اولین AMG الکتریکی اختصاصی دارای این چراغ‌های عقب تقلبی با ظاهر ساده است

اولین AMG الکتریکی اختصاصی دارای این چراغ‌های عقب تقلبی با ظاهر ساده است

اولین مرسدس بنز روی پلت فرم AMG.EA در زیر استتار چرخشی و پشت آن چراغ های ساده پنهان شده است. این یک سدان اسپرت است که از روز اول کاملاً به عنوان یک مدل الکتریکی طراحی شده است تا جایگزینی برای کوپه 4 در AMG فعلی باشد. دومی قبلاً درمان هیبریدی را دریافت کرده است، اما جانشین آن موتور احتراقی را به طور کلی کنار می‌گذارد تا از یک راه‌اندازی EV خالص استفاده کند.

با قضاوت بر اساس شکل خمیده عقب نمونه اولیه، این یک لیفت بک کاربردی تر به جای یک سدان سنتی خواهد بود. این تعجب آور نیست زیرا مدل فعلی نیز یک هاچ بک پنج در است، با وجود نام گیج کننده “کوپه” آن. نگاهی دقیق تر به این تصاویر رسمی، اسپویلر فعال عقب و کاناردهای جلو را نشان می دهد. نسخه تولیدی باید بیش از چند ویژگی مشترک با کانسپت ویژن AMG 2022 داشته باشد.

مدل جاده‌ای با ارائه سواری پویاتر از نسخه‌های AMG EQE به دنبال خودروهایی مانند پورشه تایکان خواهد بود. از موتورهای الکتریکی شار محوری دیسکی شکل با “ترکیب بی نظیر از چگالی توان، اندازه و وزن” در مقایسه با موتورهای شار شعاعی استوانه ای سنتی استفاده می کند. بررسی‌های Affalterbach قبلاً نشان داده‌اند که یک موتور می‌تواند 480 اسب بخار قدرت و 590 پوند فوت (800 نیوتن متر) گشتاور تولید کند در حالی که وزن آن تنها 24 کیلوگرم (53 پوند) است.

به غیر از داشتن موتورهای جدید، انتظار می‌رود مدل مبتنی بر AMG.EA از بسته باتری باریک‌تری با 40 درصد افزایش چگالی انرژی استفاده کند. معماری اختصاصی همچنین باید کابین جادارتر را با عدم نیاز به مصالحه در ارتباط با خودروهای ICE که برای وظیفه EV سازگار شده اند، فراهم کند. این امر با کشش فاصله بین دو محور و کوتاه کردن اورهنگ های جلو و عقب امکان پذیر خواهد بود. SLS AMG Electric Drive محصول سال 2012 یک ابرخودروی ICE-to-EV بود.

این خودروی برقی اسپورت که در حال حاضر روی دریاچه یخ زده سوئد در دمای 13- درجه فارنهایت (–25 درجه سانتیگراد) آزمایش می شود، برای ارزیابی های بیشتر به مناطق دیگر جهان می رود. ما انتظار نداریم که مدل الکتریکی با عملکرد بالا در سال جاری به فروش برسد، اما رونمایی رسمی ممکن است اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 انجام شود.

منبع: https://www.motor1.com/news/712744/amg-electric-sedan-prototype-teaser/