنک نیز بعضاً در برخی کاربردها که امکان استفاده از سیال مایع برای خنک کاری وجود ندارد به کار می‌رود. به همین منظور تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل با این تنوع در سازنده، تامین کننده، مدل، طراحی و تکنولوژی، امری شایسته توجه ویژه است. در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود. برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند. زمانی که پیستون به یک‌سوم بالایی سیلندر می‌رسد، جلوی منفذ یا سوپاپ هوا را می‌بندد به‌این‌ترتیب هوای داخل سیلندر متراکم می‌شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، به طور کلی موتورهای دیزلی با چهار عمل اصلی مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، کار یا انفجار و تخلیه دود، انرژی تولید می‌کنند.

http://boostercctv.irدر این سیستم ها بر خلاف سیستم های ردیفی ساده که بالاترین فشار پاشش در آن حدود 240 بار می باشد کمترین فشار 400 بار بوده که هنگام تحت بار قرار گرفتن دستگاه تا 1200 بار یا بیشتر بالا خولاهد رفت. برآمدگیهای بادامکی شکل ، صفحه را به طرف جلو و عقب میبرد و عفوه بر حرکت رفت و برگشتی باعث چرخش پیستون نیز میگردد. برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده ای ، استفاده از سیستم خنک کننده الزامی است.

هزینه تولید برق با ژنراتور گازی چقدر است؟ | گران است یا ارزان؟

توجه داشته باشید که در زمان پر کردن مجدد باک سوخت، برای جلوگیری از ایجاد جرقه، اطمینان از تماس بین نازل پرکننده و مخزن سوخت داشته باشید. یک دیزل ژنراتور از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها به نوبه خود نقش بسیار مهمی در عملکرد سیستم دارند. از برندهای خارجی موتور دیزل می‌توان به بنز، بی ام دبیلیو، آئودی و فورد و از برندهای مطرح تولید داخلی ایران می‌توان به پرکینز، موتور سازان تبریز و بنز ایدم اشاره کرد.

اجزای موتورهای دیزلی

استارت دیزل ژنراتور با استفاده از باتری کار می‌کند که شارژر باتری وظیفه تأمین ولتاژ (شناور) دقیق شارژ آن را دارد. در صورت کم بودن ولتاژ شناور، شارژ باتری در مدت زمان کمی باقی می‌ماند و برعکس آن یعنی بالا بودن این ولتاژ، سبب کاهش عمر باتری خواهد شد. به طور کلی یک ژنراتور درون خود قطعات متحرکی دارد که برای اینکه عملکرد روان طولانی مدتی داشته باشند، لازم است تا از یک سیستم روانکاری استفاده شود. رگولاتور ولتاژ برای کنترل نوسانات برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند از وارد شدن آسیب به المان‌های مدار جلوگیری کند. شرکـت دانـا تجـارت توانا با نمـاد اختصاری “DTT”، تشـکیل شده از دو شـرکت ثبتی می باشد که به صورت کاملا خصوصی فعالیت حرفه ایی را در زمینه تولید- واردات- صادرات قطعات یدکی خودروهای سنگین صورت می دهد.

ساختار موتور دیزل :

عده‌ای معتقدند او در اثر یک سانحه از عرشه کشتی به آب افتاده است اما عده ای معتقدند او با نیت قبلی خود‌کشی کرده و عده‌ای هم حتی فرضیه قتل او را مطرح می‌کنند. هر چه بود، مهندس دیزل آنقدر عمر نکرد تا موفقیت‌های چشمگیر موتور اختراعی خود را ببیند. این خودرو به طور رسمی 260D نامیده می‌شد و از موتور چهار سیلندر دیزل 2.6 لیتری بهره می‌برد و در سال 1936 به بازار عرضه شد. در ادامه این بخش قصد داریم تا مزایا و معایب موتور دیزل را با یکدیگر مرور کنیم. این بخش از جی آی اس پی به شناخت و آشنایی با موتور دیزل پرداخته شده است.

  • پیستون از نقطه مرگ پایین به طر بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می کند.
  • شایعات و نکات شگفت انگیز و جالبی در پیرامون آن وجود دارد که احتمالا شما هم شنیده اید.
  • ازاین رو ، در هر بار انفجار ، انرژی بیش تری توسط موتور تولید می شود.
  • موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند.
  • در این سیستم هوا به درون سیلندر وارد شده و در حدود ۱۴ تا ۲۵ برابر فشرده می‌گردد.