درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | dieselcommittee

همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. موتور های دیزل شمع ندارند در واقع آنها هوا را می‌مکند و سپس آنرا متراکم و سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می‌کنند (تزریق یا پاشش مستقیم). در نتیجه گرمای حاصل از متراکم شدن هوا، موجب انفجار سوخت در یک موتور دیزلمی‌شود. در بخش بعدی مقاله موتورهای دیزل چگونه کار می‌کند، ما مرحله تزریق سوخت دیزل را بررسی خواهیم کرد. به این معنی که در موتورهای بنزینی، سوخت و هوا باهم ترکیب شده و سپس در سیلندر فشرده می‌شود و در نهایت با جرقه شمع، انفجار صورت می‌گیرد.

  • آلودگی و لجن موجود در گازوییل، آب یا سایر مواد خارجی در داخل سیستم سوخت باعث می شود پمپ سوخت دیزل و انژکتورهای دیزلی با مشکل مواجه شوند.
  • در مورد خودروهای دیزلی، برای جلوگیری از خرابی های پرهزینه باید زود اقدام کرد.
  • بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود .
  • مورد دوم اینکه گازوئیل را براساس موقعیت هر پیستون به سیلندر ها تزریق میکند به عبارت دیگر وظیفه تایمینگ یا زمانبندی پاشش سوخت بر هر سیلندر را بر عهده دارد .
  • سوخت دیزل چگالی انرژی بالاتری هم نسبت به سایر سوخت‌های مایع دارد پس برای هر واحد حجم، انرژی بیشتری فراهم می‌کند.

آداپتور اندازه گیری فشاری باید بر روی سوراخ انژکتور نصب شود و سپس ابزار اندازه گیری کمپرسور را وصل کنید. در ابتدا از شارژ بودن کامل باتری و سالم بودن استارت موتور خود اطمینان حاصل کنید. استفاده از روغنهای صنعتی نا مرغوب و تعمیر و نگهداری ضعیف باعث بروز مشکل در سوپر است.

تاریخچه موتورهای دیزلی

در مجله خبری دیزل کمیتههای دیزل، سوخت به شکل پودر شده و به درون سیلندر تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل میشود. موتورهای دیزلی نیز مانند موتورهای بنزینی، موتور احتراق داخلی هستند که به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می شود. در این موتورها، سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می شود و سپس با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل می شود. باید بدانید که موتور دیــزل از نوع موتورهای درون سوز و احتراق داخلی هستند.

چرا EPA مواد افزودنی دیزل را تنظیم می‌کند؟

لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. بيشتر پمپ هاي سوخت پاش مدرن از نوع پمپ سوخت پاش خطي هستند .اين پمپ ها بر اساس مكانيسم بادامك و سوزن كار مي كنند. شكل بادامك،از طريق كنترل ميزان بالابري سوزن، مقدار سوخت و از طريق كنترل زمان بالابري سوزن ، زمان سوخت پاشي و از طريق سرعت بالابري سوزن، آهنگ سوخت پاشي را تنظيم مي كند.

خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت دیزل ژنراتور مطرح کرده وبعنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال این کارخانجات در پروژهای مختلف همکاری مطلوب و شایسته ای داشته است . سوخت دیزلی به‌صورت متداولی در اتوبوس‌های عمومی هم استفاده می‌شود. در سال 2017، سوخت دیزل 21% سوخت‌های نفتی استفاده شده در بخش حمل‌ونقل آمریکا را به خود اختصاص داد.

http://boostercctv.ir