موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند. پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند.

http://boostercctv.irسامانه روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. ۶- ایجاد افزایش روانکاری داخل بخش‌های مرتبط به سوخت رسانی دیزل و جلوگیری از ایجاد خط و خش داخل سیلندر. ۴- بیو دیزل دارای خاصیت روان کنندگی بوده که موجب کاهش فرسایش قطعات و اجزاء موتور و افزایش طول عمر آن می‌گردد. آموزش و مطالب مفید درباره تعمیرات دیزل ژنراتور ها و موتور برق به همراه اصول نگهداری و .. احتراق در موتور دیزل برخلاف موتور بنزینی بدون شمع انجام می‌شود. این دستگاه هوای احتراق را فشرده می‌کند تا موتور قدرتمندتر شود.

چگالی گازوئیل چقدر است؟

از مضرات مجله خبری دیزل کمیته این است که میزان آلاینده‌های بیشتر و دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کند. به طور کلی قیمت گازوئیل قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین با تغییر روبرو نشده است. اما با این حال در صورت کسری بودجه، دولت می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد.

انواع موتورهای دیزلی

به لطف نیروی ۳۱۱ اسبی و گشتاور ۵۳۹ پوند فوتی این موتور، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر SL۴۰۰CDI در ۸/۵ ثانیه بدست می آید که تقریباً یک ثانیه سریع تر از S۶۰۰ دوازده سیلندر و SL۵۵AMG پر مدعاست. کمی قبل از رسیدن به پیستون به نقطه مرگ پایین سوپاپ دود باز شده و دود حاصل از احتراق از سیلندر خارج می شود. در این سیکل پیستون در نقطه مرگ بالا قرار گرفته و سوپاپ هوا باز است. بر اثر پایین رفتن پیستون در سیلندر اختلاف فشار ایجاد شده و هوا به درون سیلندر مکیده می شود. به علت فشار احتراق بالا و گرمای زیاد، پیستون های این نوع موتورها از آلیاژهای خاصی که از آلومینیوم که مجهز به تقویت کننده فولادی است ساخته می شود.

سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل

و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد. شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) .

  • سیستم سوخت رسانی دیزل مکشی در اصل از نظر کارکرد با سیستم گرانشی یکسان است.
  • در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم.
  • وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .
  • در قوی ترین بالگرد دنیا که در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی حمل 8 هزار تن را دارد از موتور دایره ای دیزلی 24 سیلندر استفاده شده است.
  • مولکول‌های بنزین سبک‌تر بوده که به همین دلیل به نسبت گازوئیل دارای فراریت بیشتری می‌باشند.