انواع موتورهای پرکینز انگلیس قیمت و کاتولوگ و مشخصات فنی دیزل پارسیا | dieselcommittee

سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. درست است که کارتر روغن شاید به عنوان ظرفی برای روغن موتور استفاده شود، اما این جزء نیز نمی تواند بی دقت ساخته شود. به طور کلی این قطعات از ورق های فلزی نازک هستند، اما در برخی از خودروها با مواد فلزی ضخیم ساخته می شوند. همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود.

  • تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.
  • از دیگر کاربردهای موتور های دیزلی، استفاده از آن ها در تانک ها می باشد که با توجه به قدرتی که دارند، می توانند تانک های بسیار سنگینی که دارای 2 هزار تن وزن می باشند را با سرعت 60 کیلومتر در ساعت به حرکت درآورند.
  • در نتیجه بهتر است برای مصارف نیمه سنگین تا سنگین از آن ها استفاده کرد.
  • سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید.

موتورهای دیزلی شبیه به موتورهای بنزینی هستند اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارند. برخلاف موتورهای بنزینی، مرحله انفجار در موتورهای دیزلی به وسیله تراکم هوا اتفاق می‌افتد‌. در حالیکه فرایند مذکور در موتورهای بنزینی توسط شمع رخ می‌دهد. پس با توجه به آن چه که گفتیم موتورهای دیزلی بدون شمع هستند و این موضوع یک مزیت مهم در استفاده از آن‌ها محسوب می‌شود. به بیانی ساده و صریح در این موتورها پیش از هرچیز هوا به سیلندر وارد می‌شود. هوای وارد شده به کمک پیستون هوا در سیلندر به شدت متراکم خواهد شد.

شما می توانید مصرف انرژی خود را با انواع موتور‌دیزل مدیریت کنید

همچنین نمی توان از قیمت های بسیار مناسب و استاندارد این سیستم در بازارهای مختلف نیز چشم پوشی کرد. با شناختن تفاوت‌های هر دو موتور می‌توانید درک بهتری از نحوه استفاده و کاربرد آن‌ها داشته باشید. خودروهایی که موتورهای دیزلی دارند می‌توانند مسافت پیموده شده زیادی را نسبت به موتورهای بنزینی طی کنند.

http://boostercctv.irراندمان حرارتی موتورهای دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالای آن‌ها بیشتر از سایر موتورهاست. از طرف دیگر تجهیزات جرقه زنی و اشتعال در موتورهای دیزلی مثل موتورهای بنزینی وجود ندارند. بعلاوه موتورهای دیزلی گازهای آلوده‌‌ی کمتری از خور پخش می‌کنند. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد. یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، هم‌چنان در صنعت امروز پابه‌پای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند.

تقسیمات موتور دیزلی

مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی مانند موتورهای بنزینی نوعی از موتورهای احتراق داخلی هستند و به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می‌شوند. در موتورهای دیزلی سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می‌شود و با دمای بالا در این محفظه دچار اشتعال می‌شود. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند.

تفاوت موتور دیزل و بنزینی