موتور دیزل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | dieselcommittee

استفاده از این محصول مزیت هایی داشته که موجب شده تا صاحیبین کسب و کار به خرید آن روی آورند در ادامه ی مقاله دیزل ژنراتور چیست به مزیت های دیزل ژنراتور خواهیم پرداخت. در این مقاله از سایت آرا سنگ الوند به توضیح دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته ایم. در حالت کلی از این وسیله در دو حالت استفاده می شود و کاربرد دارد.

استوری‌های برق نیوز/اشتباهات مپنا، تغییر مدیرعامل توزیع برق البرز، شهرک‌های انرژی خورشیدی، فساد در صنعت برق، حل مشکلات صنعت برق

خرید وسیله نقلیه با موتور بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.

  • موتور برق دیزلی به علت مقاومت بالای آلیاژ چدن که در بدنه آن وجود دارد، دوام و استحکام بیشتری به نسبت موتوربرق­ های بنزینی دارد.
  • مراکز و صنایع زیادی وجود دارند که به طور دائم نیازمند جریان برق هستند و در صورت قطع برق می تواند خسارت های زیادی وارد کند.
  • با این حال، برخلاف بنزین، دو مسئله اصلی در مورد افزودنی‌ها در سوخت دیزل وجود دارد.
  • در فاز مکش، هوا از طریق دریچه ورودی به داخل سیلندر کشیده می شود.

در مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی، احتراق از طریق هوایی که فشرده شده است، صورت می‌گیرد؛ به این شکل که وقتی دمای هوا به حدی افزایش پیدا کند که متراکم و فشرده شود، منجر به ایجاد احتراق در این موتورها خواهد شد. اما در موتورهای بنزینی این اشتعال براثر احتراق سوخت و هوا در داخل شمع صورت می‌گیرد. موتورهای دیزلی نیز مانند موتورهای بنزینی، موتور احتراق داخلی هستند که به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می شود. در این موتورها، سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می شود و سپس با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل می شود. موتور دیزلی در وسایل نقلیه سنگین مدرن با وسعت زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع و اقسام کامیون‌ها، کشتی‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها، وسایل نقلیه کشاورزی، معدنکاری و… همگی دارای موتورهای دیزلی هستند.

موتورهای بنزینی به دلیل وزن پایینی که دارند برای سرعت‌های بالا مناسب‌تر می‌باشند. این در حالی است که موتورهای دیزلی برای ماشین‌هایی مانند کامیون، اتوبوس و… که در آن‌ها به جای سرعت، فاکتور قدرت از اهمیت بیشتری برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین ‌تر بوده و باعث می‌شود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند. یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد. این قطعه یا جزء در موتورهای دیزلی، از نشت مایعات به سرسیلندر جلوگیری می کند.

روش برای تامین برق اضطراری | سوالات رایج

در تولید برق همچنان موتور های دیزل ژنراتور در ردیف اول قرار دارند. در صنعت کشاورزی و آبیاری هم تراکتور ها و پمپ ها از دیزل استفاده می‌کنند. در تانک ها نیز از این موتور ها استفاده می‌شود و قدرت موتورهای دیزلی به قدری است که توانیی به حرکت درآوردن تانک های به وزن 2 هزار تن با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را دارند. در این وضعیت الکل به آرامی خواهد سوخت ولی اگر همان مقدار الکل را درون یک افشانه ریخته و به سمت یک شعله شمع بیافشانید، شاهد احتراقی بهتر، کامل تر و سریع تر خواهید بود. موتورهای دیزل اولیه دارای انژکتورهای مکانیکی بودند ولی امروز از انژکتورهای برقی یا سلنوئیدی استفاده می شود. سوزن انژکتورهای جدید دارای چندین سوزاخ بسیار ریز هستند تا عمل پاشش گازوئیل و یونیزه شدن ( بصورت ذره درآمدن سوخت ) در آنها بهتر صورت گیرد.

http://boostercctv.ir