آنالیز روغن موتور دیزل (دیزل لیبهر مدل D9408)

زمان تعویض اول باید بین 150 تا 200 ساعت کار باشد. CA – روغن مناسب موتورهای دیزل با شرایط کار سبک تا ملایم که با سوختی دارای کیفیت بالا کار می کنند . در همین حال پیستون در درون سیلندر به سمت بالا حرکت می کند. FCA، شرکت مادر کرایسلر، در سال 2014 به فکر ارائه یک موتور دیزلی برای RAM 1500 و Jeep Grand Cherokee افتاد. شاید بتوان علت آن را در دید نادرست افراد به معنای لغوی آن دانست؛ وقتی به معنای لغت “موتور دیزلی” فکر میکنید، خودرویی سنگین با بار زیاد که در حال ریختن است، دود سیاه و سر و صدایی وحشتناک در ذهنتان تداعی میشود؛ مسلم است که این تصویر منفی از یک خودروی سنگین دارای این موتور، کشش و جذابیت به سوی این پیشرانه را کاهش و افراد را نسبت به آن دل چرکین میکند. زمانی که فشار روغن پایین تشخیص داده میشود، واکنش سریع این است که بدترین فکر ممکن را بکنید.

این مقاله هفت مورد از رایج ترین دلایل فشار پایین را در یک موتور کاترپیلار مدل C7 توضیح میدهد. هر نوع روغن با دو نوع توصیف مشخص می شود ، اول ویسکوزیته آن و دوم سطوح عملکردی آن روغن ، برای هر موتوری ویسکوزیته مناسب مورد استفاده بستگی به کمترین دمای راه اندازی و بالا ترین دمای محیط تجربه شده دارد و معمولا می توان آن را از طریق دفترچه راهنمای اپراتور آن محصول تعیین نمود. این محصول به طور خاص برای ماشین های مدرن تر با موتورهای با حجم بالا و مبدل های کاتالیزوری طراحی شده و برای خودروهای مجهز به دیزل توربو از طریق تزریق مستقیم به موتور به خوبی کار خواهد کرد. میزان آب باتری موجود در محفظه باتری باید 10 تا 15 میلیمتر بالاتر از صفحات سربی آن باشد، در غیر این صورت نیاز به رسیدگی دارد. برای ناپدید شدن حباب های روغن در اثر کف کردن و برگشتن پمپاژ به حالت اولیه این افزودنی به روغن اضافه می شود.

بعد از پیدا شدن و تعمیر منبع آلودگی، روغن باید کشیده شود و با روغن با درجه مورد سایت dieselcommittee تاییدی جایگزین شود. توجه داشته باشید که اغلب موارد نیاز به تعمیر دیزل ژنراتور و بروز خرابی، عدم سرویس دیزل ژنراتور و نگهداری اصولی در زمان های تعیین شده بوده است. در واقع در صورت وجود سدیم یا همان ضد یخ در روغن موتور احتمال نشتی مایع خنک کاری که در سیستم های رادیاتور و… به طور معمول، بانک های سیلندر در چند ضلعی از دو استفاده می شود، هرچند که تعداد هر سیلندر می تواند تا زمانی که بار بر روی میل لنگ متعادل باشد، برای جلوگیری از لرزش بیش از حد استفاده شود. باتری، یکی از قطعاتی است که توجه زیادی را از سوی راننده میطلبد؛ زیرا سلامت قطعات برقی خودرو در گرو این قطعه است، قطعهای که وظیفه تامین برق خودرو را بر عهده دارد، بنابراین نگهداری از آن میتواند بر عمر این قطعه بیفزاید و شما را از دردسر در راه ماندن حفظ کند.بنا به گفته کارشناسان، باتری یکی از قطعاتی است که در آن بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، انرژی الکتریکی ذخیره میشود تا در صورت نیاز قابل استفاده باشد.

