موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | dieselcommittee

در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد. هوا که از طریق فشرده سازی گرم شده است، سوخت را مشتعل کرده و پیستون را مجبور به پایین آمدن می‌کند. دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانه‌ای کمتری آزاد می‌کند. با این حال، گازوئیل هنگام سوختن، گوگرد بیشتری تولید می‌کند که به افزایش احتمال بارش باران اسیدی کمک می‌کند. تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد .

در صورتی که در موتورهای بنزینی از کاربراتور استفاده شود، در آن هوا و سوخت قبل از ورود هوا به سیلندر مخلوط می شوند. در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود. در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود.

دیکشنری آبادیس

صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند. دیزل ژنراتور نقش منبع اصلی برق را ایفا می کند دیزل ژنراتورها بصورت پیوسته مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد، سوخت دیزل جهت تأمین برق مورد نیاز، بوسیله ژنراتورها به انرژی الکتریسیته تبدیل می شود. این به نوبه خود باعث فرسایش سریع تر اجزای داخلی و همچنین بازده کم به علت اصطکاک می شود.

موتور دیزلی چیست ⚡ چگونه کار می کند؟

مهندس آلمانی ( و. پاریس ۱۸۵۸ – ف. ۱۹۱۳ م. ) مخترع موتور دیزل . توربو شارژرها دارای دو فن می باشند که بر روی یک محور ثابت اند. رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. به دور یک هسته ی آهنی پیچیده شده و به دلیل اتصال به میل لنگ هم زمان با موتور به چرخش درمی آید. سپس ژنراتور انرژی مکانیکی تولید شده را طی فرآیند القای مغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این بدین معناست که اگر یک صفحه داغ داشته باشید و چند قطره گازوئیل روی آن قرار دهید به محض رسیدن دما به حدود 500 درجه فارنهایت، این سوخت با چکاندن آن روی این صفحه داغ بدون هیچ کبریت یا شعله ای شروع به اشتعال می کند.

http://boostercctv.ir

در واقع این مجله خبری دیزل کمیتهها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. سوخت مورد استفاده در موتورهای دیزلی گازوئیل بوده و نحوه عملکرد این نوع از موتورها متفاوت با موتورهای بنزینی و یا گازی می باشد. چون موتور دیزل جهت ایجاد گرما برای اشتعال مخلوط گازوئیل و هوا درون سیلندر، متکی بر فشار تراکم است. هر پوند تراکم کمتر باعث احتراق سوخت کمتر درون محفظه تراکم می شود. با توجه به تعداد سیلندر و توان این موتورها، از آن‌ها برای ساختارهای کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.

  • گرم کن ها یک وظیفه دارند و آن گرم کردن و هنگام وجود گازوئیل بخار شده داغ، رساندن آن به نقطه دود است.
  • باید بگوییم که موتورهای دیزل به لطف اختراع رودلف دیزل بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تر از بنزین است.
  • محور پمپ انژکتور توسط چرخ دنده با استفاده از چرخ دنده های تایمینگ موتور به گردش در می آید.
  • دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که از نفت خام تقطیر شده و نفت از اعماق زمین که در معرض گرما و فشار زیاد قرار گرفته است، ایجاد می‌گردد.
  • معمولا اتصال بدنه تمام گرم کن ها به پوسته آن وصل شده و روی سر سیلندر پیچ می شود که به پایه زمین باتری متصل است.