موتور دیزل چیست ؟ ورکات صنعت | dieselcommittee

تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد. همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد.

معایب تزریق سوخت

ساختمان ساختار مجله خبری دیزل کمیتههای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه ای تفاوت می کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد. شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است .

در این هنگام با فشردگی هوا و فشار پدال گاز، فرآیند پاشیده شدن سوخت به درون سیلندر انجام می‌گیرد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد.

  • آب در مقابل سرما یخ می بندد وچنانچه در زمستان ضد یخ در موتور ریخته نشود سیلندر می ترکد.
  • در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد.
  • برای تامین فشار مورد نیاز برای تزریق سوخت به محفظه احتراق موتور، به سمت پمپ تزریق هدایت میشود.
  • قیمت انواع شاتون ژنراتور بستگی مدل موتور و توان موتور دیزل ژنراتور و همچنین کشور تولید کننده دیزل ژنراتور و همچنین به میزان درجه کیفیت این محصول بستگی دارد جهت اطلاع از قیمت این محصول با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید.
  • در این مرحله سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند درحالی‌که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می‌رسد.

گازوئیل در محفظه می‌سوزد و پیستون را به پایین هُل می‌دهد تا میل لنگ حرکت کند. شاتون ها به صورت متوالی در زمان روشن بودن موتور در حال بالا و پایین رفتن هستند و نقطه اتصال آن ها به میل لنگ یاتاقان است. علت کاربرد اصطلاح خشک آن است که دیواره سیلندر با ضخامت معیّنی که دارد (حدود ۳ میلی متر) به طور مستقیم با آب خنک کاری تماس ندارد. موتورهای خطی دو میل سوپاپ DOHC دارند که در انواع V شکل آن ها این تعداد به ۴ میب سوپاپ افزایش می یابد. میل بادامک قدرت خود را به وسیله زنجیر ؛ تسمه و یا دنده از میل لنگ می گیرد. سرعت چرخش میل بادامک در موتور چهار زمانه نصف سرعت موتور ، و در موتور دو زمانه برابر با سرعت موتور است.

http://boostercctv.ir

در زمستان و سرمای شدید بلوک در اثر یخ زدن آب در داخل بدنه ترک خورده که این ترک خوردگی در سطح خارجی بلوک ایجاد شده و آب از آنجا به بیرون نشت می کند. در نهایت کلیه قطعات سوار شده روی بلوک و داخل آن موتور را تشکیل می دهند موتور روی شاسی بوسیله دسته موتور از جنس لاستیک های فشرده می باشند سوار شده است. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود 2/3 از زمان قدرت ادامه پیدا می کند. توسعه پمپ های سوخت پاش (پمپ های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.

تاریخچه موتورهای دیزل