موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

خودروهای دیزلی و خودروهای بنزینی که در بازار خودرو پیشتاز هستند، بسته به ویژگی‌ها، مزایا و معایبشان مشتری‌های خاص خود را دارند. پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند. در موتورهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود. در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که موتور ديزل نيازي به شمع ندارد، چون مخلوط هوا و گازوئيل تا حدي فشرده مي‌شود که گرماي کافي براي احتراق ايجاد شود. ايجاد چنين فشاري در موتور، نيازمند مقاومت بالاي موتور است و همين نکته است که ساخت موتورهاي ديزلي را سخت‌تر و پرهزينه‌تر مي‌کند و موتورهاي ديزلي به نسبت موتورهاي بنزيني معمولا سنگين‌تر و گران‌تر هستند.

  • فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند.
  • پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید.
  • اما اخیراً با مطرح‌شدن طرح تولید خودروهای دیزلی، گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشت این پیشرانه قدرتمند بر روی خط تولید ایران ‌خودرو قوت گرفته است.
  • موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند.

این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. خودروهاي سواري ديزلي در بسياري از کشورهاي جهان چندان پراستفاده نيستند ولي با بهتر شدن طراحي خودروهاي سواري ديزلي در سال‌هاي اخير، با اقبال بيشتر خريداران مواجه شده‌اند. توجه داشته باشيد که خودروهاي ديزلي داراي فيلتر ذرات DPF براي جلوگيري از آلوده کردن هوا هستند که اگر براي مدت طولاني در بزرگراه‌ها رانندگي نکنيد، ممکن است گرفته و مسدود شود. آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند .

تحویل کامیونت در تاریخ 1401/06/31

موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.

بررسی مزایا و معایب خودروهای سواری دیزلی

موتورهای دیزلی گونه ای از موتورهای درون سوز هستند که در آن ها به جای عمل انفجار سوخت، احتراق در اثر تراکم صورت می گیرد. به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود. موتورهای دیزلی اولین بار توسط دانشمند آلمانی به نام رودلف دیزل در سال 1892 اختراع شده است.

راندمان سوخت

در این گونه مجله خبری دیزل کمیتهها برای احتراق سوخت، از حرارت های بالا استفاده می کنند. به این شکل که در ابتدا دمای اتاقک احتراق را بالا می برند و پس از اینکه دمای آن به دمای مورد نظر رسید، سوخت را با هوای متراکم مخلوط می کنند تا عمل احتراق انجام شود. فروش انواع باتری در سایت الو باتری، فروش آنلاین باتری سمند و باتری رانا در صفحه محصولات الو باتری.

http://boostercctv.ir