برای نمونه این روغن برای موتورهای دیزل سنگین توربوشارژ دارساخته شده در سال 1987 که دارای شرایط کاری سنگین و سرعت پایین ، بار زیاد و نیز سرعت بالا هستند ، مناسب می باشد – شرح آزمون توسط انجمن تست امریکا برابر با MIL-L-2104D/E و MIL-L-45199 بوده و توسط سازنده موتورهای دیزل ماک (Mack Diesel) معادل EO-K/12 و توسط سازنده موتورهای دیزل کامینز (Cummins) معادل NTC00 میباشد . کارآیی بالای موتور دیزل در کنار سادگی طراحیاش، آن را به یک موفقیت تجاری فوری تبدیل کرد و هزینه حق اختراع آن ثروت زیادی برای مخترعش رودلف دیزل به ارمغان آورد. در ابتدا موتورهای اختراع شده آقای رادولف دیزل با سوخت پودر زغال سنگ کار می کرد و دارای مشکلات فراوانی برای کارکردن بود .بعد از سالها و در نتیجه تحقیقات سایردانشمندان در سال 1923 با اختراع پمپ انژکتور توسط رابرت بوش ، موتورهای دیزل به سرعت تکامل یافتند . موتور دیزل خطی، باریک و دراز می باشد و با نصب یک موتور دیزل باریک به صورت عرضی می توان از کاپون بسیار کوتاه مخصوصا در اتومبیل های کوچک استفاده کرد. تالیف و انتشار “کتاب موتور ملی دیزل سواری”، علاوه بر هدف ذکر شده انتشار این دانش و تجربیات در سطح مراکز علمی و پژوهشی به عنوان بخشی از ادای مسئولیت اجتماعی شرکت ایپکو می باشد.

با این حال، این موتور در ابتدا برای استفاده در RAM 1500 به Dodge ارائه شد، اگرچه Dodge در نهایت به جای آن موتور 3.0 EcoDiesel را به عنوان موتور انتخابی خود انتخاب کرد. در این مقاله ما روغن موتور دیزل، اهمیت و فاکتورهای مهم آن را مورد بررسی قرار می دهیم. مشکل رایج دیگر در مورد پمپ روغن، سایش بیش از حد چرخ دنده هاست. آنگونه که کارشناسان میگویند، دو نوع باتری برای خودروها وجود دارد، باتریهای «تر» یا باتریهای اسیدی که در دسته باتریهای قدیمی قرار میگیرند و باتریهای اتمی یا باتریهای پیلخشک که امروزه بیشتر استفاده میشوند. کارشناسان یک راه نیز برای آزمایش باتری پیشنهاد میکنند، اینکه درب خانههای باتری را باز کنید و بهوسیله سیم نسبتا ضخیم دو قطب باتری را به هم وصل کنید، اگر آب داخل هر یک از خانههای باتری جوشید و غلیان کرد آن خانه باتری خراب است و باید صفحات داخل آن خانه عوض شود و چون این کار (تعویض صفحات) بهطور اصولی انجام نمیشود، بهتر است باتری خودرو عوض شود. شاید گفت که این موضوع یکی از معایب آن است. مبدل های کاتالیزوری در سیستم های دیزلی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند با این مشکل مقابله کنند، در حالی که سیستم های بنزینی چنین نیستند.

30C) درای گرانروی معین و ثابتی بوده و با تغییرات درجه حرارت در این فاصله حرارتی ، گرانروی آن ثابت می ماند .برای اینکه روغن به این خاصیت پایداری گرانروی برسد در هنگام تولید به آن افزودنی های بهبود دهنده گرانروی اضافه میکنند که بطور کامل در مورد خواص روغن و افزودنی های آن در مقاله بعدی مطالبی بیان خواهیم کرد. این روغن می تواند برای روان سازی مواردی از جمله موتور های دیزلی، کامیون ها، دستگاه های تولید کننده برق و .. مورد استفاده قرار بگیرد. ژنراتور می تواند برق تک فاز یا سه فاز تولید کند. باتری خودرو گونهای از باتریهای قابل شارژ هستند که بیشتر از گونه اسید-سرب میباشند و جهت استارت زدن، روشنایی و تأمین برق دیگر لوازم الکتریکی خودروها از آن استفاده میشود. این محصول با استفاده از روغن پایه نیمه سینتتیک و معدنی مرغوب به همراه مواد افزودنی مناسب،تولید می شود. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می گردد. 1. داشتن ویسکوزیته ی بالا زیرا طول عمر روغن را افزایش می دهد.

