آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور | dieselcommittee

قدرت این موتورها در زیر دریایی ها به گونه ای است که تا عمق 3 هزار متری بدون هیچ گونه مشکلی توانایی کار را دارند. اگرچه در گذشته و در جنگ جهانی دوم در هواپیما ها از این موتور ها استفاده گسترده ای شد اما به دلیل اختلاف فشار در سطح های بالا در حال حاضر در صنعت هواپیمایی استفاده از آن منسوخ شده است. با درک این موضوع تمرکز خود را برای ساخت دستگاهی گذاشت که بتواند بیشترین بازدهی را در کنار کمترین میزان تلف شدن انرژی گذاشت. هدف ABS، محدود کردن فشار وارده به چرخی است که سرعت آن به شدت در حال کاهش بوده و اینکه، بدون قفل شدن، بیشترین نیروی نگهدارنده را به آن وارد کند. هنگامی که راننده ترمز می‌گیرد، لاستیک‌ها شروع به لغزش می‌کنند. مجله موفقیت فیلتر هوا بدون هیچ درنگ به سراغ فیلتر هوای اسپرت میرویم خود اینها برای این کار به همراه لوله های رابط طراحی شده اند.

موتور دیزل چیست؟ با انواع و نحوه کار موتور های دیزلی آشنا شوید

زیرا سوخت دیزل ذره ذره داخل سیلندر وارد می‌شود و در مقایسه با بنزین کند‌تر می‌سوزد. این موتورها دارای یکسری معایبی هستند که در این قسمت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، موتورهای دیزلی و قطعات مربوط به آن‌ها گران هستند. البته مواردی که ذکر کردیم در نمونه‌های جدید موتورهای دیزلی تا حد قابل توجهی کمتر دیده می‌شوند. هزینه‌های نگهداری از موتورهای دیزلی با توجه به سنگینی قطعات، اصطکاک آن‌ها و نیاز به نیروی کار متعدد نسبت به سایر موتورها بیشتر است.

  • مثلا هیچوقت برای مناطق سردسیر از موتور دیزلی استفاده نکنید چرا راندمان کاری آن در هوای سرد پایین می آید.
  • بر طبق قانون « بویل ـ ماریوت »، بین کاهش حجم و افزایش فشار گازها همواره نسبت ثابتی وجود دارد یعنی هر چه گازها فشرده تر کنیم، بر فشار آنها افزوده ایم.
  • یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است.
رودلف فرزند خانواده ای کم درآمد و پر جمعیت بود ولی سعی و تلاش و جدیت در کار او را به مرتبه ای رساند که یکی از معروفترین محصولات ساخت بشر را به اسم او نام گذاری کردند. دیزل خواهان راندمان احتراقی بالاتر و مصرف سوخت پایین تر در موتورهای درون سوز بود. راه حل پیشنهادی دیزل بکار گیری یک موتور درون سوز با ضریب تراکم بالاتر و سوخت مصرفی سنگین تر بود. بر طبق قانون « بویل ـ ماریوت »، بین کاهش حجم و افزایش فشار گازها همواره نسبت ثابتی وجود دارد یعنی هر چه گازها فشرده تر کنیم، بر فشار آنها افزوده ایم. وقتی فشار و جنبش مولکولی یک گاز افزایش پیدا کند بر حرارت آن نیز افزوده خواهد شد و این دقیقاً پایه و اساس سیکل دیزل است.

http://boostercctv.ir

در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. تفاوت اصلی بین موتورهای دیزلی و بنزینی این است که احتراق مخلوط هوا و سوخت با استفاده از شمع در موتورهای بنزینی انجام می شود، در حالی که موتورهای دیزلی فقط به هوای بسیار فشرده متکی هستند. دمای هوا، در صورتی که به شدت متراکم و فشرده شود این قابلیت را خواهد داشت که به اندازه کافی افزایش یابد. یعنی دما به حدی بالا می رود که می تواند باعث اشتعال سوخت دیزل شود. موتور دیزل در دو نوع مختلف دوزمانه و چهارزمانه تولید می‌شود که امروزه نوع دوزمانه آن خیلی کاربردی ندارد. هر دوی این موتورها نسبت فشار متفاوتی در مرحله احتراق برای سوخت دارند و این یکی دیگر از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی است.

هنگام عبور جریان از سیم پیچ قطع، مجله خبری دیزل کمیته پمپ انتقال سوخت باز می شود. ما در فرهان دیزل قصد داریم که شما را در خرید و فروش خودرو کمک کنیم. کارشناسان ما، همه روزه در طول ساعات اداری آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند. برای اطلاع از آخرین موجودی ها صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد.

دیزل در جاده ها و صنایع برق و کشاورزی و . . .