درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | dieselcommittee

سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد .

  • سوخت خودروهای دیزلی، گازوئیل است و نسبت به دیگر سوخت‌ها، روغنی و سنگین‌تر است.
  • در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است.
  • بجای دیزلی باید بنزینی باشد چون طبق مطلب خودتان موتورهای بنزینی قبل از موتورهای دیزل اختراع شده بود .
  • این مورد به این دلیل است که زنجیره‌ های هیدروژن و کربنی که این سوخت‌ها را تشکیل می‌دهند، در گازوئیل طولانی ‌تر و سنگین ‌تر هستند که ۱۷ درصد از این اتم‌ ها بیشتر از بنزین است.

اگر زمان زیادی را برای مسافرت در بزرگراه ها می گذرانید ، وسیله نقلیه دیزلی گزینه ایده آل شماست. چگونگی عملکرد موتور خودرو و توصیف عملکرد اصلی آن در خصوص احتراق داخلی، چرخه چهار زمانه و در مجموع کلیه اجزا و قطعات لازم برای افزایش کارایی و عملکرد بهتر پیشرانه خودرو یکی از محبوب ترین موضوعاتی است که توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. پیشرانه‌های دیزلی که سال‌هاست از طرف کشورهای توسعه‌یافته‌ای مثل آلمان و روسیه مورداستفاده قرار می‌گیرند به‌واسطه کارشان می‌توانند همواره گشتاور بیشتر و در دور پایین‌تری را نسبت به نمونه هم‌ حجم بنزینی یا گازی خود تولید کنند.

پایان تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی هوندا تا سال ۲۰۴۰

البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشکلات یاد شده برطرف و پیشرانه‌های دیزلی بهبود پیدا کردند و به این صورت بود که بعدها از آن‌ها در سیستم اتومبیل‌های تولید شده که توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز ساخته می‌شدند، استفاده شد‌. علاوه بر این، سنسور جریان هوای خراب سبب ایجاد سیگنال بیش از حدباعث ایجاد دود سیاه و عدم قدرت می شود. اگر در سیستم سوخت خود آلودگی داشته باشید و یا دیزل انژکتور یا پمپ دیزل خود را تعمیر کرده اید باید مطمئن شوید که سیستم سوخت دیزل خود را کامل تمیز کرده و فیلتر سوخت خود را بصورت مرتب و با کیفیت بالا تهیه کنید.

قیمت فولکس قورباغه‌ای نجومی شد

سپس عامل سوم یعنی ماده مجله خبری دیزل کمیتهنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . خودروهای سواری دیزلی در بسیاری از کشورهای جهان چندان پراستفاده نیستند ولی با بهتر شدن طراحی خودروهای سواری دیزلی در سال‌های اخیر، با اقبال بیشتر خریداران مواجه شده‌اند. در نهایت برتری ماشین دیزلی یا بنزینی برای شما به عوامل بسیاری همچون قدرت خرید و نحوه استفاده شما از خودرو بستگی دارد.

یک اتومبیل با سوخت دیزل در مقایسه با اتومبیل با سوخت بنزین با سرعت بیشتری از ایست ایستگاه سریعتر “بلند شده و می رود”. اگر قصد یدک کشیدن قایق ، وسیله حمل و نقل اسباب بازی یا کمپینگ را دارید ، یک موتور دیزلی مسیرهای طولانی را راحت تر می کند. در حالی که بازی گشتاور یک موتور دیزلی قوی است ، امتیازات اسب بخار را از دست می دهد. اتومبیل های سوختی دیزلی قدرتمند ، دارای موتور طولانی مدت و قابل اطمینان هستند – اما اسپرت نیستند.

http://boostercctv.ir