درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | dieselcommittee

کلمه مجله خبری دیزل کمیته نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند . همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند .

  • مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد.
  • فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که خودروهای دارای موتور دیزلی معمولی، پرسروصدا و آلوده‌کننده محیط‌زیست هستند و استفاده از آنها در خودروهای بزرگ باری همچون کامیون‌ها که نیاز به گشتاور و شتاب بالا در مسافت‌های طولانی جاده‌ای دارند، مناسب‌تر است.
  • در ابتدا دانه های روغنی گیاهی را به عنوان سوخت برای اختراعش در نظر گرفته بود.
  • این موضوع شاید پرهزینه‌ترین دست‌انداز مسیر توسعه پیشرانه‌های دیزلی برای خودروهای سواری در ایران است.

البته، تنها تفاوت میان موتورهای دیزلی و بنزینی فقط از جنبه مکانیکی نمی‌باشد؛ چرا که بحث اصلی به نوع سوخت برمی‌گردد. در فروشگاه موسی ما سالها وقت و سرمایه زیادی را برای تشخیص و عیب یابی موتورهای دیزل و بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات سرمایه گذاری کرده ایم. ما همچنین دارای تکنسین های دیزلی بسیار ماهر هستیم، بنابراین اگر عیب یابی و تشخیصی هم وجود داشته باشد، ما نیز یک ایده نسبتا خوب از این که خطا در موتور دیزل شما چطور ایجاد می شود، داریم.

پایان تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی هوندا تا سال ۲۰۴۰

خودروهای دیزلی از نوع موتورهای احتراقی درون سوز هستند و این به آن معناست که ابتدا سوخت وارد سیلندرها و یا به عبارتی دیگر بخش اصلی موتور شده و پس از فعل و انفعالات شیمیایی، شروع به سوختن و تولید انرژی مکانیکی می کند. سپس این انرژی به انتهای پیستون‌ها که به میل لنگ متصل است، می‌رود و بعد باعث به وجود آمدن حرکتی به صورت رفت و برگشتی می‌شود که در نهایت باعث به وجود آمدن حرکات دورانی و چرخشی در میل لنگ می‌گردد. همین حرکات میل لنگ هم به واسطه وجود دیگر مکانیزم‌ها، به چرخ‌ها منتقل شده و در نهایت، ماشین شروع به حرکت می‌کند. موتورهای دیزلی، گستره ای از موتورها را شامل می شوند که بدون نیاز به ایجاد جرقه ی الکتریکی، ماده ی سوختی را که همان گازوئیل است را شعله ور می کنند.

مزایا و معایب موتورهای دیزلی

از بهترين خودروهاي سواري، پيکاپ و شاسي‌بلند با موتور ديزلي در بازار امريکا در سال 2020 مي‌توان Chevrolet’s Colorado، Jeep Wrangler، Range Rover Td6 و Mazda CX-5 را نام برد. تحقيقات نشان داده است که قيمت بالاتر خودروهاي ديزلي به طور ميانگين در شش تا يازده سال استفاده، به دليل مصرف سوخت کمتر جبران مي‌شود. بنابراين اگر از خودرويتان در مسافت‌هاي طولاني استفاده مي‌کنيد اصلا نبايد نگران قيمت بالاتر خودروي ديزلي به نسبت بنزيني باشيد. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می‌شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می‌گردد.

تفاوت احتراق در موتورهای دیزلی و بنزینی

تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد. وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد . در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) . نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.

http://boostercctv.ir