در این مقاله به نکات مثبت و منفی سوخت دیزل و بنزین و مقایسه آنها می پردازیم | dieselcommittee

دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل تراکم آدیاباتیک است (فرایند آدیاباتیک، فرایندی است که در طول مدت زمان واکنش، گرما بین سیستم و محیط مبادله نمی‌شود.). این موتورها فقط هوا را فشرده می کنند و سوخت را فشرده نمی کنند و هنگامی که سوخت دیزل به محفظه احتراق تزریق می شود، خود به خود احتراق می یابد. چرخه موتورهای دیزل به این شکل است که شامل یک فرآیند فشار ثابت، یک فرآیند حجم ثابت و دو فرآیند ایزنتروپیک می شود. بسیاری از مردم اتومبیل های دیزلی را به عنوان اتومبیل های پر سر و صدا ، ناگهانی ، بد بو و کثیف تصور می کنند. از طریق مهندسی و توسعه بهتر فناوری ، خودروهای دیزلی تولید سواری نرم و آرام را بهبود بخشیده اند. علی رغم این پیشرفتهای پیشگامانه ، موتورهای دیزلی مانند موتورهای بنزینی ساکت و روان نیستند.

  • پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد.
  • همین باعث می‌شود تا موتور دیزلی سوخت بیشتری نسبت به موتور بنزینی مصرف کند.
  • موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند.
  • میلنگ موتور باید 3-4 ثانیه چرخانده شود، میزان فشرده سازی را پس از نگهداری 200 تا 300 دور در دقیقه بنویسید.
  • موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند.

خیلی ساده بگوییم، ماشین‌هایی که دیزلی هستند بر خلاف ماشین‌هایی که بنزینی‌اند، برای سوخت نیاز به جرقه ندارند و در عوض این کار را به وسیله فعل و انفعالات شیمیایی و هوای فشرده شده به همراه فشار و دمای معین انجام می‌دهند‌. با سلام و تشکر زیر عکس رادلف دیزل خط دوم جمله متوجه شد موتورهای بخار و دیزلی از کارائی گمتر برخور دار هستند . بجای دیزلی باید بنزینی باشد چون طبق مطلب خودتان موتورهای بنزینی قبل از موتورهای دیزل اختراع شده بود . با استفاده از میزان دمای هوا، موتور را در هوای سرد برای پاشش صحیح سوخت، تنظیم می‌کند. در این حالت، هوا در سیلندر بیشتر فشرده می‌شود و دمای بیشتری را ایجاد می‌کند که می‌تواند به استارت خودرو کمک کند.

آینده ماژولار بودن موتورهای بنزینی و دیزلی از نظر مکانیکی

در این‌ مقاله برای شما هر آنچه که لازم بود تا درباره مجله خبری دیزل کمیته‌های دیزلی بدانید را به تفصیل بیان کردیم. خودروهای دیزلی مزایای بسیاری دارند که باعث شده تا امروزه به یکی از گزینه‌های خرید مردم‌ مختلف، دربیاید. آلودگی و لجن موجود در گازوییل، آب یا سایر مواد خارجی در داخل سیستم سوخت باعث می شود پمپ سوخت دیزل و انژکتورهای دیزلی با مشکل مواجه شوند. بدون گرمکن، یک موتور دیزل روشن نمی شود، زیرا موتور نیاز به هوای فشرده و گرم دارد تا انژکتورهای دیزل را فعال کند. اگر یک حساب سرانگشتی انجام دهید متوجه می‌شوید که قیمت خرید و مصرف هر دو خودرو در یک سال به طور میانگین باهم برابری می‌کنند پس نباید ابتدا در مقابل قیمت بالاتر آن نسبت به رقیب بنزینی خود جبهه‌گیری کرد، چون که در طولانی‌مدت شاید حتی به‌صرفه‌تر هم باشد. این شرکت با حمایت و تجربه هلدینگ آریا اورست ماشین تاسیس و شرکت کرمان دیزل بوتیا از سهامداران عمده آن میباشد.

جدیدترین محصولات

توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. هنگام رانندگی در آب و هوای زیر صفر، سوخت دیزل حالت ژله ای پیدا می کند و باعث ایجاد مشکلات زیادی هنگام روشن شدن موتور می گردد. این مشکل با وجود سیستم هایی که سوخت را درون باک گرم می کنند تا حدی حل می شود. شرکت ثمین خودرو دیزل با حمایت و تجربه هلدینگ آریا اورست ماشین تاسیس و شرکت کرمان دیزل بوتیا از سهامداران عمده آن میباشد.

این خبر را توشیهیرو میبه، رئیس خودروسازی هوندا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد. طبق اظهارات او، هدف هوندا «پیشرفت در حوزه‌های خودرو، پیشرانه، انرژی و رباتیک» است. دیزل همیشه به این فکر می‌کرد که این مباحث کامل نیستند و به همین خاطر به این فکر افتاد تا پیشرانه‌ای متفاوت و کامل را بسازد که مشکلات نسخه قبلی خود را نداشته باشد و در عین حال، بازدهی بیشتری هم داشته باشد.

http://boostercctv.ir