ژنراتور با القای الکترومغناطیسی، جریان برق متناوب را تولید می کند. مقادیر بالاتر مواد افزودنی شوینده و پراکنده مورد نیاز است تا ذرات دوده را پراکنده کرده و آنها را در حالت تعلیق نگه دارید تا از افزایش ویسکوزیته، لاک زدن، لجن و سایش جلوگیری شود. بررسی کنید همه خطوط لوله روغن به درستی متصل شده باشند و شکستی در آن وجود نداشته باشد. توجه به این نکته که هنگام بررسی، به همه سیالات پرداخته شود، ضروریست. این نوع از روغن بر اساس ویژگی های سازنده آن دارای قابلیت های ضد خورندگی و روان کنندگی عالی موجود در آن اصحکاک را به حداقل رسانده و موجب محافظت از موتور در برابر سایش و عدم ایجاد لجن در داخل آن می گردد که سبب افزایش طول عمر موتور های دیزلی می شود . اگرچه موتور دیزل و موتورهای بنزینی قطعات مشترکی با یکدیگر داشته و می توان گفت که در عملکرد هر دو نوع، چرخه ی بالا تکرار می شود. روغن ها در درجه ی بالا به راحتی و در درجه های پایین به سختی جریان پیدا می کنند و باعث ایجاد مشکل در سیستم می شوند به همین دلیل است که سازندگان این روغن ها در هنگام تولید، مواد بهبود کننده را اضافه می کنند تا در دماهای بالا و پایین گرانروی تقریباً ثابتی داشته باشیم.

از این رو برای اینکه موتور آسیب نبینند بهتر این است که از روغن خوبی برای موتور های دیزلی دریایی استفاده کرد. با این همه موتور EF7 تنها موتور دیزلیای نخواهد بود که در ایران روی خودروهای سواری نصب میشود چرا که قرار است از موتورهاشی پژو نیز برای خودروهای سواری دیزلی استفاده شود. باید ذکر کرد که روغن بهران توربو دیزل ۲۰w-50 ، روغن موتور ديزلي مرغوب است كه در انواع نيمه سينتتيك و معدني براي روانكاري موتور هاي دیزلی چهار زمانه مدل ۱۹۹۸ که با دور و سرعت بالا کار می کند و دارای استاندارد Euro II هستند، توصیه مي شود.

با گذشت زمان و حتی تولید موتورهای احتراق خارجی، هنوز میتوان خودروهای درون سوزی را دید که به صورت انبوه در حال تولید هستند. نمایندگی های اصلی استفاده از فیلترهای روغن مناسب را توصیه میکنند ، فیلترهایی که تایید شده نیستند به ذرات بزرگتر اجازه ورود به موتور را خواهند داد که به صورت بالقوه باعث آسیب رساندن به یاتاقان، کارتر و غیره می شود. یک صافی داخلی رد لوله مکش روغن وجود دارد که می تواند رسوب بگیرد یا آسیب ببیند. سیستم روانکاری باز نیز می تواند ناشی از نازل خنک کننده پیستونی از دست رفته یا آسیب دیده باشد. نصب نادرست، محدودیت حرکت نازل یا شکست نازل های خنک کننده پیستونی می تواند سبب تشنج خود بخودی پیستون شود. روغن دارای ترکیباتی است که در اثر حرارت زیاد و مجاورت با اکسیژن موجب اکسیداسیون شده و این اکسید شدن سبب افزایش غلظت و به وجود آمدن اسید های خورنده شده و به ترکیبات آلی مثل پراکسید تبدیل می شود.

