موتور دیزل چیست ؟ ورکات صنعت | dieselcommittee

در انتهای زمان مجله خبری دیزل کمیته در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می گردند. در سال 1890 میفدی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم می گردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش رس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می شد ، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می شد. نحوه کارکرد موتور دیزل به این صورت است که میل بادامک سوپاپ های ورودی و خروجی را به فعالیت وا می دارد. انژکتور نیز سوخت رسانی به سیلندر ها را انجام می دهد که با عمل احتراق پیستون ها را به حرکت در آورده و با حرکت آن شفت که به آلترناتور موتور دیزل متصل است به چرخش در می آید. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد.

http://boostercctv.irاین بدان معنا است که بیشتر بودن توان خروجی، سایز موتور را افزایش می‌دهد. برای خرید قطعات موتور دیزل به صفحه قطعات یدکی موتور دیزل مراجعه کنید. سرسیلندر و بوش سیلندر دو قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی موتورهای دیزل هستند که سعی داریم هرکدام ازین قسمت های را مورد بررسی قرار دهیم. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. هوا و سوخت توسط پیستون به داخل محفظه احتراق مکیده شده و باعث روشن شدن موتور می شود.

در لوکوموتیو‌های دیزل، موتور دیزل چرخ‌ها را به حرکت در نمی‌آورد

همچنین تعیین می کند که بسته ماندن سوپاپ ها می بایست تاکی ادامه پیدا کند. همانگونه که ذکر شد حرکات و باز و بسته شدن سوپاپ ها می بایست کامفً هماهنگ باشد با حرکات بالا و پایین رفتن پیستون در سیلندر. برای تامین کردن این هماهنگی در ساختمان موتورها میل بادامک ها را در ارتباط ثابت و همیشگی با میل لنگ نگه می دارند. در لغت به معنی دریچه و یکی از قطعات قارچی شکل موتور که روی سیلندر موتور قرار می گیرد و ورود هوا و خروج دود را کنترل می کند. بطور کلی هر چیزی که ورود و خروج چیز دیگری را کنترل کند می تواند یک سوپاپ تلقی شود.

  • درجه حرارت آب ، ولتاژها و جریان خروجی و وضعیت باتری دیزل ژنراتور را نشان میدهد.
  • انواع موتور دیزلی که برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی و صنعتی بسته می‌شود، مجهز به هندل هستند که با کشیدن نخ هندل باعث به گردش در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه حرکت پیستون داخل سیلندر می‌شود.
  • شرکت هامرصنعت آماده ارائه خدمات، محصولات و راهکار های اتوماسیون صنعتی می باشد..
  • از انواع موتور دیزل می توان موتور دیزل خانگی و صنعتی ، موتور دیزل دو زمانه و چهار زمانه ، موتور دیزل خطی و تک سیلندر و …….
  • ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد .

در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم. مجموعه دیزل ژنراتورها سیستم های ژنراتوری کاملی هستند که برای کار با سوخت دیزل طراحی شده اند ، که برای مکان های دور از دسترس بسیار مناسب است. دیزل ژنراتورها قابل اطمینان هستند ، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و کارآمد کار می کنند اما هنگام کار، گازهای مضر آزاد می کنند.

موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند. موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. مخترع موتور دیزل رودولف دیزل است که اولین موتور دیزلی را در سال 1893 میلادی ساخته و به نام او نیز ثبت شده است. متاسفانه هرچه گرانروی بیشتر باشد، ممانعت از حرکت روغن در لوله‌ها و مجاری بیشتر می‌شود، بنابراین باید گرانروی مناسب با در نظر گرفتن این دو مورد انتخاب شود.

انواع موتورهای احتراق داخلی ازنظر تغذیه هوا :