معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | dieselcommittee

بزرگ‌ترین تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی، روش احتراق در محفظه است. عموماً موتورهای بنزینی از شمع برای احتراق سوخت خود استفاده می‌کنند درحالی‌که موتورهای دیزلی با استفاده از فشار مکانیکی برای بالابردن دمای هوای درون محفظه، خود به‌ خود باعث اشتعال سوخت می‌شوند. پیستون از بالاترین مکان خود(نقطه مرگ بالا) به طر پایین ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می گردد.

http://boostercctv.irبرای لوکوموتیوها، کاربری های دریایی و … نیز از موتورهای دیزلی بزرگ با توان بیش از 750 کیلووات استفاده می شوند که دارای سیستم‌ های تزریق مستقیم، توربوشارژ و … هستند. به طور کلی موتورها انرژی گرمایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتور بخار هستند و به طور گسترده در زمینه حمل و نقل استفاده می شوند.

معایبی که در سیلندر به وجود می آید :

هرچه محفظه توربین بزرگ تر باشد ، مدت زمان بیش تری نیاز است تا حرکت دورانی توربین به حداکثر دور برسد. گاهی محفظه ها تا حد سرخ شدن گرم می شود که برای خنک کردن آن ها از آب ، روغن ، یا ترکیبی از هر دو استفاده می شود. برای حصول احتراق بهتر و کامل تر و در نتیجه کسب راندمان بالاتر ، باید هوای بیش تری را وارد سیلندر موتور کرد. این هوا باید به صورت فشرده و خشک به دورن سیلندر موتور فرستاده شود.

ملاحظات جدید تکنولوژیک در تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل

برای اینکه بدانید چرا موتور دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. برخی از تراکتورها نیز دارای موتور دیزلی می باشند در اینجا در خصوص عملکرد و نحوه ی کار موتور دیزلی صحبت خواهیم نمود. در واقع دیزل به نوعی از موتور اطلاق می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی برای شعله ور کردن سوخت شروع به تولید توان می نماید. اشتعال سوخت در داخل سیلندر در موتورهای دیزلی به دلیل تراکم هوای خالص انجام می گیرد و یا به عبارتی دیگر موتورهای دیزلی این گونه کار می کنند که بر اثر متراکم شدن هوای داخل سیلند حرارت بسیار بالایی ایجاد می نماید که با تزریق سوخت منجر به اشتعال می گردد. در کشور عزیزمان ایران هم بسیاری از صنایع، از دیزل ژنراتورها، خودروهای باری، ماشین آلات سنگین و … در کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند.

  • در این سامانه ، دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از موتور می گیرد و به همین دلیل موجب تضعیف قدرت موتور می گردد.
  • بعد از افزایش دمای هوا و قبل از رسیدن به نقطه مرگ بالای سوخت، تزریق و پاشش سوخت انجام می‌گیرد.
  • موتورهای دیزلی دسته‌بندی متفاوت دیگری هم براساس توان یا تعداد سلیندر دارند.

و در خطوط مجله خبری دیزل کمیته هیچ گرفتگی وجود نداشته باشد که از رسیدن گاز طبیعی یا گازوئیل به موتور جلوگیری کند. ممکن است در داخل مخزن سوخت گازوئیل ، یک المنت گرم کننده جهت جلوگیری از یخ زدن سوخت در فصل زمستان وجود داشته باشد. در شرکت بهین کارا سریر، ما با استراتژی مشتری مداری بسوی هدف‌های برتر قابل دستیابی و نه موجود، جهت معرفی آنها به مشتریان عزیز گام برمیداریم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید. بوش ها باید به گونه ای طراحی شوند که از انبساط نابرابر که موجب تغییر شکل آنها در اثر گرما می شود اجتناب گردد.

سیستم سوخت رسانی پمپچه ای موتور 4 سیلندر