موتور دیزلی انرژی خود را با سوزاندن سوخت تزریق شده یا اسپری شده در شارژ هوای فشرده و داغ درون سیلندر به دست می آورند. در این بخش می خواهیم تا برای شما همراهان گرامی درباره موتور دیزل و تاریخچه آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم ابتدا در این قسمت برای اشنایی بیشتر و یاد اوری تعریف مختصری را از موتور دیزل برای شما عزیزان بیان می کنیم. حتی باوجود قیمت بالای این نوع موتورها نسبت به مدل های مشابه بنزینی، کشاورزان به موتورهای دیزلی گرایش بیشتری دارند. موتورهای دیزل با موتور بنزینی چه تفاوتی دارد؟ می توانند قرار بگیرند و عدد a برای ویسکوزیته در دماهای پایین و b ویسکوزیته ی روغن در دمای موتور می باشد که هر چه این اعداد بزرگ تر ویسکوزیته کم تر می باشد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور میشود. تاریخچه موجود نشان می دهد که به علت وجود نشتی در خنک کن روغن، آب و روغن موتور مخلوط شده و این امر باعث کاهش ویسکوزیته روغن و همچنین پارگی فیلم روغن روی یاتاقان های میل لنگ گردیده است که در ادامه کارکرد موتور، باعث خرابی یاتاقان های میل لنگ شده است.

ارزان ترین و پایین ترین کیفیت روغن که از نفت خام بدست می آید و می توانید در بازار پیدا کنید، روغن معدنی است. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. انوع محصولات برند کوپ ساخت کشور چین نظیر موتور،ژنراتور و پمپ های دیزلی در گروه بازرگانی i-9 با قیمتی مناسب و کیفتی عالی به بازار عرضه می گردد. این اتفاق سبب شد بسیاری از قطعات این موتور با قطعاتی تولید شود که هنوز دانش فنی آن کاملا در اختیار طرف ایرانی نبود، برای همین این موتور دچار خرابی های فراوارنی پس از تولید شد. در این مقاله سعی بر این شده است که نه تنها به این سوالات، بلکه هر آن چه نیاز به دانستن درباره ی روغن مناسب است، به طور خلاصه و مفید برای شما بیان شود. تقریبا در حدود 1500 ساعت آزمون دوام با این موتورها انجام گرفته است. نتایج نشان می­دهند درصد تغییرات عناصر فرسایشی پس از ۱۵۰ ساعت کارکرد روغن همگی کمتر از ۵۰ درصد و در حد قابل قبول بوده­ اند و درصد تغییرات عناصر فرسایشی در آخرین آزمایش یعنی پس از ۱۶۰ ساعت کارکرد موتور در مورد اکثر عناصر کمتر از ۵۰ درصد بوده است و تنها در مورد سرب این درصد بالاتر از ۵۰ درصد می­باشد.

بیشترین میزان افزودنی هایی که در این روغن وجود دارد پاک کننده ها می باشد. با اطمینان از خدمات خود را تحت تاثیر قرار بسیاری از مردم، آنها واقعا هیچ گزینه ای ندارند، اما یک گزینه قدرتمند پشتیبان گیری پشتیبان در محل برای هر دو کسب و کار خود و مشتریان آنها در خدمت. گفته شده است که آنها تنها فیلترهای روغن پس از فروشی هستند که کار خود را خوب انجام میدهند. فیلترهای پس از فروش دقیقا مطابق استانداردهای تولید کننده اصلی ساخته شده اند. همچنین مطابق قوانین محلی و قراردادی، تمام مایعات را دفع کنید. سابقه حضور شرکت دویتس در ایران به سال ۱۲۸۹ هجری شمسی باز میگردد که این سابقه حضور طولانی نشان از اهمیت ایران برای دویتس و همچنین اعتماد دیرینه صنایع ایران به دویتس به عنوان یک شریک مطمئن دارد. عرضه گندم و ذرت صادراتی از اوکراین در حال حاضر در معرض تهدید جدی تهاجم روسیه قرار گرفته است، زیرا محمولهها متوقف شده و محصول به دلیل جنگ آسیب دیده است.